سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

آقای احمدی نژاد جبران نمائید

    نظر

در پی انتشار نامه مقام معظم رهبری و پس از گذشت 7 روز و 13 ساعت از نگارش نامه ، دکتر محمود احمدی نژاد با نوشتن نامه ای به ایشان از اجرائی شدن مرقومه ی ایشان خبر داد. متن نامه چنین است :
بسمه تعالی
محضر حضرت آیت الله خامنه ای دام ظله العالی
رهبر معظم انقلاب اسلامی
سلام علیکم
ضمن ارسال رونوشت نامه کناره گیری مورخه 88.5.2 جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی از معاونت اولی، به استحضار می رساند که مرقومه مورخه 88.4.27 حضرتعالی به استناد اصل 57 قانون اساسی اجرا شد.
ایام عزت مستدام
محمود احمدی نژاد

همچنین صبح امروز اسفندیار رحیم مشایی طی نامه ای به رئیس جمهور چنین نوشت :

بسمه تعالی
برادر ارجمند جناب آقای دکتر احمدی نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و دعای توفیق
در پی صدور نامه مقام عظمای ولایت که امشب از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد کناره گیری خود از مسئولیت معاون اول رییس جمهوری را به استحضار می رساند. پیشتر نیز که ملاحظه فشارها به آنجناب ـ که به ویژه با توجه به مسئولیت های سنگین اداره کشور ـ بر حقیر بسیار دشوار بود، درخواست واگذاری این مسئولیت را از حضرتعالی داشتم. در هر حال با قلبی مالامال از عشق به ایران عزیز و نظام جمهوری اسلامی، ضمن آرزوی پیروزی های بیشتر و بزرگتر برای ملت شریف ایران، خود را همواره سرباز دولت مردمی، عدالت جو و مهرورز جنابعالی و نظام ولایی دانسته و در مسیر اسلام و انقلاب از هیچ تلاش و خدمتی دریغ نخواهم کرد.
اسفندیار رحیم مشائی


و اما رئیس جمهور نیز با نگارش نامه ای به مشایی چنین جواب داد :
بسم الله الرحمن الرحیم
برادر ارجمند جناب آقای مهندس رحیم مشایی
با تقدیر فراوان از بزرگواری و پذیرش مسوولیت معاونت اولی که علی رغم میل شخصی جنابعالی و با اصرار اینجانب انجام شد مجددا تاکید می نمایم که شما را انسانی خود ساخته ، مومن و دلباخته حضرت ولی عصر(عج) و با تعهدی عمیق و آگاهانه به خط نورانی ولایت و مبانی جدی اسلامی و خدمتگزاری توانمند و صدیق به ملت الهی و عزیز ایران می شناسم .
طی یک هفته اخیر نیز امیدوار بودم که با رفع برخی تبلیغات منفی فشارها و جوسازیهای بعضی رسانه ها و جریانهای سیاسی دولت بتواند از خدمات شما در جایگاه معاون اولی برخوردار بماند.
با پذیرش کناره گیری شما از مسوولیت مذکور مطمئن هستم همواره در خدمت ملت و انقلاب اسلامی خواهید بود.
از خدای متعالی برای حضرتعالی موفقیت و عزت روز افزون مسالت دارم.
محمود احمدی نژاد
رییس جمهوری اسلامی ایران

قابل ذکر است انتصاب معاون هر شخص در هر پستی از اختیارات وی میباشد اما برای پست حساسی مانند معاونت اول رئیس جمهور بایستی شخصی انتخاب می شد که برای مراجع محترم تقلید که از وزنه های این انقلاب هستند و برای  وزراء ، وکلای مجلس ، مردم و دوستداران و طرفداران رئیس جمهور محترم قابل قبول بوده و با نگاه به او خصلت های رئیس جمهور محبوبشان تجلی پیدا کند اما شخص منصوب شده چنین مشخصاتی را نداشت .

با صراحت میگوئیم جناب آقای احمدی نژاد :  ما ز یاران چشم یاری داشتیم ...  شما با نگارش نامه ای از ((سر اجبار)) به مقام معظم رهبری ما را در مخمصه قرار دادید . آرزو داشتیم شما ابتدا نظر مقام رهبری و دیگر دوستان را درباره ی معاون اولی مشایی جویا می شدید و پس از اطمینان از رضایت رهبر و دیگر دلسوزان نظام و شخص خودتان اقدام به نصب ایشان مینمودید که متاسفانه این مهم حاصل نشد. و انتظار دیگر ما این بود که پس از آگاهی از نظر رهبر انقلاب در 27 تیرماه همان موقع اطاعت امر نمائید.
یادتان باشد رای ما در ابتدا به ولایتمداری  شما بوده و هست و دیگر حسن های شما همه معطوف به این گزینه است پس در آینده این خطا را جبران ، دل دوستداران خود را شاد و چشم دشمنان را کور نمائید .

و در آخر سخنان مقام معظم رهبری را که در دیدار با شرکت کنندگان در بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در این رابطه بیان کردند می آورم :

رد و طرد دیگران بطور مطلق بر سر مسائل درجه دوم مصلحت نیست و همه باید برای ساختن کشور برادرانه کمک و همکاری کنند.
ایشان با اشاره به قضایای دو سه روز اخیر خاطرنشان کردند: این موضوع نباید موجب دامن زدن به اختلاف شود ضمن آن‌که نباید به کسی بیهوده تهمت زد و او را به خاطر یک امر از همه آن چیزهایی که صلاحیت محسوب می‌شود نفی کرد.

رهبر انقلاب اسلامی همگان را به رعایت انصاف در عمل و گرفتار دعوت کردند و با اشاره به سفارش خداوند متعال در قرآن به رعایت انصاف و عدالت حتی در برخورد با دشمنان خاطرنشان کردند: در نظام جمهوری اسلامی همه ضمن اعلام پایبندی خود به اصول، و با سلایق مختلف در کنار هم باشند.

ایشان اختلاف سلیقه را امری طبیعی دانستند و با اشاره به این‌که اختلاف سلیقه در همه دوران‌های مختلف وجود داشته است افزودند: اگر این اختلاف سلیقه‌ها و برداشت‌ها با هوای نفس مخلوط شد کار خراب می‌شود؛ بنابراین باید ملاحظه کرد کجا اختلاف سلیقه براساس هوای نفس و کجا براساس احساس تکلیف است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دقت در عمل به تکلیف و رعایت تقوا یعنی تلاش و مراقبت برای انجام وظیفه را موجب لطف و فضل الهی دانستند و خاطرنشان کردند: در احساس تکلیف هم، دقت لازم است تا قدم از دایره تکلیف آن طرف‌تر نگذاشت و زیاده‌روی نکرد.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان با اشاره به ضرورت تلاش برای عمل به وظایف و رعایت تقوا افزودند: بحمدالله تا امروز لطف و مدد الهی شامل حال ملت ایران بوده است.