سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

دموکراسی!!! دروغی بزرگ

سیاست ,     نظر
در ادامه ی فشارها بر دانشگاه کلمبیای نیویورک برای لغو سخنرانی احمدی نژاد و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ در این دانشگاه برای احمدی نژاد گروههای یهودی نیویورک با تشبیه کردن احمدی نژاد به "هیلتر ایران" از شورای شهر نیویورک خواسته اند جلسه وی در دانشگاه نیویورک را لغو کند ولی شهردار نیویورک "مایکل بلومبرگ" گفته است وی آزاد است تا در دانشگاه کلمبیا سخنرانی کند ولی او (شهردار) برای شنیدن حرفهای وی به دانشگاه نمی رود زیرا حرفهای احمدی نژاد برای وی اهمیتی ندارد.
مسئولین دانشگاه کلمبیا در مقابل همه فشارها ایستاده است و سخنگوی دانشگاه "رابرت هارنزبی" گفته است هیچ برنامه ای برای لغو سخنرانی احمدی نژاد در دانشگاه وجود ندارد زیرا سال گذشته برنامه ی این دانشگاه برای سخنرانی احمدی نژاد به خاطر مشکلات "امنیتی و لژستیکی" لغو شده بود.
به گزارش "ان.دی تی وی" بیش از 100 تن از دانشجویان دانشگاه کلمبیا قصد دارند تا در هنگام سخنرانی احمدی نژاد در دانشگاهشان به حضور وی اعتراض کنند.
"آویو رابین" دانشجوی حقوق در دانشگاه کلمبیا یکی از همین دانشجویان است که می گوید "با آنکه ما برای مباحثات آکادمیک و آزادی بیان ارزش قائلیم ولی فکر نمی کنیم مخالفت با سخنرانی احمدی نژاد در دانشگاهمان تضادی با این اعتقاداتمان داشته باشد. وی رئیس دولتی است که حامی تروریسم است و تجاوزات بسیاری به حقوق بشر در پرونده خود دارد".

این در حالی است که رئیس دانشگاه کلمبیا "لی بلینجر" که موافق سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی در این دانشگاه است در بیانیه ای گفته است "دانشگاه کلمبیا جامعه ای اختصاصی برای آموزش و پژوهش است. جایی برای طرح و رو به رو شدن ایده ها و عقاید مختلف با یکدیگر".

در موافقت با نظر رئیس دانشگاه یکی از استادان دانشکده "اورشلیم" دانشگاه می گوید جلسات "بحث با رهبران" یکی از کارهای مهیجی است که دانشجویان را به فعالیت وامیدارد و هیچ سخرانی نیست که با چالش دانشجویان مواجهه نشود. در این جلسات رهبرانی از همه کشورها حضور داشته اند.

پایگاه خبری ان.دی تی وی در ادامه می نویسد با آنکه آزادی بیان یکی از اصول بنیادی است که ایالا متحده آمریکا بر روی آنها شکل گرفته است ولی دعوت از رئیس جمهوری اسلامی برای سخنرانی در دانشگاه کلمبیا یکی از بحثهایی است که بسیاری از فعالان آکادمیک را به فعالیت واداشته است.
اینم از جائی که دم از آزادی بیان و دموکراسی زده میشه . تاب سخن مخالف را داشتن فقط توی حرف نیست باید در عمل بهش پایبند بود که متاسفانه نه مدعیان دروغین آن در غرب و نه سینه چاکان داخلی بوئی از آن نبرده اند ...