سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

دولت چه کند؟

    نظر

متن سخنرانی دکتر احمدی نژاد در جمع روحانیون مشهد  مقدس را گذاشتم تا انسان های منصف بخونند و با انصاف نظر بدهند آیا این هجمه بر علیه دکتر احمدی نژاد صحیح است ؟ آیا روزی درپیشگاه عدل الهی قرار نمیگیرند  که چنین ناجوانمردانه تهمت میزنند و سخنان را تحریف میکنند ؟

کسانی که در زمان ریاست خودشان عنوان میکردند ((مگر مردم برای نان انقلاب کردند)) حالا داعیه دار((نان)) شده اند . کسانی که در زمان خودشان میلیونها بریز و بپاش انجام میدادند و خرج رای آوردن در انتخابات های مختلف میکردند الان که دستشان کوتاه شده است داد وا اسلاما سر داده اند که مشکلات اقتصادی است چرا دولت کاری نمیکند ؟

وقتی دولت در شب عید عرضه ی ((میوه)) را کنترل کرد هیچکس - تاکید میکنم - هیچکس نگفت کار دولت مناسب بود و از عملکرد دولت تشکری خشک و خالی نکرد . اما اگر بنا بر خشکسالی و بحران غذا در جهان برخی از مایحتاج  مردم گران شد  داد و بیداد راه انداخته اند که دولت مدیریت ندارد . پس چه کسی ((عرضه میوه)) را مدیریت کرد ؟

فریاد برمیدارند که گرانی بیداد میکند . گرانی از سوی کیست ؟ آیا غیر از عده ای از گردن کلفت ها و محتکران هستند که با پنهان کردن مایحتاج بر خشکسالی و بحران غذای جهانی دامن میزنند ؟ حتی خود ما مردم هم دامن میزنیم .از ترس گران شدن صد کیلو و دویست کیلو برنج میخریم و پنهان میکنیم و با افزایش تقاضا باعث گرانی کاذب میشویم و بعد هم بحران را بر سر دولت میکوبیم .

همه میدانند که در ابتدای هر سال بنا بر برنامه توسعه حقوق کارگران افزایش می یابد . حق بیمه کارگران نیز افزایش پیدا میکند . حداقل حقوق کارگران در سال 1386 مبلغ 183 هزار تومان بود که در سال جدید به مبلغ 226 هزار تومان افزایش یافته است (حدود 23 درصد افزایش داشته است) . حق بیمه کارگر 55 هزار تومان بود که به 68 هزار تومان افزایش پیدا کرده است (حدود 22 درصد افزایش)
حال کارخانه ای که میخواهد حقوق کارگر و حق بیمه وی را پرداخت نماید بایستی به قیمت فراورده های خود بیافزاید تا بتواند از عهده این خرج بر آید و همین موضوع باعث تورم میشود . اینجا کی تقصیر کار است ؟ دولت که حقوق را افزایش داده است ؟ یا کارگر که تقاضای افزایش حقوق را دارد ؟ یا برنامه نقص دارد که گفته حقوق بایستی هر سال افزایش یابد ؟ 

همه کسانی که در این مملکت زندگی می کنند بدنبال گرفتن وام هستند .یکی برای ازدواج ، یکی برای ایجاد اشتغال ، یکی برای گسترش کار ، یکی برای خرید خانه و یکی ... دولت نیز برای اینکه کار مردم راه بیافتد . چرخهای تولید بهتر بچرخد.  . اشتغال ایجاد شود و ... شروع به پرداخت وام نمود اما ظاهرا اینکار که مورد درخواست همه ی مردم است و همه وام گرفتن را دوست دارند باعث افزایش نقدینگی و  ایجاد تورم میشود . حال دولت باید چه کند؟ وام بدهد یا ندهد ؟ اگر وام ندهد چطور از پس ایجاد اشتغال برآید ؟ جوانان جویای کار با دست خالی چطور میتوانند شغل ایجاد کنند؟ چطور میتوانند صاحب خانه و ماشین و ازدواج شوند؟ دولت وام بدهد یا ندهد ؟ اگر بدهد و باعث اشتغال شود و جوانان بیشتری بر سر کار بیایند و تورم نیز ایجاد شود بهتر است یا اینکه هیچگونه وامی داده نشود . اشتغال ایجاد نشود و جوانان بیکار بمانند ؟ خودتان قضاوت کنید و انصاف بدهید دولت چه کند ؟

اینهم سخنرانی دکتر احمدی نژاد در جمع روحانیون مشهد مقدس که داد عده ای را در آورده است و چه تهمت هایی که به ایشان نزدند :
                                                کلیک کنید و بخوانید