سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

نیازمند کیست؟

    نظر

"طبق مصوبه مجلس مقرر شد یارانه نقدی صرفا به سرپرستان خانوارهای متقاضی که به تشخیص دولت نیازمند دریافت یارانه باشند پرداخت می گردد. (مجموع درآمد سالانه آنها کمتر از رقم تعیین شده توسط دولت باشد) و افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی باید در موعد تعیین شده به مراکز ثبت نام مراجعه نمایند. چنانچه پس از تحقیق مشخص گردید که افراد با درآمد بیشتر از مبلغ فوق اقدام به دریافت یارانه کرده اند به میزان سه برابر یارانه دریافتی جریمه می شوند"

مطمئنا شما نیز از این قضیه باخبر شده اید و ظاهرا طبق این مصوبه مجددا بایستی مردم برای اعلام نیازمندی خود در یک صف بایستند و ثابت کنند نیازمند هستند و یارانه بگیرند ... اما نکته اینجاست که واقعا نیازمند کیست؟ آیا مردم نیازمند هستند یا دولت و مجلس و مملکت به مردم نیازمند است؟ آقایان ، مسئولین ، دولتمردان که بعد از هر راهپیمایی خجالت زده ی حضور پرشور و شعور و با معرفت این مردم می شوید ، مردم ، کارگران و کارمندان شریف و دگر اقشار نیازمند نیستند این شمائید که به مردم نیاز دارید. شرف عمرتان باشد که برای این مردم با مرام و با معرفت خدمت کنید. چرا با ادبیاتی سخن میگوئید که انگار از جیب پدرتان میخواهید یارانه بدهید. یارانه حق مردم است . از صدر اسلام هرکس از بیت المال سهمی داشته و آنرا دریافت می کرده است . تنها نیازمندان نبوده اند که از بیت المال سهم می گرفتند . همه سهم داشتند .
مردم ما برای آب و نان قیام نکردند اما حق مردم است که از یک حداقل زندگی آبرومند برخوردار باشند . بند 3  قانون اساسی را ببینید :  
دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم، همه امکانات خود را برای امور زیر به کار برد:
 - ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی.
 - بالا بردن سطح آگاهیهای عمومی در همه زمینه‏های با استفاده صحیح از مطبوعات و رسانه‏های گروهی و وسایل دیگر.
 - آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح، و تسهیل و تعمیم آموزش عالی.
 - تقویت روح بررسی و تتبع و ابتکار در تمام زمینه‏های علمی، فنی، فرهنگی و اسلامی از طریق تأسیس مراکز تحقیق و تشویق محققان.
 - طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب.
 - محو هر گونه استبداد و خودکامگی و انحصارطلبی.
 - تأمین آزادیهای سیاسی و اجتماعی در حدود قانون.
 - مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خویش.
 - رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه‏های مادی و معنوی.
 - ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیر ضرور.
 - تقویت کامل بنیه دفاع ملی از طریق آموزش نظامی عمومی برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی و نظام اسلامی کشور.
 - پی‌ریزی اقتصادی صحیح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه و رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت در زمینه‏های تغذیه و مسکن و کار و بهداشت و تعمیم بیمه.
 - تأمین خودکفایی در علوم و فنون صنعت و کشاورزی و امور نظامی و مانند اینها.
 - تأمین حقوق همه جانبه افراد از زن و مرد و ایجاد امنیت قضایی عادلانه برای همه و تساوی عموم در برابر قانون.
 - توسعه و تحکیم برادری اسلامی و تعاون عمومی بین همه مردم.
 - تنظیم سیاست خارجی کشور بر اساس معیارهای اسلام، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمان و حمایت بی‏دریغ از مستضعفان جهان.

 آیا چنین کرده اید ؟ اگر چنین کنید تازه حق مردم را به انها داده اید نه اینکه منت سر آنان بگذارید و آنها را نیازمند بخوانید! 
شما شغل ، مسکن ، بهداشت و بیمه مناسب تهیه کنید یارانه پیشکش خودتان! اما وقتی نمیتوانید چنین کنید حق ندارید مردم را نیازمند بخوانید و همیشه یادتان باشد که این مردم ولی نعمت شما هستند و شما به مردم نیازمندید نه مردم به شما! یا علی