سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

عوامل انفجار در حسینیه سید الشهدا (س) شیراز دستگیر شدند

سیاست ,     نظر

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای وزیر اطلاعات امشب در گفتگو با خبرنگاران از تروریستی بودن حادثه حسینیه سید الشهدا (س) شیراز پرده برداشت و اعلام کرد:‌ فرد اصلی که در بمب‌گذاری مباشرت مستقیم داشت عصر امروز در حالی که قصد خروج از کشور را داشت شناسایی و دستگیر شد و در هنگام دستگیری نیز مسلح بود.
وی با اشاره به اینکه پنج تن دیگر از عوامل این گروه تروریستی نیز شناسایی شده و از آنها مقادیری مواد منفجره و سیانور کشف شده است، خاطر نشان کرد:‌ این افراد که همگی ایرانی هستند از قبل شناسایی شده بودند و ارتباطات آنان با کشورهای خارجی محرز شده بود.
وزیر اطلاعات با اشاره به شناسایی سرپل اصلی این گروه تروریستی در یکی از کشورهای خارجی، تصریح کرد:‌ این گروه تروریستی با کشورهای آمریکا و انگلیس ارتباط داشته و پیش از این نیز از طریق وزارت امور خارجه به آن کشورها اعلام شده بود اما نه تنها هیچ اقدامی در جلوگیری از اعمال تروریستی آنها صورت نگرفت بلکه حمایت نیز شدند.
محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه علت عدم انتشار خبر تاکنون احتمال لو رفتن اطلاعات کسب شده و فرار عوامل اصلی بمب‌گذاری بود، تصریح کرد: این عوامل قصد داشتند بعد از انجام بمب‌گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز در نقاط دیگری نیز اقدامات تروریستی انجام دهند.
وزیر اطلاعات با رد ارتباط این عوامل با گروه‌هایی که پیش از این مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفته بودند، گفت:‌ اطلاعات تکمیلی را بعد از پایان تحقیقات به اطلاع مردم خواهیم رساند.
ساعت 21 روز بیست‌ و چهارم فروردین‌ ماه سال‌جاری بر اثر انفجار در حسینیه سیدالشهدای کانون رهپویان وصال شیراز 202 نفر از هموطنان در حین عزاداری اباعبدالله(ع) شهید و مجروح شدند.
متاسفانه بعضی از مسئولین شیراز در این زمینه ناشیگیری نمودند و سریعا (بیست دقیقه بعد از انفجار) امکان بمب گذاری و خرابکاری را رد کردند. درست است که بنا بر مسائل امنیتی و همچنین در آستانه سفر مقام معظم رهبری قرار داشتن استان فارس ،  شاید بایستی دلایل اصلی این قضیه تا دستگیری عوامل مسکوت باقی میماند اما دلیلی نداشت که به صراحت و ظرف چند دقیقه اعلام میشد که قضیه خرابکاری و تروریستی نبوده است . بنظر میرسد بایستی اعلام نظر را به انجام تحقیقات منوط می کردند که عدم اینکار و ناشیگری فرماندار شیراز، اکنون میطلبد که ایشان از منصب خود استعفا داده و با عذرخواهی از مردم شیراز و خانواده های شهدا و مجروحین  این حادثه از خطاهای خود طلب عفو نمایند .
البته در این میان نمیتوان از عملکرد سربازان گمنام امام زمان (عج) که بدون هیاهو و ناشیگری توانستند حادثه را در آستانه ی حضور مقام معظم رهبری مدیریت کرده و با به تعویق انداختن اعلام دلیل حادثه ، هم امنیت سفرایشان را فراهم نمایند و هم درفرصت ایجاد شده عوامل این حادثه تروریستی و دیگر عواملی که قصد بمب گذاری در شهرهای دیگر را داشتند را دستگیر نمایند و بایستی به عوامل وزارت اطلاعات آفرین گفت .

یاد و خاطره شهدای عزیز این حادثه تروریستی را گرامی میداریم و امید داریم که سلام ما را به ارباب بی کفن مان برسانند . انشاءالله