سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

نقدی بر سخنان دکتر زیبا کلام

دکتر صادق زیباکلام در مناظره با حجت الاسلام خسروپناه در دانشگاه  شهید بهشتی تهران سخنانی به زبان آورد که از وی بعنوان یک کارشناس علوم سیاسی و استاد دانشگاه بعید بود . بخشی از سخنان وی را ببینید : "
بنده معتقدم آمریکاستیزی از جهان‌بینی سال 58 از اشغال سفارت آمریکا شروع شد چراکه مردم ما به خاطر آمریکاستیزی انقلاب نکردند و هدف از انقلاب چیزهای دیگری بود اما امروز آمریکاستیزی تبدیل به گفتمان غالب جمهوری اسلامی ایران شده است به گونه‌ای که جزئی از هویت این حاکمیت محسوب می‌شود.
اگر روابط ما با آمریکا عادی شود مسئولان جمهوری اسلامی ایران دیگر می‌خواهند در خصوص چه چیزی صحبت کنند؟ هویت جمهوری اسلامی ایران در آمریکاستیزی است.
وی مدعی شد که بسیاری از تعریف‌ها و صحنه‌سازی‌ها از آنچه که بین ایران و آمریکا صورت گرفته است دروغ است و به گفته زیباکلام فقط بخشی از حقایق در خصوص اتفاقات صورت گرفته بین ایران و آمریکا گفته می‌شود" 

جناب اقای زیباکلام احتمالا امروز مواضع پوتین در قبال تحرکات اوکراین را دیده اید و قاطعیت پوتین را تحسین کرده اید که چطور از چیزی که برای کشورش  اهمیت دارد دفاع کرده است . میخواستم جواب سخنان شما را بدهم که اظهارات پوتین در رابطه با امریکا را دیدم  و مناسب دیدم آن سخنان را برای روشن شدن فکر شما و دوستانتان در اینجا ذکر کنم.

پوتین با اشاره به تهاجم آمریکا به عراق و افغانستان، گفت این اقدامات غیرقانونی و برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل بود. 
وی در مورد تهدیدات مطرح‌شده مبنی بر احتمال تحریم روسیه، گفت: «آن‌هایی که می‌خواهند چنین تحریم‌هایی را اعمال کنند، باید به تبعات آن فکر کنند.»  
او در مورد اینکه برخی کشورهای عضو جی 8 اعلام کرده‌اند که در نشستی که در «سوچی» برگزاری می‌شود، شرکت نمی‌کنند، گفت: «ما برای برگزاری نشست آماده‌ایم، حالا اگر آن‌ها نمی‌خواهند بیایند، این به خودشان بستگی دارد.» 
پوتین همچنین با انتقاد از سیاست‌‌های غرب و آمریکا در قبال اوکراین، گفت گاهی تصور می‌کند که سران این کشور در آزمایشگاهی نشسته و از کشورها به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده می‌کنند. 

جناب آقای دکتر زیباکلام امریکا و غرب را از دید پوتین بشناسید. تعبیرش را ببینید : موش آزمایشگاهی !
ببینید در اوکراین چه کردند و عبرت بگیرید . دخالت آشکار در امور کشور اوکراین را ببینید و اگر نمیدانید (که بعید میدانم ندانید ) بدانید که امریکا و غرب فقط و فقط سرسپرده میخواهند و بس! اگر خواهان سرسپردگی به آنان هستید ایران و ایرانی سرسپرده نیست . میتوانید مانند دوستان عزیزتان کوچ کنید و سرسپرده امریکا و غربیان شوید اما خواب سرسپردگی ایران به امریکا یک خواب پریشان و غیر قابل تعبیر است .
اگر سفارت امریکا اشغال شد بدلیل جاسوسی این جاسوسخانه بود و امام عزیزمان از آن بعنوان انقلاب دوم یاد کردند . شما یادتان رفته ما یادمان هست. و وقتی از درون آن سفارت جاسوسی مستندات خارج شد و مردم دیدند امریکا در قبال این مردم چه جنایتها و خیانتهایی انجام داده فریاد مرگ بر امریکا سر دادند و میدهند. 
مسئولان جمهوری اسلامی تا وقتی اصلی ترین دشمن ما امریکاست از او صحبت می کنند و هشدارهای لازم را می دهند و هر روزی که روابط با امریکا ، با تغییر رویه آنان عادی شود و جهاد اصغر به پایان رسد از جهاد اکبر خواهند گفت... 
آقای زیباکلام آیا شلیک موشک امریکایی و شهادت هموطنان بیگناه ما صحنه سازی بود ؟ شهادت عزیزترین های این مرز و بوم به دست امریکائیان و نوکرانشان صحنه سازی بود؟ حمایت غرب ، شرق ، امریکا و  سازشکاران و خودفروشان عرب از صدام و جنایات او صحنه سازی و دروغ بود ؟ 
سخن آخر جناب آقای دکتر  ! تا امریکا خوی سلطه گری دارد و بدنبال تحمیل نظر خود به کشور عزیزمان ایران است راه به جایی نخواهد برد و شعار مرگ بر امریکای ما هماره طنین خواهد افکند... یا علی