سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

خالی بندی مجله هانتینگتون و پیدا شدن مغز متفکر برای جنبش سبز!

    نظر

مجله تاسیس شده توسط ساموئل هانتینگتون ضمن یک شوخی سیاسی، زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی را جزو 100 متفکر تاثیرگذار جهان و در رده سوم معرفی کرد.

فارین پالیسی مجله آمریکایی وابسته به موسسه واشنگتن پست در این رده بندی، رهنورد را پس از بن برنانکی رئیس بانک مرکزی آمریکا و باراک اوباما قرار داده است. در فهرست البته نام های جالب دیگری هم دیده می شود از جمله ژنرال دیوید پترائوس جنگ سالار آمریکایی(رتبه8)، دیک چنی معاون جنگ طلب بوش(رتبه13)، واسلاو هاول رئیس جمهور مخملی و سابق چک، سلام فیاض نخست وزیر تشکیلات خودگردان، آنگ سان سوچی رئیس مخالفان برمه و تحت الحمایه آمریکا، گوردون براون نخست وزیر انگلیس، جورج سوروس سرمایه گذار صهیونیست کودتای مخملین(رتبه38)، بیل کلینتون (رتبه6) ، ایان هیرسی علی(نویسنده سومالیایی الاصل ضداسلام که بعدها تابعیت هلندی اختیار کرد)، عبدالکریم سروش و...

مجله مذکور در معرفی رهنورد، وی را مغز متفکر!! انقلاب سبز در ایران که نقش برجسته ای در هدایت مبارزات انتخاباتی موسوی داشته است نامیده اما توضیح نداده که چرا موسوی مغز متفکر محسوب نشده است!

در متن معرفی رهنورد همچنین آمده است «او یکی از تندروترین اسلامگرایان پس از انقلاب که بر بدنام کردن فمنیست های سکولار فعالیت می کرد اما چند سال بعد خط سیر خود را عوض کرد و به یکی از نیروهای محرک فمینیسم در ایران تبدیل شد. او همچنین از شیرین عبادی برای سخنرانی در دانشگاه الزهرا پس از برنده شدن جایزه نوبل دعوت کرد.

او کمپین شوهرش را پیش راند و همراه شوهرش حامیانشان را از طریق تجمعات، فیس بوک، تویتر و پیامک ها سازماندهی می کرد. پوسترهای وی و همسرش زیرکانه به تغییرات لیبرالی اشاره داشت.

مجله آمریکایی، سروش را نیز به عنوان کسی که تفسیر سنتی از اسلام را به چالش کشیده، در رتبه 45 قرار داد.

سایت کلمه وابسته به موسوی ذیل خبر مجله فارین پالیسی تصریح کرده است: « با نگاهی به نام های دیگر این فهرست به نظر می رسد که تدوین آن بیشتر جنبه نمادین داشته است».
سایت رادیو زمانه هم ذیل خبر و از قول مخاطبان نوشت: «پیاز داغش را زیادی زیاد کردن، من تردید دارم اصلاً خانم رهنورد رو بتوان متفکر نامید، چه رسد به سومین متفکر جهان!!!»

این سایت اضافه کرد: شرم آوره! سیاست بازی ابلهانه تا کی سر جایزه و اسم و لقب دادن؟؟ من میفهمم که میخواهیم و اینها هم میخواهند که این جمهوری زورکی بره. اما باباجان با این غلوها و دروغها به مردم لطمه میخوریم چرا که بتهای الکی ساخته میشن. زهرا رهنورد و تاثیر در سیاست خارجی؟ چطور؟ تاثیرگذار در سیاست های جهانی!...

گفتنی است بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات و معلوم شدن ناکامی بزرگ موسوی و جبهه پشت پرده حامی وی، زهرا رهنورد (مغز متفکر جنبش سبز!!) به مصاحبه با شبکه بی بی سی پرداخت و مدعی شد چون من لرستانی و همسرم آذربایجانی است پس معنی ندارد موسوی حتی در این دو استان رأی نیاورده باشد. این مغز متفکر!! در توضیح اظهارات عالمانه!! خود گفت: مگر می شود مردم لرستان به داماد خود!! رأی ندهند؟! و توضیح نداد که وقتی مردم غیور لر به کروبی که فرزند لرستان است بی محلی می کنند، شوهر زهرا رهنورد و به قول وی «داماد» آنها که جای خود دارد!