سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

آقای خاتمی منصف باشید!

    نظر

آقای خاتمی در شیرازبا نخبگان استان فارس دیدار داشت .نخبگانی که فقط اسم نخبه را یدک میکشیدند و بجز معدودی بقیه انسان های عادی بودند که طبق ضوابط خاصی گلچین شده بودند تا مبادا در طول سخنرانی آقای خاتمی کسی از ایشان سوال بپرسد و وی نتواند پاسخ مناسب دهد. یادمه در سال 1376 همچین داستان هایی وجود نداشت و درب مجلس سخنرانی آقای خاتمی بر روی همه باز بود . ولی انگار خراب شدن وجهه و سخنرانی مبتنی بر تبلیغات صرف، باعث ترس حامیان شده بود  و این موضوع  وقتی نمود بیشتری پیدا کرد که چند نفر از نخبگان که با ضوابط خاص انتخاب شده بودند شدیدا به عملکرد آقای خاتمی در ارائه ((قرائت جدید از اسلام)) و بر مبنای مدرنیته اعتراض کردند و متاسفانه در مکانی که سخنران و حامیان او مدعی ((تحمل مخالف بودند)) صدای آنها خفه شد و حتی زمانی که دختری محجبه از آقای خاتمی سوال کرد آیا ((دست دادن با زنان در ایتالیا )) بر مبنای مدرنیته بوده است؟ ایشان جواب داد البته دست دادن با زنان بر مبنای مدرنیته است اما ... که  صدای جمعیت در اعتراض به سوال کننده مجلس را متشنچ کرد و حتی باعث خداحافظی سریع سخنران و خروج از مجلس شد . این سخنرانی بسته و در شرایط خفقان کجا و ادعای تحمل مخالف کجا!!!
                      ((متاسفانه آقای خاتمی در این مراسم از تکذیب دست دادن با زنان در ایتالیا خودداری نمود که بحث فراوان دارد.))
                                               سه کس را شنیدم که غیبت رواست . وز آن درگذشتی چهارم خطاست ...
همچنین آقای خاتمی  با خبرنگاران گفتگو کرد و نکاتی را بیان کرد که برای تنویر افکار عمومی بعضی از آنها را نقد می کنم :

خاتمی :  صندوق ذخیره ارزی یاری رسان بخش خصوصی است و در سه سال گذشته باید حدود 48 میلیارد دلار از بودجه نفت در دولت مصرف شود.196 میلیارد دلار درآمد نفتی در طی سالیان اخیر بود یعنی اگر قانون برنامه چهارم اجرا می‌شد، در حال حاضر می‌ بایست در حساب ذخیره ازی 150 میلیارد دلار باشد و در هنگام تحویل دولت اصلاحات به دولت نهم صندوق ذخیره ارزی را با 14 میلیارد دلار تحویل دادیم و در اول فروردین ماه گذشته بانک مرکزی اعلام کرد که در حساب ذخیره ارزی 14 میلیارد دلار است.

جواب : همانگونه که آقای خاتمی نیز اذعان نموده است صندوق ذخیره ارزی یاری رسان بخش خصوصی است . یکی از شعارهای دولت دکتر احمدی نژاد اختصاص وام های زود بازده به بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال بود و هست و در همه ی سفرهای استانی نیز مصوبات اکثرا موید این موضوع بوده و هست . اگر صندوق ذخیره ارزی اکنون 25 میلیارد دلار ذخیره دارد دلیلش دادن وام به بخش های خصوصی است . دلیلش وارد کردن سوخت برای مصرف مردم این کشور است . دلیلش پرداخت حقوق بیشتر به بازنشستگان و کارمندان و کارگران این مملکت است . این یعنی همان شعار آوردن پول نفت بر سر سفره ی مردم . دلیلش ساخت ورزشگاه ، ساخت بیمارستان ، ساخت پل و درمانگاه و مدرسه ، دلیلش رسانیدن آب و برق و گاز و تلفن به همه ی روستا های کشور است . دلیلش ایجاد عدالت است . عدالتی که مستضعفان و محرومان را بیشتر در برمیگیرد و این چیزی است که صاحبان مکنت و قدرت نمیپسندد و در صدد خراب کردن این کار است .
پس اینکه افکار عمومی را گول بزنیم و بگویئم صندوق ذخیره خالی شده است و موجودی آن کم است اما نگوئیم کجا مصرف شده بدور از انصاف است و کسی که در سخنرانی خود از اخلاق سخن میگوید باید در عمل نیز به آن پایبند باشد .


خاتمی : مطمئن هستم که دولت حسن نیت دارد و می‌خواهد کار بکند، ولی به دلیل عدم کارشناسی دقیق و نیز غلبه سلیقه بر تفکر، مشکلاتی به وجود آمده است و امیدوارم هر دولتی که بر سر کار می‌آید به آرمان‌های انقلاب و امام، مصالح ملی و بهره‌گیری از کارشناسان علمی و نیروهای باتجربه انقلاب که در مقطع فعلی به انزوا رفته‌اند، توجه کافی داشته باشد.

جواب : هیچکس نمی تواند منکر حسن نیت دولت و کار و مجاهده ی  شبانه روزی آنان شود اما این کارها را زیر سوال بردن و انگ و تهمت عدم تفکر بر کارشناسان دولت زدن بی انصافی است و حتی مصداق بهتان را دارد .
آیا پروژه ی عظیمی همچون ماهواره امید با سلیقه ساخته شده است .
آیا راه اندازی نیروگاه هسته ای بوشهر با سوخت مجازی بدون فکر بوده است ؟
آیا کشف و اختراعات بی شمار در پژوهشکده رویان با سلیقه بوده است ؟
آیا استخدام نیروهای شرکتی و قراردادی  و امنیت شغلی برای انها ایجاد کردن از بی تفکری بوده است ؟
آیا تقویت قدرت خرید بازنشستگان و کارمندان دولت با افزایش حقوق و مزایا سلیقه ای است ؟
آیا صرفه جوئی و جلوگیری از بریز و بپاش در ادارات دولتی کاری از روی سلیقه و عدم تفکر است؟
آیا ایجاد بیمه روستائی ، ساخت مسکن روستائی از بی تفکری است ؟
آیا دعوت از متخصصان اقتصاد برای کمک به اقتصاد ایران به منزله ی عدم تفکر است ؟
آیا توسعه و بسط صنعت خودرو و ساخت آن در ونزوئلا ، اوکراین ، سوریه ، الجزایر و کشور های دیگر از بی تفکری است ؟
آیا سهمیه بندی بنزین و جلوگیری از به هدر رفتن میلیاردها دلار از بی تفکری است ؟
آیا جلوگیری از قاچاق سوخت به خارج کاری بدور از فکر و اندیشه است؟
آیا ساخت مسکن مهر و خانه دار کردن مردم بدون مسکن کاری عبث است ؟
آیا سرکشی به کوچکترین روستاها و پای درد دل مردم نشستن و حل کردن مشکلات آنها از عقلانیت بدور است؟
آیا ایجاد عدالت برای همه و هدفمند ساختن یارانه ها که از آرزوهای دولت های قبلی بوده کاری از روی سلیقه و عدم تفکر است؟
آیا اختصاص سهام عدالت به مردم و سهام دار کردن آنها از بیفکری دولت است ؟
آیا جلوگیری از اختصاص پاداش های کلان و بی رویه به بعضی از مدیران سلیقه است ؟
آیا .....
آیا از بین بردن انصاف و اخلاق را میدانیم ....
خدا وکیلی آیا اینکارها بدون تفکر و اندیشه انجام شده است ؟ آیا کسانی که چنین بی مهابا به دولت میتازند و تهمت میزند در برابر خدای خود چگونه باسخگو خواهند بود؟ گیرم که 8 سال دیگر در مسند قدرت تکیه زدند . جواب خداوند متعال چه میشود ؟
ایشان بصورت مطلق گفته است : آرمانهای امام و انقلاب ، مصالح ملی ، کارشناسان علمی و نیروهای با تجربه انقلاب در مقطع فعلی به انزوا رفته اند . اگر این حرف درست باشد پس حرف رهبر معظم انقلاب که فرمودند : ((خصوصیت و امتیاز دوم که در این دولت هست، شعار و گفتمان کلى این دولت است که منطبق بر شعار و گفتمان امام و منطبق بر شعارها و گفتمانهاى انقلاب است؛ این خیلى چیز باارزشى است. این را هیچکس نمى‏تواند ندیده بگیرد. هر دلبسته‏ى به انقلاب، این را قدر مى‏داند؛ هر کسى که پیشرفت کشور را با هدایت انقلاب و با کارگردانى انقلاب تصور مى‏کند، باید این را قدر بداند)) چیست؟ چه کسی اشتباه سخن گفته است ؟ چه کسی به انصاف سخن گفته است ؟ چه کسی برای رضای خدا صحبت نکرده است ؟


خاتمی : افتخار انرژی هسته‌ای متعلق به دولت اصلاحات است هر چند در دولت آقای هاشمی نیز فعالیت‌هایی در این خصوص انجام شده بود ولی در خصوص پرونده هسته‌ای در دولت اصلاحات پرونده به شورای امنیت نرفته بود و فقط تحریم آمریکا مطرح بود. ولی اکنون تحریم‌های دیگر هم صورت پذیرفته و پرونده به شورای امنیت رفته است. هدف ما این بود که ایران با صلابت صاحب تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌ای شود.

جواب : در مورد انرژی هسته ای اگر بخواهیم سخن بگوئیم باید بگوئیم : شروع اینکار از قبل از انقلاب بوده است . در دولتهای مختلف برای آن کار شده است . اما انصافا و خدا وکیلی در کدام دولت سرعت رشد آن چشمگیر تر بود ؟ کدام دولت تمام هم و غمش را گذاشت و با تمام تحریم ها و سختی ها این فن آوری را از مرحله پایلوت و آزمایشگاهی به مرحله ی صنعتی رسانید ؟ و یک نکته ناگفته که در ذهن مردم باقی مانده است لو رفتن فعالیت های هسته ای ایران بود که از توسط یکی از سردمداران اصلاحات انجام گرفت و هنگامی که در امریکا با ((باری روزن)) پالوده میخورد فعالیت های هسته ای ایران را لو داد ( دادگاه حکم داد نفروخته است بلکه به رایگان در اختیارشان قرار داد! )
و آیا کدام دولت اقدام به عقب نشینی در این مورد کرد و تعلیق را پذیرفت ؟ آیا غیر از دولت اصلاحات بود ؟
بله آقای خاتمی ما در دوران شما از طرف دشمنان و شورای امنیت تحریم نشدیم اما شما با دست خودتان ما را تحریم کردید و ذلت تعلیق فعالیت های هسته ای متعلق به دولت شما بود .

خاتمی :
وقتی فقیرپروری در جامعه حاکم باشد، حرمت انسان‌ها از بین می‌رود. کرامت انسان‌ها بسیار بالاتر از آن است که به آن‌ها صدقه داده شود، صدقه‌ای که از جیب مردم برداشته می‌شود.صادرات غیر نفتی ما در حال حاضر از دولت گذشته کمتر شده است. اگر برنامه چهارم ادامه پیدا می‌کرد بخش عمده‌ای از مشکلات در اقتصاد و شهرستان‌ها کاهش پیدا می‌کرد و امیدوارم هر کسی که رئیس‌جمهور آینده می‌شود با یک برنامه دقیق و توجه به عدالت اجتماعی به معنای واقعی کلمه در عرصه حاضر شود و عدالت اجتماعی به معنای منت گذاشتن بر سر محرومان و پول توجیبی اندکی به محرومان دادن و صدقه بگیر را اضافه کردن نیست بلکه به معنای سرمایه‌گذاری در جهت بی نیاز کردن محرومان است.
جواب : چه کسی در دولت نهم قصد گداپروری داشته یا دارد؟ کدام گداپروری؟ آیا اختصاص سهام عدالت را مصداق گداپروری میدانید ؟ آن که مثل یک وام در اختیار مردم قرار گرفته است و اصلا هدفش این بوده که به مردم ماهی ندهد بلکه  ماهیگیری را آموزش دهد.
آیا پرداخت نقدی یارانه ها را گداپروری میدانید ؟ ایم که در برنامه 20 ساله خودنوشت شما آمده و از اهدافی بوده که شما در پایان
عمر دولت خود آن را آرزو کردید . نقدی کردن یارانه ها و عدم تخصص یارانه به اقشار پردرآمد و اختصاص بیشتر آن به اقشار ضعیف و کم درآمد که مصداق بارز عدالت است .
آقای خاتمی آیا میدانید :
درآمدهای مالیاتی طی سال های 1380 تا 1383 در دولت هشتم 3/23 درصد بوده که این رقم در دولت نهم و طی سال های 1384 تا 1386 به 6/26 درصد افزایش یافته است.
نسبت درآمدهای نفتی به کل درآمدهای بودجه طی سال های 1380 تا 1383 حدود 2/61 درصد بوده که این رقم طی سال های 1384 تا 1386 به 1/50 درصد کاهش یافته که نشان دهنده کاهش 1/11 درصدی اتکای دولت نهم به درآمدهای نفتی است.
شاخص اعتبارات تملک دارایی که نشان دهنده سهم بودجه عمرانی است، از 9/29 درصد طی سال های 1380 تا 1383 به 9/39 درصد طی سال های 1384 تا 1386 افزایش یافته که این رقم مبین رشد 10 درصدی منابع مالی طرح های عمرانی در بودجه، طی فعالیت دولت نهم است.
نسبت منابع عمرانی به کل منابع بودجه نیز در این مدت از 5/19 به 8/26 درصد افزایش پیدا کرده که این رقم نشان دهنده رشد 37 درصدی نسبت منابع عمرانی به کل منابع بودجه طی دولت نهم نسبت به دولت هشتم است.

                               آقای خاتمی قرار بود در مسجد قبا(اتشیها) شیراز سخنرانی کند اما این سخنرانی برگزار نشد . چرا؟
                               آقای خاتمی قرار بود در حوزه ی علمیه شاه قیس سخنرانی کند اما سخنرانی نکرد . چرا؟
                     بنظر میرسد عملکرد ضعیف آقای خاتمی باعث شد آقایان دستغیب با سخنرانی ایشان در این مکانها مخالفت کنند . والله اعلم
                
                  در انتها توصیه میکنم سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای دولت نهم را بصورت کامل در
اینجا
بخوانید . والعاقبه للمتقین