سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

جاسوس

   بچه که بودیم کلمه جاسوس را فقط در فیلم های سینمایی میشنیدیم و معمولا میدیدیم که جاسوس ها رو اعدام میکنند و میگند اینها خیانتکارند . حتما یادتنون هست چه کسی به امریکا رفت و نشست با باری روزن گپ زد و بند را آب داد و همه عالم و آدم فهمیدند ایران داره در زمینه انرژی هسته ای فعالیت میکنه و جاهای فعالیتش کجا هست و کجا نیست . یه روز که مامورین برای بررسی یه مسئله مطبوعاتی به منزل ایشون رفتند دیدند ای دل غافل مدارک و اسناد طبقه بندی شده اطلاعاتی در خانه ایشون است . ظاهرا برای تزئین در بوفه منزل قرار داده بودند!! بعدشم هم دستگیر و راهی زندان شد و کسی هم چیزی نگفت که چرا ایشون دستگیر شد چرا که همه فهمیدند چرا دستگیر شده است. البته مدتی بعد دادگاه تشکیل شد و حکم داد ایشون اطلاعات را نفروخته!!!! است . همین!  یعنی چی؟ یعنی اینکار را فی سبیل الله انجام داده است . نیتشون خیر بوده میخواسته بلکه بدینوسیله فتح بابی انجام بده که ایران و امریکا با هم دوست بشوند . اصلا قصد جاسوسی که نبوده است ! نه نه ! اینطور فکر نکنید ها تهمته !!!!
یه تیم مذاکره کننده داشتیم که رفت مذاکره کنه و از حق مردم ایران دفاع کنه . هی عقب رفت و عقب نشینی کرد و تعلیق داوطلبانه ! را هم به مردم ایران هدیه داد و .... جالب است از اون تیم چند نفره الان یکیش بنام سیروس ناصری در ژنو بسر میبرد و متهم به پرداخت رشوه بیش از نیم میلیون دلاری از حساب سوئیس خود به مشاور عالی شرکت نفت و گاز پارس برای موفقیت در قراردادهای نفتی است.سیروس ناصری از اوائل انقلاب، متهم به رفتارهای مشکوک دیپلماتیک و بازرگانی بوده و یکی از مشاوران میرحسین موسوی در زمانی که وی نمایندگی ایران در ژنو را بر عهده داشت به نخست‌وزیر در مورد اقدامات مشکوک ناصری هشدار داده بود. و دیگری حسین موسویان عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای و عضو کلیدی تیم سیاسی حسن روحانی اکنون در اوین بسر میبرد. ظاهرا ایشون برای یکی از کشورهای اروپایی متخاصم جاسوسی می کرده که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و پس از مدتها پیگیری و ردیابی، اکنون دستگیر و روانه زندان شده است.موسویان همچنین متهم است که در تماسی با سیروس ناصری متهم پرونده کیش‌اورینتال، از وی خواسته به ایران برنگردد.یکی دیگر از اتهامات مطرح‌شده علیه موسویان، ارتباط با یک دیپلمات آمریکایی به‌مدت طولانی است. وی همچنین به ارائه اطلاعات امنیتی به آلمان متهم است.
چرا در کشوری که رهبر آن نیز تحت نظارت مجلس خبرگان قرار دارد . کسانی به این صورت سالها برای خودشون حاشیه امنیت درست کنند و ... البته قصدم از بیان این مطالب این نیست که خدای ناکرده تضعیفی انجام دهم . مطمئنا انسانهای پاک و مومن و مخلص و عاشق دین و وطن وجود دارند که با دل و جان برای مملکتشون زحمت میکشند و کسی از آنها خبر ندارد . حرفم اینست که هیچکس را نباید معصوم فرض کرد. باید نظارت در کشور ما دقیقتر و بیشتر شود . در همه زمینه ها ما یک ضعف اساسی داریم و اون عدم نظارت قوی است که اگر این مهم به سرانجام رسد بسیاری از مشکلات ما برطرف میشود.