سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

ساده زیست ترین رئیس جمهور جهان

    نظر

«فهمی هویدی» نویسنده برجسته مصری در مقاله ای با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور ایران به تمجید از شخصیت محمود احمدی نژاد پرداخت.
او گفت : ما سخنان زیادی درباره محمود احمدی نژاد از ابتدای روی کار آمدن وی شنیده ایم . ریاست جمهوری او در ایران باعث وحشت بسیاری در داخل این کشور و خشم بسیاری در خارج از ایران شد.
                                            

هویدی در این مقاله درباره جنبه های مختلف شخصیت محمود احمدی نژاد و نظرات سیاسی او سخن گفته است. وی در مقاله خود تاکید کرد احمدی نژاد از ابتدای حکومت خود به سه مساله توجه داشت. نخست اینکه ولخرجی و اسراف را از ریاست جمهوری دور کرد. دوم اینکه از همان ابتدا بر داشتن ارتباط با مردم و در بین مردم بودن اصرار داشت. سوم اینکه، احمدی نژاد دفتر ریاست جمهوری و کابینه را به کارگروهی تبدیل کرد که شب و روز آرام نمی شود. موضوع قابل توجه در این مقاله، توجه نویسنده به شخصیت ساده و سازده زیستی احمدی نژاد است. احمدی نژاد در بسیاری از مراسم عمومی با کاپشن ساده خود حضور پیدا می کند.

فهمی هویدی تاکید می کند که در پشت سادگی وی ، شخصیتی قوی و جدی پنهان است.

فهمی هویدی که پیش از سفر احمدی نژاد به ارومیه با وی دیدار کرده است، می افزاید.. این سفرها برای پیگیری طرحهای تصویب شده در سفر گذشته و اطلاع از اوضاع مردم انجام می شود.

احمدی نژاد همه وزرا را با خود می برد تا هر عضو دولت به مسئولیت خود در چارچوب تخصصی آن رسیدگی کند. وی با اشاره به بخشی از جزئیات و آمار سفرهای استانی رئیس جمهور ادامه می دهد.. نزدیکان احمدی نژاد می گویند که این مرد 55 ساله به علت 17تا20ساعت کار در روز اطرافیان خود را خسته می کند. احمدی نژاد در دفتر ریاست جمهوری قالی ها، پرده ها و آثار گران قیمت را برداشته است.

احمدی نژاد با سفرهای استانی خود کار رئیس جمهور پس از خود را دشوار خواهد کرد. احمدی نژاد با سفرهای استانی و زهد خود ، سنتی را به جا گذاشت که ادامه آن برای دیگران دشوار خواهد بود. او پس از انتخاب شدن به سازده زیستی خود ادامه داد و با همسر و سه فرزندش در خانه کوچکی در محله نارمک در منطقه تهرانپارس در شرق پایتخت ایران زندگی می کرد اما به علت فشار سازمانهای امنیتی مجبور شد در ویلای کوچکی در همین منطقه زندگی کند.

احمدی نژاد هر روز ناهاری را که همسرش برای وی آماده می کند، با خود به دفتر ریاست جمهوری می آورد. او همچنین همان خودرویی را که در سال دو هزار خریداری کرده، نگه داشته است.

احمدی نژاد گاهی خود رانندگی می کند و حتی یک شب ناپدید شد که تلاشها برای یافتن او فایده ای نداشت. پس از آن مشخص شد که برای تسلیت گفتن به خانواده یکی از دوستانش رفته بوده است. فهمی هویدی در ادامه این مقاله خود به تشریح مصاحبه با احمدی نژاد پرداخته است.