سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

دروغ چرا؟ تا قیامت راه زیادی نیست!

    نظر

در توئیت جناب هاشمی رفسنجانی مطلبی نوشته شد مبنی بر اینکه : "دنیای فردا ، دنیای گفتمان هاست نه موشک!" 
سایت جماران نیز که از سایت های نزدیک به ایشان است چنین تیتر کرد : "آیت الله هاشمی : دنیای فردا ، دنیای گفتمان هاست نه موشک ها"
توئیت حدود چند روز قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب نگاشته شد و در طی این مدت با وجود اعتراضات تکذیب نشد! اما دقیقا پس از فرمایشات رهبری ابتدا انتساب این توئیت به آقای هاشمی رفسنجانی تکذیب شد! اما چون هم سایت جماران آنرا تیتر کرده بود و هم این توئیتر رسما به عنوان توئیتر ایشان در سایتشان معرفی شده بود بعد از ساعاتی توئیت اصلاح شد و ... 
چند روز گذشت و تقریبا برای همه واضح و مبرهن شد که روی سخن به حاج آقا هاشمی بوده اما با صحبت مقام معظم رهبری مبنی بر جاهل یا خائن بودن گوینده این سخن  ، توئیت اصلاح گردید. 
امروز در خبرها خبری عجیب آمده بود : مطهری : سخنان اخیر رهبری ارتباطی با آقای هاشمی نداشت!
و این از عجایب روزگار است که علی مطهری فرزند شهید مطهری و یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به راحتی و بدون هیچ دلیل قانع کننده ای سخن رهبری را تحریف و تفسیر کند. آقای مطهری اگر سخنان رهبری ارتباطی با آقای هاشمی نداشت چرا دقیقا بعد از سخنان ایشان توئیت تکذیب ، اصلاح و حذف شد؟ هر عقل سلیمی می داند که این ها با هم ارتباط داشت . براستی برای چه قیمتی خود را به جهالت می زنید و افکار عمومی را مشوش می کنید و دست به تحریف و تفسیر نابجای سخن رهبری می زنید؟ نه فقط عالمان علم سیاست که مردم عامی و عادی هم متوجه هستند که رهبری در برابر هر توئیت یا سخن شخص عادی موضع نمیگیرد و به ایراد سخنرانی در این باره نمیپردازند. مطمئنا باید اون حرف از زبان و فکر یک مسئول عالی رتبه بیرون آمده باشد که باعث شود حضرت ایشان واکنش نشان داده و واقعیت ها را بیان کنند. خیلی دوست دارم علی مطهری نظر خودش را دراین باره بیان کند و بگوید بنظر او جهان آینده چه جهانی است؟ دنیای گفتمان هاست یا موشک ها یا هر دو ؟ آقای علی مطهری واقعا مردم و جوانان را چی فرض کرده اید که اینگونه به تطهیر مراد خود ( آقای هاشمی) می پردازید؟ اصلا از دید شما آقای هاشمی خطایی هم دارد؟ یا معصوم است ؟ چرا نباید حرف غلط را با شجاعت بپذیرید؟ یا نه اگه قبولش ندارید نقدش کنید و با دلایل متقن بگویید و توضیح دهید تا افکار عمومی آگاه شوند. 
جالب اینجاست که امروز ایشان در دیدار با دکتر محسن رضایی و مدیران دبیرخانه مجمع به صراحت از این توییت تبری جستند و انتساب آن را تکذیب کردند. آیت الله هاشمی در این دیدار گفته اند: «زمان جنگ حتی یک موشک هم نداشتیم؛ اما بعداً به لحاظ علمی به جایی رسیدیم که می توانستیم موشک قاره پیما هم بسازیم» و در ادامه بر لزوم حفظ و توسعه این ابزار مهم دارای کاربردهای چندگانه تأکید کردند.
و این صحبت نشان میدهد که مخاطب سخنان رهبری همین توئیت منتسب به ایشان بوده که باعث شده انتسابش تکذیب شود و دلیل واضحی بر ماله کشی ناشیانه جناب علی مطهری بر این قضیه است! آقای مطهری صادق باشید!!
آقای مطهری البته به این هم بسنده نکرده و بیان کرده که چرا موفقیت های برجام برای عده ای و کم و کاستی های آن پای دولت نوشته شود!!؟ آقای مطهری از شما بعید است. چه کسی در برجام موفقیت دیده است که آن را برای خود بداند؟ میدانم منظورتان رهبری نظام است ولی برای آگاهی جنابعالی که خود را به تغافل زده اید می گویم که رهبری از ابتدا به این مذکرات خوش بین نبودند و همچنان هم بر نظر خودشان هستند اما بنا به پیشنهاد عقل جمعی و اکثریت که خواهان مذاکره بودند و به آن دل بسته بودند ، با شرط هایی آن را تصویب و امضا کردند!

موقعیت ما قبل از برجام بسیار بهتر بود و بنده این حرف را نه فقط از قول اصولگرایان و بقول شما دلواپسان که از قول مستقیم یکی از مسئولین قبلی دولت اصلاحات که شاید راضی نباشد نامش برده شود بیان میکنم . برجام موفقیت نبود! یک عقب نشینی بود! یک عقبگرد تاریخی! و این را با توجه به سخنان اوباما می گویم که بعد از امضا برجام عنوان کرد که اگر توافق نمی شد شرکای تجاری ما دیگر در تحریم ها با ما همکاری نمی کردند! و همچنین از تقسیم برجام به روح و جسم و کالبد و ... که این چند روزه بیان نمود مشخص و واضح است که برجام کلاه گشادی بود که بر سرمان گذاشته اند و تا نوکر دست به سینه اونها نشیم تحریم ها کامل برداشته نمیشه!یک روز متن بهانه است! یک روز روح برجام ! و روزهای دیگر عزت و شرف و اقتدار ما... پس باید بهوش بود و اسیر دام دشمن نشد!
والعاقبه للمتقین...