سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

مشایی

    نظر

با انتخاب اسفندیار رحیم مشایی بعنوان معاون اول رئیس جمهور موجی از اعتراض نه تنها از ناحیه معترضان و اصلاح طلبان که از طرف اصولگرایان و دوستان  به راه افتاده است و اکثرا به نحوی به این انتخاب معترض اند و بنده نیز این اعتراض را وارد می دانم چرا که معاون اول رئیس جمهور شخصیتی حقوقی است که بایستی مکمل رئیس جمهور بوده و درصد اشتباه و خطای رئیس جمهور را کاهش دهد ، معاون اول رئیس جمهور بایستی  دارای شانیت این مقام باشد. در حالیکه اکنون با این انتخاب چنین چیزی حاصل نشده و ای بسا رئیس جمهور مجبور شود با دادن هزینه ای بالا و تحمل رنج و سختی معاون خود را حفظ و اداره نماید و این مهم حتی در رای مجلس به وزرا نیز تاثیرگذار خواهد بود و بنظر بنده این بر خلاف مصلحت و عقلانیت است . معمولا شخصی را بعنوان معاون اول انتخاب مینمایند که دارای تجربه بالا بوده و درایت و کفایت لازم در تکمیل مقام ریاست جمهوری را دارا باشد.بیانات عجیب و شاذ و متناقض اسفندیار رحیم مشایی در مورد دوستی مردم اسرائیل و سپس بیان اینکه کلمه ای منفورتر و زشت از واژه اسرائیل وجود ندارد نشان میدهد که وی صلاحیت این مقام را ندارد . ریاست محترم جمهور بایستی یا اذهان دوستان خود را نسبت به این انتخاب عجیب و غریب  روشن نماید و یا وی را از این سمت عزل کند .

مشایی کیست :
اسفندیار رحیم مشایی (متولد 1339 رامسر) یکی از دولت‌مردان ایرانی است که در تیرماه 1388معاون اول رئیس‌جمهور ایران شد.مشایی در دولت اول احمدی‌نژاد ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران را بر عهده داشت.او در رشته ی مهندسی الکترونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان تحصیل ‌کرده‌است.

سوابق اجرایی
1- «مسئول مناطق بحرانی» وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران  در زمان ریاست‌جمهوری مقام معظم رهبری و وزارت محمد محمدی ری‌شهری
2- مدیر کل اجتماعی وزارت کشور
3- مدیر شبکه رادیو پیام
4- مدیر شبکه رادیو تهران
5- معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران
6- رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
7- معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

  مسئولیت‌های کنونی
1- رییس مرکز مطالعات جهانی شدن
2- جانشین رییس جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور
3- عضو شورای نظارت بر صدا و سیما
4- عضو شورای فرهنگی دولت
5- نماینده رییس‌جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
6- عضو کمیسیون‌های اقتصاد و فرهنگی دولت

متن حکم محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
برادر ارجمند جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی
جمهوری اسلامی برآمده از ایمان و مجاهدت بی‌نظیر و عواطف پاک ملت بزرگی است که آوازه فرهنگ، تمدن و آرمان‌خواهی او، سراسر تاریخ را آکنده است. صدها هزار قامت بلند از بهترین‌ها بر خاک افتاده‌اند تا پرچم سرافرازی دیار راستان همواره در اهتزاز بماند.
صداقت، شور و شعور، صفا و صمیمیت، همدلی و هم داستانی، وفای به عهد و اعتقاد عمیق به یکتاپرستی و عدالت از ویژگی‌های برجسته مردم سرزمین ایران از هر قوم، قبیله و مذهب است.
عشق الهی به پیامبر عظیم الشأن اسلام (صل الله علیه و آله و سلم)، اهل بیت گرامی ایشان (علیهم السلام) و خط ولایت و امامت در صفات هر ایرانی موج می‌زند و در زوایای زندگی فردی و اجتماعی او ریشه دوانیده است.
دلبستگی به ایران و تعهدی مقدس و ملی برای عزت و آبادی کشور و برقراری صلح و عدالت واقعی در جهان، در اعماق روح و روان هر ایرانی به ودیعت نهاده شده است.
با الطاف بیکران الهی و عنایات ویژه حضرت ولیعصر(عج) و در پاسخ به دعوت رهبری گرانقدر، انتخابات ریاست جمهوری دهم با حضور قریب 40 میلیون انسان مؤمن، آگاه و نجیب، فصل جدیدی از حیات پر افتخار در برابر ایرانیان و دریچه‌های امید فراوانی در برابر ملت‌های حق طلب و عدالت جو گشوده است.
به فضل الهی دوران جدید، دورانی سرشار از امید و مجاهدت در راه آرمان‌های الهی، خدمتگزاری برتر و بالاتر به مردم و پیروزی‌های بزرگتر برای ملت خداجو و بشارت‌دهنده فردایی درخشان، برای بشریت امروز خواهد بود.
عصر، عصر ظهور است و جهان به سرعت برای مطالبه پاکی و عدالت و برقراری همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها تحت حاکمیت انسان کامل آماده می‌شود و مسئولیت ملت سرافراز ایران مسئولیتی ممتاز و سرشار از افتخار است.
دولت برآمده از آراء توده‌های میلیونیِ مردم، قدرشناسِ عطایا و فرصت‌های الهی خواهد بود و در شکرگزاری جهت خدمت، همه توان خود را به کار می‌گیرد و لحظه‌ای از کار و تلاش سازنده فروگذار نخواهد کرد.
اینجانب جنابعالی را انسانی خودساخته و مؤمن، دلباخته حضرت صاحب الزمان (عج) و با تعهدی آگاهانه و عمیق به خط نورانی ولایت و مبانی جمهوری اسلامی و خدمتگزاری توانمند و صدیق به ملت الهی و عزیز ایران می‌شناسم و طبق اصل 124 قانون اساسی به سمت معاون اول رئیس‌جمهور برمی‌گزینم.
امیدوارم همچون گذشته با توسل بر خدا و توسل به حضرت امام عصر(عج) و عشق عمیق به ایران با توانی مضاعف به اهداف بلند ایران اسلامی موفق و سربلند باشید.
رجاء واثق دارم همکاران خوبم در دولت، با هماهنگی و همدلی، شما را در انجام مأموریت‌ها یاری خواهند کرد.
از تلاش های مخلصانه و صادقانه برادر عزیزم جناب آقای دکتر پرویز داوودی که قریب چهار سال با تمام وجود و فداکارانه دولت اسلامی را یاری دادند صمیمانه سپاسگزارم و امیدوارم در سنگرهای جدید همچنان منشأ خدمات برجسته و ماندگار باشند.

اعتراضات به این حکم :
اعتراض سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران
توصیه جامعه اسلامی دانشجویان به مشایی
انتقاد حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی
اعتراض اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل
نگاه حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان
یادداشت سلیمی‌نمین درباره انتصاب مشایی
نامه 8 بسیج دانشجویی دانشگاههای بزرگ تهران : پاسخی برای ابهامات انتصاب مشایی وجود ندارد
موج مطالبه تشکل‏های دانشجویی و مردمی از رییس‏ جمهور
انتقاد عضو شورای نگهبان از انتصاب مشایی