سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

بی غیرتان عالم یاد بگیرند

درحالی که سران دولتهای عربی و حتی  نخست وزیر لبنان ((فواد سنیوره)) هم تلویحا از حزب الله انتقاد میکنند و از ترس ، همان حرفهای اسرائیل و امریکا را در لفافه تکرار میکنند نخست وزیر با غیرت اسپانیا((زاپاته رو)) با بدوش انداختن چفیه به حمایت معنوی از مردم مظلوم فلسطین و لبنان پرداخت .  بی غیرتان عالم یاد بگیرند ...

 

 


نقشه جدید ایران!!

سیاست ,     نظر

امریکا پس از شکست تلویحی در طرح خاورمیانه بزرگ و در ادامه دخالتهای خود در منطقه اخیرا نقشه جدید ایران را طراحی نموده و در این نقشه بخش های زیادی از ایران حذف شده و بخش هایی از کویر های افغانستان! به ایران اضافه شده است و به این وسیله سعی دارد برای بعضی کشورهای منطقه رعب و وحشت ایجاد کرده و برای بعضی دیگر انگیزه بوجود آورد!! غافل از اینکه ایران و ایرانی حافظ استقلال و تمامیت ارضی خود بوده ، هست و خواهد بود و چشم طمع بسوی هیچ کشوری ندارد و نخواهد داشت :

 ایران کنونی :

 

    

                          ایران آینده به زعم امریکا !!!

 

 


امریکا و حرکت بسوی تعقل بیشتر در مورد ایران!

پس از آنکه کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا، علیرغم مخالفت‌هاى دیک چینى معاون رئیس جمهور، موفق شد رضایت جورج بوش را جلب کند که آمریکا با ایران وارد مذاکره مستقیم شود، در فضاى سیاسى ایالات متحده و رسانه‌ها، جوّ ضد ایران تا اندازه‌اى کاهش پیدا کرده است. مجلس سناى آمریکا نیز دیروز به اتفاق آرا حمایت خود را از پیشنهاد کاندولیزا رایس اعلام کرد.

در یک نظرپرسى از سوى شبکه خبرى CBS که نتیجه‌اش دیروز اعلام شد، اکثر مردم آمریکا رژیم ایران را براى کشورشان خطرى جدى و بى‌واسطه نمى‌بینند. ۵۵ درصد معتقدند ایران خطرى است که با شیوه هاى دیپلماتیک مى‌توان آنرا کنترل کرد، ۱۹ درصد اعتقاد دارند در حال حاضر ایران هیچ خطرى براى ایالات متحده در بر ندارد. تنها اقلیتى شامل ۲۱ درصد برآنند که ایران خطرى حاضر و فورى است که باید با اقدام نظامى جلوى آن را گرفت.

مجلس سناى آمریکا نیز دیروز به اتفاق آرا، سیاست خانم رایس را براى مذاکره مستقیم تأیید کرد. این در حالى بود که پیشنهاد دیگرى در سنا که از سوى سناتور ریک سانتوروم (جمهورى خواه از ایالت پنسیلوانیا) مطرح شد رأى منفى آورد و تصویب نشد. در این پیشنهاد آمده بود که شرکت‌ها و بنگاههایى که به نحوى به برنامه هسته‌اى ایران کمک مى‌کنند مورد تحریم اجبارى قرار بگیرند.

در ماه آوریل گذشته، در مجلس دیگر آمریکا، یعنى «مجلس نمایندگان»، علیرغم مخالفت کابینه بوش، لایحه‌اى به تصویب رسیده بود که طبق آن شرکت‌هاى طرف معامله با ایران و کشورهایى که در بخش اتمى ایران سرمایه گذارى کنند  مورد تنبه قرار مى‌گیرند. همان لایحه خواهان تخصیص صدمیلیون دلار بودجه به کوشش‌هاى دموکراسى خواهانه در ایران شده است. 

این نشانه‌ها حاکى از آنند که به تدریج کابینه بوش از تهدیدات پیشین دست برداشته و به سمت نوعى دیپلماسى حرکت مى‌کند که در آن دولت ایران به عنوان یک طرف مورد احترام  و هم وزن پذیرفته خواهد شد.


تحلیل طنز گونه باخت تیم ملی از زبان روزنامه های مختلف

سیاست ,     نظر

ستون «گفت‌وشنود» کیهان
گفت: دیدی تیم ملی ایران به تیم مکزیک باخت؟
گفتم: مگر می‌توانستم نبینم؟ به کوری چشم رایس و بوش و بلر، دو تا چشم دارم که سالمِ سالمند.

گفت: به نظر تو چرا برانکو به موقع تعویض نکرد؟
گفتم: این مرد اجنبی، چی سرش می‌شود که کوچ سرش بشود؟

گفت: اما باید کوچش بدهیم برود همانجایی که بود.
گفتم: والله چه عرض کنم... می‌گویند، یک روز رایس ـ که قیافه‌اش کفاره دارد ـ می‌رود دم در خانه صدراعظم آلمان و می‌گوید: پول می‌خوام. می‌گوید: ندارم. رایس می‌گوید: پس یه کم غذا بدین. مرکل می‌گوید: غذا هم نپخته‌ایم. رایس می‌گوید: پس یه کم لاک بده، ناخونام رو لاک بزنم. مرکل می‌گوید: من پیرزن، لاکم کجا بود ایکبری؟ رایس درمی‌آید که: ای بابا تو که از من گداتری... بیا با هم بریم گدایی!

سرمقاله‌ «شرق» به قلم دبیر گروه اندیشه
دیروز تمدنی به قدمت تاریخ به تمامی در برابر کشوری از آمریکای مرکزی قد علم کرد. آیا این سخن درستی است؟ البته که نه. این نه تنها با آموزه‌های لیبرال دمکراسی و آرای «جان رالز» در تضاد است که حتی با عقاید شیخ‌پشم‌الدین کشکولی ـ‌ که آل‌احمد در معرفی وی تلاش داشت ـ نیز در تعاند است. نیچه نیز در «حکمت شادانِ» خود به این امر اشاره دارد، آنجا که می‌‌گوید: «ایش ناوان، هوف کلاوش زیخر فونتن گلایر اوشت اوخ... »، اما اینها هیچ‌کدام ملاک نیستند. فرزندان این بوم و بر، چنان بازی جوانمردانه‌ای از خود نشان دادند که حریف، نتیجه را از آنِ خود کرد و این است فلسفه تاریخی بازی جوانمردانه و اتفاقا از همین روست که «مارتین فردید» در کتاب «زندگی سراسر بازی جوانمردانه است»، یادآور می‌شود: «الهی قربونت برم، نتیجه هم مهم است»، ولی آیا واقعا، نتیجه هدف را توجیه می‌کند؟ به نظر نمی‌رسد که دفاع و دروازه‌بان ما به این امر معتقد بوده باشند... .

جمهوری اسلامی، جهت اطلاع
شنیده‌ها حاکی از آن است که عوامل باخت تیم ملی ایران با عوامل تشنج‌آفرینی در جلسه سخنرانی حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ـ دامت مقاماته ـ در ارتباط بوده‌اند. یکی از سردمداران اخلال در سخنرانی معظم‌له در یکی از شب‌نشینی‌های مشکوکش که در منزل فرد مجهول‌الهویه‌ای که احتمالا برادر وی است، در ساعت 22:48 دقیقه دیشب گفته است: «قتل که نکردن، حالا باختن دیگه». وی که احتمالا یا از سوی صهیونیست‌ها حمایت می‌شود و یا اصلا خود آریل شارون است، مدتی پیش از این، دمِ درِ ورودی یکی از مؤسسات پژوهشی قم، به یکی از کسانی که به اصطلاح دوستِ وی بوده است، اظهار داشته که ممکن است، تیم ایران از گروه خود صعود نکند!

در همین راستا، جمعی از فضلایی که معتقدند، ایران حتما به مرحله به اصطلاح فینال جام جهانی صعود می‌کند، از مسئولان این پژوهشگاه خواسته بودند که از ورود به مؤسسه یادشده جلوگیری کنند که متأسفانه به این خواسته آنان توجهی نشده بود. دلسوزان معتقدند که اگر در همان زمان، جلوی فتنه گرفته می‌شد، امروزه شاهد تعرض به حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ـ دامت مقاماته ـ نبودیم.

همشهری، ضمیمه آگهی‌ها
گمشده
بدین‌وسیله از کسانی که هرگونه اطلاعی از پسردایی گمشده ما به نام «علی» دارند، تقاضا داریم که با ما تماس گرفته و ضمن رها کردن خانواده‌ای از نگرانی، مژدگانی دریافت دارند. علی حدود چهل ساله و قدبلند بوده و چندیست که به بیماری «کندی حرکات» دچار شده است. وی حالتی بهت‌زده داشته به طوری که صد متر را در کمتر از ده دقیقه نمی‌تواند طی کند. لطفا در صورت هرگونه اطلاعی از نامبرده با ما تماس گرفته و مرسدس بنزِ وی را به عنوان مژدگانی دریافت دارید.
تلفن ... 0451

اعتماد ملی، خبر صفحه اول
مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی، طی یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد: متحجران و انحصارطلبان، عامل اصلی باخت ما به تیم پاراگوئه بودند. کروبی گفت: متأسفانه من نتوانستم در طرابلس همراه تیم ملی باشم، ولی مشاوران و کارشناسان حزب اعتماد ملی از منافع موثقی کسب اطلاع کرده‌اند که اعضای تیم ملی چندین بار از مسئولان خواسته بوده‌اند که مقدمات عضویت‌ آنان در حزب اعتماد ملی را فراهم کنند، اما مسئولان، این کار را نمی‌کنند و روحیه بچه‌ها به همین خاطر تضعیف شده بوده است.
مهدی کروبی در جایی دیگر، خاطرنشان ساخت که به همین خاطر، نامه‌ای دویست صفحه‌ای را خطاب به احمد جنتی در دست تهیه دارد. وی گفت: این نامه سرگشاده خواهد بود و اینقدر سرگشاده است که خیلی‌ها، پیش از نوشتن، می‌دانند که بنده به عنوان شیخ مهدی کروبی از شیخ احمد جنتی به خاطر این نتایج انتقاد خواهم کرد و شورای نگهبان را زیر سؤال خواهم برد. وی گفت: آقایان اگر واقعا راست می‌گویند، چرا فرشاد قایقران را از تیم کنار گذاشته‌اند؟

سیاست روز ـ گزارش اختصاصی صفحه اول
در گفت‌وگوی «سیاست روز» با صاحبنظران عنوان شد:
                                                     بازشناسی نقش انگلیس در باخت تیم ملی ایران
یکی از ساکنان محله باغ سفارت انگلیس گفت: مطمئنا کشوری که یک باغ را غصب کند، می‌تواند برای شکست تیم ملی ما هم دسیسه کند. مش‌قاسم سبزی‌فروش تأکید کرد: با برررسی تعلل آقای برانکو در تعویض‌های به‌موقع، می‌توان ردپای انگلیس را در این جریانات دید. این در حالی است که برخی صاحبنظران، معتقدند که اخیرا شب‌ها، رفت‌وآمدهای مشکوکی به این باغ می‌شده که مراجعان دایما «وسکی چسکی» صحبت می‌کرده‌اند که این گمانه‌ها تقویت می‌شود که برانکو، شبها با سفیر انگلیس جلسه داشته و نقشه‌های باخت را از وی می‌گرفته است. مش‌قاسم، یکی از اهالی محله هم گفت: مطمئن هستم که اگر باغ قلهک از غصب انگلیسی دربیاید، اسناد و مدارکی که ثابت خواهد کرد، تعویض نشدن میرزاپور و خط دفاعی از طرف انگلیس بوده، یافت خواهد شد. یکی از کسبه محل هم در حالی که سبزی‌ها را دسته می‌کرد، گفت: این هم شد دفاع؟ باغ رو هم که نمی‌دن!

رسالت ـ تیتر یک
مهندس مرتضی نبوی: تعویض علی دایی، به ضرر امنیت ملی است
مهندسی مرتضی نبوی، مدیرمسئول روزنامه «رسالت»، در گفت‌وگو با سه‌هفته‌نامه «الاستحفاظ الحجار»، چاپ یکی از واحه‌های شمال آفریقا تأکید کرد: افراد تجدیدنظرطلب که در پوشش اصلاح‌طلبان فعالیت می‌کنند، انتظار دارند، مسئولیت‌ها و پست‌های کلیدی را به دست جوان‌های کم‌تجربه بسپاریم که این خطر بزرگی برای انقلاب است.

وی ضمن اشاره به حضور تیم ملی ایران در بازی‌های جام جهانی و انتقادات ناروایی که از جانب برخی ساده‌اندیشان مطرح می‌شود، تأکید کرد: برای مثال؛ عده‌ای انتظار دارند، همین آقای دایی را که معدنی از تجربیات گرانبهاست، به خاطر «جوان‌گرایی» از تیم کنار بگذارند، در صورتی که این ادعایی اشتباه است و باید قدر پیشکسوت‌ها را دانست و مسئولیت‌های مهم را به آنان واگذار کرد. وی افزود: مثلا خودِ من... .


تکیه بر قدرتهای دیگر برای مقابله با غربی ها و امریکا : صحیح یا غ

ایران و دولتمردانش در تاریخ خود خاطره بدی از کشورهای غربی و روسیه دارند در اکثر مواقع ایران برای نجات از دست یکی از این قدرتها و استعمار و استثمار آن کشور به دامان یک قدرت دیگر پناه برده و معمولا از این کار نتیجه مثبتی برای کشور ما حاصل نشده و حتی مجبور به دادن امتیازات بیشتری نیز به دو طرف شده ایم . تنها کسی که بر این نوع نگرش و سیاست دست رد زد ، امام خمینی (ره) بود که با شعار نه شرقی و نه غربی خود و با تکیه بر مردم توانست سیاستی درست و استوار پیشه کند و خلف صالح او نیز چنین عمل کرد و تا این نقطه از تاریخ رسیده ایم . اکنون زمانی است که ما در قضیه انرژی هسته ای تا حدودی بر کشورهایی مثل روسیه و چین و اختلافاتشان با کشورهای غربی و امریکا تکیه کرده ایم گرچه تکیه اصلی ما بر مردم ، سیاست های بازدارنده منطقه ای و مسئله سوخت جهانی و در راس آن نفت بنا گذاشته شده اما تکیه ای نیز بر این دو کشور داریم که تاریخ به ما نشان داده است نباید زیاد روی این تکیه حساب کنیم و سعی کنیم این اتکا را به حداقل رسانیده و یا ابزارهایی برای اثبات کامل رای این دو کشور و پشتیبانی آنها بدست آوریم تا احیانا در مخمصه گرفتار نشویم . سفر رئیس جمهور به مالزی و بدست آوردن حمایت کشورهای غیر متعهد (116 کشور) یکی از این ابزارها بود که توانست بر قدرت ایران در سطح جهان بیافزاید . و دیپلماسی ایران باید بر زیاد کردن این نوع حمایت ها از طرف کشورهایی مانند جنبش عدم تعهد که خوی استکباری و استعماری ندارند انجام گیرد .


بیانیه رایس : فرار به جلو

نمی دانم بیانیه رایس در مورد اعلام آمادگی کشورش برای مذاکره با ایران را دیده اید یا نه؟

 ماه هاست کشورهای غربی از ایران می خواهند از حق مسلم خود در زمینه انرژی هسته ای دست بکشد و ایران جواب منفی می دهد و حاضر نیست غنی سازی را به حالت تعلیق درآورد ... حالا رایس وارد گود شده و برای مذاکره با ایران پیش شرط تعلیق را مطرح می کند !!! انگار ایران منتظر بود علیا مخدره!! درخواست کند تا به فعالیت های هسته ای پایان دهد ! نمی دانم این غربی ها اینقدر نادانند یا خود را به نادانی میزنند یا ما را دستکم پنداشته اند ؟ اکنون که امریکا در نشست های مختلف و مخصوصا این نشست اخیر (5+1) به بن بست رسیده  یک حرکت فرار یه جلو را در پیش گرفته و یا لحنی مستبدانه ایران را به مذاکره مشروط می خواند . ایران اسلامی مقتدر اکنون در یکی از محکم ترین مواضع قرار دارد و اگر قرار است شرط مطرح شود این ایران است که باید شرط بگذارد .


از مزایای پوشش خانم ها

سیاست ,     نظر


 

وصال هر چیز از زیبایی آن می کاهد چرا که تخیل انسان را از درگیری در می‌آورد!
هر آن چه به سادگی در دسترس انسان قرار گرفت از شوق و میل انسان می‌کاهد:
«شوق است در جدایی و جور است در نظر»

 پوشش زن موجب می شود تخیل مرد پیوسته درگیر زیبایی زن باشد در این صورت زن همیشه برای مرد جذاب خواهد بود و مرد برای کشف او در تکاپوست تا این که با پیوندی محکم و استوار به وصال او می‌رسد و از این رهگذر خانواده که واحد اجتماع است پدید می‌آید! 
آلفرد هیچکاک کارگردان مشهور سینما می‌گوید: من معتقدم زن باید مثل فیلمی پرهیجان و پرآنتریک باشد، یعنی ماهیت خود را کمتر آشکار کند و برای کشف خود مرد را به نیروی‏ تخیل و تصور زیادتری وادارد؛ زنان شرقی تا چند سال پیش به خاطر پوشش جذاب می‏نمودند و همین مسأله جاذبه نیرومندی به آنها می‏داد اما به تدریج با تلاشی که زنان این کشورها برای برابری با زنان غربی از خود نشان ‏می‌دهند، از پوشش آنان کاسته می‌گردد و بنابراین از جاذبه شان نیز کاسته می‏شود؛

 هجر مایه مشتاقی است!
امروز خلأ عشق در دنیای اروپا و امریکا وجود دارد!
 اولین قربانی آزادی و بی‏بندوباری، عشق و شور و احساسات‏ است!
در جهان امروز هرگز عشق هایی از نوع عشق‌های شرقی‏ از قبیل لیلی و مجنون، خسرو و شیرین رشد و نمو نمی‏کند، این قصه‏ها بیانگر واقعیات جامعه شرقی آن روز است! از این داستان‌ها می‏توان فهمید که زن بر اثر دور نگهداشتن خود از دسترس آسان مرد تا کجا پایه خود را بالا برده است و تا چه حد سر نیاز مرد را به آستان خود فرود آورده است؟! درک زن از این حقیقت، تمایل او را به‏ پوشش بدن خود و مخفی کردن خود به صورت یک راز افزایش داده است!
ویل دورانت می گوید: زنان دریافته‌اند که دست و دل‏ بازی مایه طعن و تحقیر آنهاست؛ خودداری از انبساط و امساک در بذل و بخشش بهترین سلاح برای شکار مردان است؛ اگر اعضای نهانی انسان را در معرض عام تشریح می‏کردند توجه ما به آن جلب می‏شد ولی رغبت و قصد به ندرت تحریک می ‏گردید؛ مرد جوان به دنبال چشمان پر از حیاء است و بی آن که بداند حس‏ می‏کند که این خودداری ظریفانه از یک لطف و رقت عالی خبر می‏دهد!

 مولوی عارف نازک اندیش و دوربین در تأثیر حریم و حائل میان زن و مرد در افزایش قدرت و محبوبیت زن و در بالا بردن مقام او و گداختن مرد در آتش عشق و سوز مثالی لطیف آورده است، مرد و زن را به آب و آتش تشبیه کرده می‏گوید: مرد چون آب و زن مانند آتش است اگر حائل از میان آب و آتش برداشته‏ شود آب بر آتش غلبه می‏کند و آن را خاموش می‏سازد اما اگر حائل و حاجبی میان آن دو باشد مانند این که آب را در دیگی قرار دهند و آتش در زیر آن دیگ روشن کنند، آن وقت است که آتش آب را تحت تأثیر خود قرار می‏دهد، اندک اندک او را گرم می‏کند و جوشش در او به وجود می‏آورد تا آن جا که سراسر وجود او را تبدیل به بخار می‏سازد! 
مرد بر خلاف آنچه تصور می‏رود در عمق روح خویش از ابتذال زن و از تسلیم و رایگانی او متنفر است!
مرد همیشه عزت و استغناء و بی اعتنائی زن را نسبت به خود ستوده است!

 به طور کلی رابطه‏ای است میان عدم دسترسی آسان و فراق از یک سو و عشق، سوز و گران بهایی از سویی دیگر؛ همچنان که رابطه‏ای است میان عشق و سوز از یک سو و هنر و زیبایی از سویی دیگر، یعنی عشق با فراق و عدم دسترسی آسان شکوفا می شود و هنر و زیبایی نیز در عشق رشد و نمو می‏یابد! 
برتراند راسل می‏گوید : از منظر هنر مایه تأسف است که به آسانی به زنان بتوان دست یافت و بهتر آن است که وصال زنان دشوار باشد بدون آن که غیر ممکن گردد!

ویل دورانت در لذات فلسفه می‏گوید: آن چه بجوییم و نیابیم عزیز و گرانبها می‏گردد! 
زیبائی به قدرت میل‏ بستگی دارد و میل با اقناع و ارضاء، ضعیف و با منع و جلوگیری، قوی می‏گردد!

                                                                                                     با تخلص از سایت بازتاب


سه خبر مهم :

سیاست ,     نظر

1- مسئول سیاست خارجی و امنیت مشترک اتحادیه اروپا گفت: ایران رهبری منطقه خاورمیانه را به دست گرفته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سولا‌نا که در اسپانیا بسر می برد، افزود : به همین علت تنش بر سر برنامه غنی سازی اورانیوم در ایران نه با "بمباران" بلکه با " عقل " حل می‌شود و این بحران فقط از مسیر سیاسی و گفتگو رفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه "ایران نخستین قدرت منطقه خاورمیانه است"، گفت: "ایران در جریان بازی قدرت، آنقدر برگ برنده در دست دارد که به یک قدرت درجه اول تبدیل شود.

سولا‌نا افزود: ایران اکنون برگه‌های برنده ای مانند برگ هسته ای، برگ عراق و برگ افغانستان را در دست دارد" .

2- یک منبع آگاه در شورای عالی امنیت ملی ایران در گفت‌وگو با فارس، گفته‌های البرادعی در مورد تعلیق غنی‌سازی صنعتی را تکذیب کرد.

این منبع مطلع اعلام کرد: در سفر لاریجانی به وین و ملاقات با البرادعی مطلقا چنین بحثی مطرح نبوده و تعجب‌آور است که آقای البرادعی این موضوع را در سفر به واشنگن بیان داشته است. وی احتمال داد البرادعی ذهنیت مطلوب خودش را در این زمینه بیان کرده است.

روز گذشته خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، به نقل از محمد البرادعی اعلام کرد «البرادعی که هفته گذشته با علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در وین دیدار کرده، گفت: تهران آماده است در چارچوب توافقنامه‌ای برای کاستن از نگرانی‌های غرب از برنامه‌های هسته‌ای خود، غنی‌سازی اورانیوم در خاکش را برای چند سال متوقف کند. »

البرادعی با حضور چند روزه در واشنگتن و با برخی مسئولان آمریکایی به ویژه کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه این کشور، برنامه هسته‌ای ایران را بررسی کرد.

3- گزارش‌ها به نقل از نماینده دائم ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد حاکی است که ایران تمایل دارد به منظور ارائه اطمینان به جامعه بین‌المللی درباره صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود محدودیتی را در توان غنی‌سازی اورانیوم بپذیرد.

به گزارش فارس، خبرگزاری فرانسه در این باره خبر داد، جواد ظریف در ضیافت ناهاری که در مقر جمهوری اسلامی ایران به همراه خبرنگاران ترتیب داده بود، از تمایل تهران برای محدودیت بر سطح غنی‌سازی خبر داده است.

ظریف گفت: «به نظر من این محدودیت باید زیر 10 [درصد] باشد البته منظور من در سطح رآکتور است. ایران آماده است برای ارایه تضمین درباره این که سوخت تولید شده بار دیگر غنی نشده و برای اهداف تسلیحاتی بکار نمی‌رود، اقدامات دیگری انجام دهد.»

بنا بر این گزارش، اوایل ماه جاری میلادی ایران اعلام کرد توانسته اورانیوم را تا میزان 8/4 درصد غنی کند و گفت که طرحی برای غنی‌سازی بیش از این میزان در دست ندارد چرا که این میزان غنی‌سازی برای تولید سوخت لازم جهت تولید برق کافی است.

ظریف درباره چارچوب اروپا برای ترغیب ایران تاکید کرد که هرگونه چارچوب تشویقی باید شامل مسایلی باشد که برای حل این مسئله، ضروری است.
نماینده ایران افزود: «ما حاضر نیستیم که به جای سیب، پرتقال بگیریم. راهکاری که ارایه می‌شود باید نگرانی‌های ایران را مدنظر قرار دهد.»

از برآورد سه خبر فوق می توان نتیجه گرفت توپ اینک در زمین ایران است یا به قول معروف برگ برنده دست ماست . حال این دیپلماسی و  ابتکار عمل مسئولان جمهوری اسلامی است که می تواند در زمینه رابطه ایران و امریکا و انرژی هسته ای حرف اول را بزند . اگر در این برهه از زمان ما تعلیق را بپذیریم ( همان که البرادعی می خواسنت به ما القاء کند) بازگشت به عقب بسیار سختی در پیش خواهیم داشتت . اگر در زمینه استفاده از انرژی هسته ای و غنی سازی بسیار سخت و محکم و دگم باشیم احتمال دارد به درگیری و تنشی ناخواسته برسیم ... و راه سوم که بنظر می رسد مسئولین ما در پیش گرفته اند سیاست تعامل همراه با حفظ عزت و سربلندی است که امیدواریم در آن موفق باشیم . ان شا ءالله


چه کسی برای مذاکره منت کشی میکند؟

پرتیراژترین روزنامه امریکایی اعلام کرد، کاخ سفید قصد دارد با ایران بر روی برنامه هسته با ایران مذاکره نماید. این در حالی است که آمریکا پیشتر مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته‌ای را رد کرده و آن را تنها بر سر موضوع عراق درخواست کرده بود.

روزنامه یو.اس.ای.تودی نوشت: دولت بوش روز چهارشنبه اعلام نمود که می‌خواهد با ایران در مورد برنامه هسته ای مذاکره نماید، اگر ایران برنامه غنی سازی خود را متوقف نماید. با این حساب آمریکا در یک عقب‌نشینی از موضع قبلی خود به موضع اروپا نزدیک شده است.

تونی اسنو سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، وقتی این موضوع اتفاق بیفتد فرصتهایی پیش می آید که می‌شود از آنها استفاده کرد. او از بیان جزئیات بیشتر در این مورد خودداری نمود و همچنین جواب این سئوال را نداد که آیا کشورهای دیگر در این مذاکرات مشارکت داده می‌شوند یا خیر.

سیاستمدار : زمانی که عبدالعزیز حکیم پیشنهاد مذاکره مستقیم ایران و امریکا درباره مسائل عراق را مطرح کرد خیلی ها سریع نتیجه گیری کردند که حتما ایران از ترس تحریم و حمله نظامی از حکیم خواسته تا این پیشنهاد را مطرح کند اما وقتی همه دیدیم که ایران به راحتی بر انتخاب نخست وزیر عراق تاثیر گذاشت و امریکایی ها را قال گذاشت و سر میز مذاکره هم حاضر نشد و کار تا آنجا پیش رفت که زلمای خلیل زاد شخصا پیشنهاد مذاکره را تکرار کرد و مشخص شد این ایران نیست که به امریکا احتیاج دارد و برعکس این امریکا و غرب هستند که در این برهه از زمان به همکاری با ایران احتیاج مبرم داشته و سعی دارند با ایران سر میز مذاکره بنشینند و اینک این مقامات کاخ سفید هستند که در حال منت کشی هستند تا با ایران مذاکره کنند .

در تحولی دیگر به گزارش همین روزنامه، جورج بوش پس از چندین سئوال از سوی خبرنگاران روزنامه های فلوریدا در اوهایو در اولین اظهار نظر رسمی در مورد نامه طولانی آقای احمدی نژاد گفته است که این نامه بلند به این سوال جامعه جهانی که چه موقع شما از برنامه هسته ای خود رها می‌شوید، جواب نداده است.وی این نامه را جالب خواند.

بوش در ادامه گفت که امریکا و دیگر کشورها توافق دارند که ایران نباید برنامه ساخت سلاح هسته ای و یا توانایی ساخت حتی یک بمب را داشته باشد اما این نامه به این سئوال جواب نمی‌دهد.

سیاستمدار : خدا پدر احمدی نژاد را بیامرزد که در نامه خود به زمان خارج شدن از برنامه هسته ای را اعلام نکرد!!!!

وگرنه بیچاره رئیس جمهور امریکا دیگه بهانه ای برای جواب ندادن به نامه نداشت !! فکر میکنید اگر بوش بخواهد به نامه احمدی نژاد پاسخ دهد چه می گوید ؟