سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

2 شرط نامزد اصلاحات

    نظر

کیهان امروز در ستون "گفت و شنود" خود تحت عنوان "شرط" نوشت:

گفت: یکی از نامزدهای احتمالی جبهه اصلاحات برای نامزدی خود 2 شرط مطرح کرده است.
گفتم: چه شرایطی؟

گفت: اول این که بتوانم با ملت بر سر خواسته هایشان تفاهم کنم.

گفتم: اگر منظور ملت ایران است که مردم ایران بارها نشان داده اند خواستار اسلام، عدالت، مقابله با مستکبران، مبارزه با مفسدان اقتصادی، برخورد با فساد و بی بند و باری و حاکمیت اسلام ناب محمدی(ص) بر کشورشان هستند، یعنی ایشان بعد از 30 سال هنوز متوجه این موضوع نشده اند؟!

گفت: شرط دوم این است که با ساز و کارهای موجود تا چه اندازه امکان عملی کردن برنامه ها فراهم است.

گفتم: اگر می خواهد نامزد ریاست جمهوری ایران بشود که ساز و کارها به صورت قانونمند و از جمله قانون اساسی وجود دارد، بنابراین منظورش از سازو کارهای موجود چیست؟ مگر قانون اساسی و سایر قوانین را قبول ندارند؟!

گفت: ظاهراً منظورش تغییر در ساختارهایی نظیر قانون اساسی است چرا که در همین مصاحبه از رد شدن لایحه دوقلو که در تناقض آشکار با قانون اساسی بود ابراز نگرانی کرده است.

گفتم: شاید از تشکیل یک حکومت دیگر غیر از جمهوری اسلامی حرف می زند؟ چون قبلاً هم اطرافیان ایشان شعارهایی مثل؛ شهادت طلبی نشانه خشونت است! دوران اسلام گذشته است! باید اندیشه امام(ره) به موزه تاریخ برود! حمایت از مستضعفان به ما چه ربطی دارد!... و نظایر آن را مطرح می کردند.

گفت: پس این شرط ها چیست که ایشان مطرح کرده است؟!

گفتم: چه عرض کنم؟! به شخصی گفتند آیا حاضری مثل بقیه مردم به کشورت خدمت کنی؟ جواب داد به یک شرط، پرسیدند چه شرطی؟ گفت؛ به شرطی که پسرم در کنارم باشد. گفتند خب! پسرت کجاست؟ بگو تا او را بیاوریم و طرف گفت؛ هنوز ازدواج نکرده ام!