سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

بیانیه موسوی در حمایت از بمب گذاران تهران و حسینیه شیراز

    نظر
کسی که از کشته شدن عزاداران و سینه زنان حسینیه شیراز حمایت می کند با چه رویی از آزادی انسانی و حقوق بشر و صداقت و انسانیت سخن می گوید.بدون شک جز یک فرد بیمار هیچ انسان سلیم النفسی از بمب گذاران در حسینیه و کشتن عزادار حسینی حمایت نمی کند. میرحسین موسوی روز گذشته در بیانیه سراسر موهوم به حمایت از بمب گذاران در شهرها و حسینیه شیراز و تروریست های عضو انجمن پژاک پرداخت.
این بیانیه موسوی که بی سابقه ترین موضع گیری غیر انسانی در تاریخ انقلاب است و هیچ گاه هیچ جریان سیاسی از تروریست ها حمایت علنی نکرده بود در واکنش به خبر اعدام 5 تروریست که هیچ ارتباطی هم به ماجرای انتخابات نداشتند صورت گرفت.

موسوی در این بیانیه با معرفی این افراد به انسانهای حق جو می نویسد:چگونه است به صورت ناگهانی در آستانه ماه خرداد ماه آگاهی وحق جویی پنج نفر را با حواشی تردید بر انگیز به چوبه های دار می سپارند؟

وی با بیان اینکه این احکام قضائی ظالمانه است مدعی شد: وقتی قوه قضائیه از طرفداری مظلومان به سمت طرفداری از صاحبان قدرت ومکنت بلغزد مشکل است که بتوان جلوی داوری مردم را در مورد ظالمانه بودن احکام قضایی گرفت.

همه این اعتراضات برای حمایت از 5 اعدامی در روزهای گذشته است.

اما این 5 نفر چه کسانی بودند؟

این 5 نفر با نام های فرزاد کمانگر ،علی حیدریان،فرهاد وکیلی،شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان به جرم بمب گذاری و ارتباط با گروهای تروریستی اعدام شدند.

مهدی اسلامیان هیچ ارتباطی به ماجرای انتخابات نداشته و بنابر گزارش دادستانی انقلاب، "یکی از عوامل انفجار بمب در حسینیه شهدای شیراز" بوده است. پیش از این دو نفر به نام های روزبه یحیی زاده و علی اصغرپشته به اتهام انفجار در حسینیه شهدای شیراز اعدام شده بودند.

فرزاد کمانگر فردی است که در سال 85 از منزل وی تعداد قابل توجهی بمب ساعتی و اسلحه پیدا می کنند.

بعد از دستگیری فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی در شهر سنندج دستگیر می شود و "در منزل وی ماهواره و یک برگه که محتویات آن به صورت رمز بوده کشف می شود."

بعدها مشخص می شود که این دو در انفجار دو بمب در ساختمان های فرمانداری و اداره بازرگانی کرمانشاه در اردیبهشت سال 1385 نقش داشته اند.

علی حیدریان نیز به اتهام همکاری با این فرزاد کمانگر و ارتباط با پژاک در تهران دستگیر شده بود.

بنابر اطلاعیه دادسرای انقلاب، شیرین علم هولی آتشگاه نیز در خرداد سال 1387 پس از کارگذاشتن یک بمب زیر خودرویی در پارکینگ قرارگاه سپاه در غرب تهران و انفجار آن دستگیر شده است.وی نیز اعتراف می کند که عضو گروهک پژاک بوده است.