سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

واشنگتن بهترین دوست ایران!!!

سیاست ,     نظر
یک روزنامه آمریکایی در شماره امروز خود با اشاره به این که اقدامات و سیاست‌های دولت بوش در خاورمیانه به تقویت ایران منجر شده،‌ به کنایه از واشنگتن به عنوان بهترین دوست ایران یاد کرد.

به گزارش فارس، «نیویورک‌تایمز» در سرمقاله امروز خود در این‌باره نوشت: «با اقداماتی که بوش در حال انجام است،‌ طولی نخواهد کشید که ایران به ابرقدرت جهانی تبدیل خواهد شد».

در این مقاله تصریح شده است: «گذشته از همه لفاظی‌هایی که از سوی کاخ سفید درباره ایران ارایه می‌شود واقعیت آن است که دولت بوش کارهایی برای تقویت ایران انجام داده که حتی حکومت‌ ایران تصور آن را نمی‌کرد».

این روزنامه نوشت: «روزی فراخواهد رسید که تهران سال‌های حاکمیت بوش را به عنوان دوران طلایی تقویت خود از سوی آمریکا خواهد خواند».

در این گزارش آمده است: «بوش در دوره پیش از جنگ عراق سخن از تهدید ایران و عراق برای امنیت آمریکا به میان می‌آورد اما مشاوران وی می‌خواستند به آرزوهای دیرین خود برای سرنگونی صدام جامعه عمل بپوشانند و درباره این که اگر نقشه آنها به سمت مطلوب پیش‌ نرود چه باید انجام دهند، کمتر اندیشه کردند. اما اکنون نقشه‌های آنها به تشکیل دولتی منجر شده که اکثریت شیعه در آن موارد و خواسته‌های مشترکی با همتایان شیعه خود در ایران برخوردارند».

در این سرمقاله آمده است: «واشنگتن هم‌اکنون بطور خطرناکی به حسن نیت و رفتار سازنده شیعیانی در عراق تکیه کرده که ایران در زمان حاکمیت صدام به آنها سرپناه داده و کمک تسلیحاتی کرد».

به نوشته این روزنامه، اما در طول هفته‌های اخیر شاهد حسن نیت و یا رفتار سازنده نبوده‌ایم و اگر ایران بخواهد برای اعمال فشار بیشتر درباره برنامه هسته‌ای خود دردسرهای بیشتری در منطقه ایجاد کند این کار را می‌تواند به راحتی انجام دهد.

اکنون خطر واقعی در عراق این است که در این کشور به عوض تشکیل دولت دمکرات سکولار که چالشی برای نظام جمهوری اسلامی باشد حاکمیت دینی به سبک ایران آغاز شود که برای نظام سکولار به سبک غربی چالش ایجاد کند.

در این گزارش با اشاره به توافق هسته‌ای میان هند و آمریکا به رغم عدم امضای معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای موسوم به «NPT» از سوی هند، آمده است: «این که به هند بخاطر بی‌توجهی به معاهده‌ای که دیگر کشورهایی چون کره‌جنوبی و عربستان را از ادامه تلاش برای کسب تسلیحات هسته‌‌ای بازداشته است جایزه دهیم،‌ اقدام اشتباهی است و امکان مهار برنامه هسته‌‌ای ایران را خواهد گرفت. برنامه‌ای که به سرعت در حال پیشرفت است و به تهییج همسایگان آن منجر خواهد شد».

در این گزارش تصریح شده است: «اکنون که آمریکا و اروپا برای ارجاع پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل تلاش می‌کنند، قرارداد با هند پیام نادرستی به دیگر کشورها ارسال می‌کند».