سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

دست دادن با زنان!!

سیاست ,     نظر

اعتراض‌های داخلی در عربستان به دست‌دادن ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پـــادشاه سعودی با الیزابت دوم، ملکه انگلیس، بالا گرفته است.
ظاهــــــــرا این قضیه دست دادن با زنـــان و ترجیحا پیرزنها اپیدمی شده است ...
ظاهرا اولین نـــــــــفری که در اسلام با پیرزنها دست می داد ابوبکر بوده است ...
در زمان هــــای اخیـــــر این مسئله برای بعضی مقامات اتفاق افتاده که بعضی از دست دادن امتناع کرده و بعضی دست دادند که آخرین آنهـا دست دادن سید محمد خاتمی در ایتالیــــا بود که البته تکذیب شد اما فیلم ها و عکس هایش چیزی دیگر را نشان میداد والله اعلم

ملک عبدالله که پیش از سفر به لندن، با اعتراضاتی در میــــان بـــرخی شـــاهزاده‌های سعودی و افکار عمومی کشورهای اسلامی به علت تصمیم برای دیدار بــا ملکه انگلیس روبرو شده بود، از دیروز به علت دست‌دادن با وی، با اعتراضات داخلی مواجه شد.
برخی اسلام‌گرایان منطقه، پیش از این بـــا طرح موضوع اعطای نشان شوالیه به سلمان رشدی، نویسنده مرتد انگلیسی از سوی الـیزابت دوم، خواستار لغو دیدار ملک عبدالله با وی شده بودند.
ملک عبدالله که برای دیدار با ملکه انگلیس به کـــاخ باکینگهام رفـته بود مورد استقبـــال رسمی قرار گــــرفت و پس از حضور در میدان سواران، با الیزابت دوم دســــــت داد و او نیز متقابلاً سفر وی به انگلیس را خوشامد گفت و وی را به مــــــراسم ضیافت شـــــام رسمی دعوت کرد.
ملکه انگلیس همچنین با تقدیر از نقش عربستان سعودی در برقراری صلح بـین اسرائیل با کشورهای عربی، حضور ملک عبدالله در لنـــدن را مغتنم دانست و بار دیگر به وی خوشامد گفت.
در ادامه پادشاه سعودی بـا اشــــــــاره به روابط گسترده ریاض با لندن از بیش از یک قرن پیش، به دیـــدار بنیــــان‌گذار حکومت آل‌سعود با وینستون چرچیل، نخست‌وزیر اسبق انگلیس اشاره و بر تقویت روابط مبتنی بر منافع مشترک دو کشور تأکید کرد.
بسیاری از کاربران پایگاه‌های خبری عربی در قبـــــال انتشار تصـاویر و اخبار مربوط به دست‌دادن ملک عبدالله با ملکه انگلیس از این اقدام غیر اسلامی ابــــراز انزجار کرده‌اند.
بنا بر گفته کارشناسان، پادشاه عربستان سعودی، در میان افکار عمومی اهل‌سنت این کشور علاوه بر جـایگاه سیاسی، از وجهه دینی نیز برخوردار است و ایـــــن قبیل اقدامات غیر اسلامی، می‌تواند به جایگاه وی در میان افکارعمومی ضربه بزند.
از سوی دیگر، شیخ یوسف القرضاوی، از مفتی‌های برجسته اهـــــــل‌سنت، همزمان با انتشار فتــــوایی، هر گونه دست‌دادن با نامحرم را به جز در شرایط اضطراری و خوف از فتنه، حرام اعلام کرده است.
وی در این فتوا که در پایگاه اینترنتی وابسته به هیأت علمـــــای مسلمان بـــــا عنــــوان "المصافحة بین الجنسین" منتشر شده است، تصریح کرد: اگر چه ابوبکر بر خلاف قـــــول عایشه که معتقد بود پیامبر(ص) هـرگز با زنان دست نمی‌داد با پیرزن‌هـــــا دست می‌داده است، اما بهتر است مردان و زنان مسلمان، در هر حال از دست‌دادن بـــــا جنس مخـــالف امتناع کنند و دست‌دادن فقط به بستگان خیلی نزدیک منحصر شود و در شرایط اضطرارو خوف ازفتنه هم تنها مرد دست خود را برای مصافحه دراز کند.