سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

جاسوس

   بچه که بودیم کلمه جاسوس را فقط در فیلم های سینمایی میشنیدیم و معمولا میدیدیم که جاسوس ها رو اعدام میکنند و میگند اینها خیانتکارند . حتما یادتنون هست چه کسی به امریکا رفت و نشست با باری روزن گپ زد و بند را آب داد و همه عالم و آدم فهمیدند ایران داره در زمینه انرژی هسته ای فعالیت میکنه و جاهای فعالیتش کجا هست و کجا نیست . یه روز که مامورین برای بررسی یه مسئله مطبوعاتی به منزل ایشون رفتند دیدند ای دل غافل مدارک و اسناد طبقه بندی شده اطلاعاتی در خانه ایشون است . ظاهرا برای تزئین در بوفه منزل قرار داده بودند!! بعدشم هم دستگیر و راهی زندان شد و کسی هم چیزی نگفت که چرا ایشون دستگیر شد چرا که همه فهمیدند چرا دستگیر شده است. البته مدتی بعد دادگاه تشکیل شد و حکم داد ایشون اطلاعات را نفروخته!!!! است . همین!  یعنی چی؟ یعنی اینکار را فی سبیل الله انجام داده است . نیتشون خیر بوده میخواسته بلکه بدینوسیله فتح بابی انجام بده که ایران و امریکا با هم دوست بشوند . اصلا قصد جاسوسی که نبوده است ! نه نه ! اینطور فکر نکنید ها تهمته !!!!
یه تیم مذاکره کننده داشتیم که رفت مذاکره کنه و از حق مردم ایران دفاع کنه . هی عقب رفت و عقب نشینی کرد و تعلیق داوطلبانه ! را هم به مردم ایران هدیه داد و .... جالب است از اون تیم چند نفره الان یکیش بنام سیروس ناصری در ژنو بسر میبرد و متهم به پرداخت رشوه بیش از نیم میلیون دلاری از حساب سوئیس خود به مشاور عالی شرکت نفت و گاز پارس برای موفقیت در قراردادهای نفتی است.سیروس ناصری از اوائل انقلاب، متهم به رفتارهای مشکوک دیپلماتیک و بازرگانی بوده و یکی از مشاوران میرحسین موسوی در زمانی که وی نمایندگی ایران در ژنو را بر عهده داشت به نخست‌وزیر در مورد اقدامات مشکوک ناصری هشدار داده بود. و دیگری حسین موسویان عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای و عضو کلیدی تیم سیاسی حسن روحانی اکنون در اوین بسر میبرد. ظاهرا ایشون برای یکی از کشورهای اروپایی متخاصم جاسوسی می کرده که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و پس از مدتها پیگیری و ردیابی، اکنون دستگیر و روانه زندان شده است.موسویان همچنین متهم است که در تماسی با سیروس ناصری متهم پرونده کیش‌اورینتال، از وی خواسته به ایران برنگردد.یکی دیگر از اتهامات مطرح‌شده علیه موسویان، ارتباط با یک دیپلمات آمریکایی به‌مدت طولانی است. وی همچنین به ارائه اطلاعات امنیتی به آلمان متهم است.
چرا در کشوری که رهبر آن نیز تحت نظارت مجلس خبرگان قرار دارد . کسانی به این صورت سالها برای خودشون حاشیه امنیت درست کنند و ... البته قصدم از بیان این مطالب این نیست که خدای ناکرده تضعیفی انجام دهم . مطمئنا انسانهای پاک و مومن و مخلص و عاشق دین و وطن وجود دارند که با دل و جان برای مملکتشون زحمت میکشند و کسی از آنها خبر ندارد . حرفم اینست که هیچکس را نباید معصوم فرض کرد. باید نظارت در کشور ما دقیقتر و بیشتر شود . در همه زمینه ها ما یک ضعف اساسی داریم و اون عدم نظارت قوی است که اگر این مهم به سرانجام رسد بسیاری از مشکلات ما برطرف میشود. 


لقمان و حق شناسی

سیاست ,     نظر

لقمان بنده ای پاک و چالاک و زیرک بود . خواجه اش او را در کارها پیشی میداد و از فرزندان خود بهترش می داشت  زیرا لقمان اگر چه بنده زاده بود اما ویگی های پسندیده داشت ، تا آنجا که خواجه او بود و خواجه اش بنده ! هر غذایی که می آوردند خواجه ابتدا او را می خوراند و سپس خود می خورد !
روزی برای خواجه خربزه آورده بودند او چاقو برداشته بریده ای به لقمان داد و لقمان در کمال خوش رویی هم چون شکر آن را خورد و خواجه چون این خوش خوردن را دید دادن خربزه را تا هفده بار تکرار نمود و بخش آخر را خود خورد تا ببیند شیرینی خربزه در چه حد است.
چون خواجه خربزه را در دهان گذاشت از تلخی آن آتش گرفت و از لقمان پرسید :
چه گونه تو مرا با اشارتی از تلخی خربزه آگاه نکردی ؟
لقمان گفت : من از دست نعمت بخش تو آن قدر شیرینی خورده ام که شرمنده تو هستم. دست شیرینی بخش تو در این خربزه تلخی نگذاشت تا من باز گویم. 
چند بار از خدای خود شیرینی گرفته ایم ؟
چند بار از دستش خربزه تلخ خورده ایم ؟
چند بار از او گله نکرده ایم که خدایا این چه مشکلی ، گرهی ، در دسری بود که من به آن دچار شدم و لقمان وار عمل کرده ایم. خواجه و ارباب لقمان چقدر نعمت به او داده بود ؟ آیا دست داده بود؟ پا داده بود؟ چشم و گوش و مو و زیبایی و هیکل و موزونی و ... داده بود؟ آیا به او هستی و اختیار داده ؟ آیا او را اشرف مخلوقات کرده ؟ و ...... 
چرا اینقدر نمک نشناسیم ؟
سگ اگر از دست کسی یک تکه نان بخورد همیشه با دیدنش دم تکون میدهد . از سگ برتریم یا پست تر؟
چقدر از معرفت و وفای حیوانی به اسم سگ که ظاهرا نجس است در وجودمان متبلور است؟
چرا تا کسی به ما خوبی میکند وظیفه اش را انجام میدهد اما اگر احیانا از دستش در رفت و در حق ما بدی کرد همه خوبی هایش را از یاد میبریم ؟ کمی فکر کنیم . یکساعت تفکر برتر از هفتاد سال عبادت است ...


اقتدار ایران

سیاست ,     نظر

  تفنگداران و ملوانان انگلیسی که به حریم خاک مقدس جمهوری اسلامی تجاوز کرده بودند هنوز در ایران بسر میبرند و بهشون بد هم نمیگذرد . ظاهرا بر خلاف تصوری که از ایران در ذهن داشتند اینجا یعنی ایران جای خوبی است و برای خوردن کنگر هم مناسب است چون تا بلر نامی سکاندار کشتی شکسته ای بنام انگلیس است اینها در خاک ایران پذیرائی شوند بهتر است از اینکه باز به گرداب عراق برگردند . البته سیاست موفقیت آمیز جمهوری اسلامی را از یاد نبریم . الحق و الانصاف این تیکه رو خوب اومدیم گرچه بعضی داخلی های خارجی محور به سفارش اربابانشون دارند خلاف این موضوع را القاء میکنند اما در عمل ما تا بحال پیروز بوده ایم .


یه چند تا خبر دیگه هم هست ، ببینید : 
 1- آمریکا مدعی است یک تبعه ایالات متحده در ایران ناپدید شده است.منابع دیپلماتیک آمریکایی از ناپدید شدن یک افسر سابق پلیس فدرال ایالات متحده در ایران خبر می دهند. میگویند ایشون آخرین بار در کیش و جهت تجارت دیده شده است !! کاندولیزا هم در حالیکه تلاش داره اوضاع را عادی جلوه بده ، گفته هر ساله دو الی سه آمریکایی در ایران ناپدید می شوند!!!
2- یک مقام مسوول در سفارت ایران در عراق از آزادی جلال شرفی، دبیر دوم سفارت ایران خبر داد.این مقام مسوول همچنین از پیگیری‌های مستمر برای آزادی 5 دیپلمات ربوده شده در اربیل عراق خبر داد. ظاهرا جلال شرفی عصر دیروز آزاد شد و دیروز نیز به مرز ایران منتقل شد و هم‌اکنون در ایران است.
3- نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی با اشاره به بازداشت ملوانان انگلیسی در ایران نوشت:وقتی می‌توان با دیپلماسی، مشکلات را حل کرد چرا باید به زور متوسل شد بخصوص که این نوع سیاست به تنهایی بر ایران اثر ندارد.
همچنین نیوزویک گفته : تلاش‌هایی در جریان است تا بحران بازداشت 15 ملوان انگلیسی که به اتهام ورود غیرقانونی به آب‌های ایران بازداشت شدند، از طریق دیپلماسی حل شود.

خوب ربط بین موارد بالا با خودتون ...! اما یه نتیجه کلی بگم : در مقابل قلدر اگه کوتاه بیای باید بازم کوتاه بیای اما اگه در مقابلش بایستی و هزینه اش را هم متقبل بشی مطمئنا اون مجبوره دست از قلدری برداره وگرنه ...


ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...

سیاست ,     نظر

حتما در خبرها شنیدید که از این پس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلا‌می ایران اجرای بندهای یک و 3 ترتیبات فرعی موافقتنامه پادمان خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی را که در راستای همکاری بیشتر با آژانس در تاریخ 7/12/81 پذیرفته بود, تا زمان بازگشت پرونده ایران از شورای امنیت به آژانس و عادی شدن آن متوقف می‌کند.
شاید دوست داشته باشید بدانید این بندها چه میگفتند : با اجرای بند یک و 3 ترتیبات فرعی پادمان , جمهوری اسلامی ایران را موظف می‌کرد قبل از برنامه ریزی و تصمیم گیری‌جهت ایجاد هر نوع تاسیسات و اجرای برنامه های مرتبط با موضوع هسته ای جزئیات آن را به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کند. در حالی که براساس موافقتنامه منع گسترش سلاحهای هسته ای ان پی تی , کشورهای عضو این معاهده موظف به اعلام برنامه های هسته‌ای خود تنها 6 ماه قبل از آغاز بهره‌برداری از آن بودند و ما پادمان را علاوه بر قرارداد ان پی تی در سال 1381 پذیرفتیم تا به غربی ها و امریکا اطمینان بدهیم که ما نمیخواهیم مشکلی برایشان درست کنیم .
فکر نمیکنید یه کم مرعوبانه عمل کردیم ؟ و اگر در آن زمان محکم تر برخورد میکردیم کار به اینجاها نمیکشید که بیایند در یک اقدام غیر قانونی قطعنامه ای را تصویب کنند که تحریم فروش تسلیحات از سوی ایران را دربر می گیرد و از کشورهای دیگر می خواهد که داوطلبانه، روابط تجاری و مالی خود را با ایران قطع کنند. همچنین ۲۸ شخص حقیقی و حقوقی با تحریم و محدودیت سفر و مسدود شدن دارایی بانکی و مالی مواجه می شوند.
و این شرکت ها و اشخاص اینها هستند :
- گروه صنعتی متالورژی و مهمات تحت کنترل سازمان صنایع دفاعی ایران (آمیگ) که در برنامه سانتریفوژ ایران نقش داشته است.
- مرکز تولید و تحقیق سوخت هسته‌ای اصفهان و مرکز فناوری هسته‌ای اصفهان که بخشی از سازمان انرژی اتمی ایران است و در فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی شرکت دارد.
- شرکت کاوشیار، یکی از شرکت‌های پیشرو سازمان انرژی اتمی ایران که گفته می‌شود خواستار خرید فایبرگلاس، کوره‌های اتاق خلاء و تجهیزات آزمایشگاهی برای برنامه هسته‌ای ایران شده است.
- صنایع شیمیایی پارچین، شعبه‌ای از سازمان صنایع دفاعی که مهمات و مواد منفجره را علاوه بر باروت خرج پرتاب جامد برای موشک‌های و راکت‌ها تولید می‌کند.
- مرکز تحقیقات هسته‌ای کرج که جزئی از بخش تحقیقات سازمان انرژی اتمی است.
- شرکت انرژی نوین که در داخل سازمان انرژی اتمی ایران فعالیت دارد و پول‌هایی را از طرف این سازمان یا نهادهای مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران منتقل کرده است.
- گروه صنعتی موشک کروز که مسئول تولید و توسعه موشک‌های کروز است.
- بانک سپه و بانک بین‌المللی سپه که گفته می‌شود حمایت مالی از سازمان صنایع هوایی و زیرمجموعه‌های آن را به عهده دارد.
- گروه صنعتی صنام، یکی از زیرمجموعه‌های سازمان صنایع هوایی که تجهیزاتی را برای برنامه موشکی ایران خریداری کرده است.

نهادهای وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران:
- صنایع هوانوردی قدس که چترهای نجات، گلایدر و پاراموتور تولید می‌کند.
- شرکت خدمات هوایی پارس که دارای هواپیماهای متعدد مورد استفاده از سوی نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
- صنایع هوایی شوآ که لامپ‌های کوچک تولید می‌کند.

برخی افراد مرتبط با فعالیت‌های هسته ای یا موشک بالستیک ایران:
- محسن فخری‌زاده مهابادی، یکی از دانشمندان ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و مقام سابق مرکز تحقیقات فیزیک.
- فریدون عباسی-دوانی، دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران مرتبط با موسسه فیزیک کاربردی که با فخری‌زاده همکاری نزدیکی داشته است.
- محسن حجتی، رئیس گروه صنعتی فجر که در حال حاضر به دلیل نقش داشتن در برنامه موشک بالستیک تحت تحریم مالی و مسافرتی قرار دارد.
- مهرداد کتابچی، رئیس گروه صنعتی شهید باقری که در حال حاضر به دلیل نقش داشتن در برنامه موشک بالستیک تحت تحریم‌ قرار دارد.
- ناصر مالکی، رئیس گروه صنعتی شهید همت که یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است و بر برنامه موشک بالستیک شهاب 3 نظارت دارد.
- احمد درخشنده، رئیس بانک سپه.

افراد مهم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
- مرتضی رضایی ، معاون فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.
- علی احمدیان، رئیس ستاد مشترک.
- مرتضی صفاری، فرمانده نیروی دریایی.
- محمد حجازی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج.
- قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس.
- باقر ذوالقدر، معاون امور امنیتی وزارت کشور و یک مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

و در پایان بگویم : ما زنده به آنیم که آرام نگیریم - موجیم که آسودگی ما عدم ماست
میخواهند توپچی را از ترقه بترسانند !! اما غافلند که ایرانی مسلمان استوار تر و پاینده تر از این حرفهاست . ما پیروان محمد مصطفی (ع) هستیم که سه سال در تحریم کامل (شعب ابیطالب) بسر برد و حقانیت خود را اثبات کرد . ما بیست و اندی سال است از سوی امریکا در تحریم هستیم و این تحریم به نفع ما تمام شده است . یادش بخیر مهندس چمران تعریف میکرد زمانی که امریکا ما را تحریم کرد به دکتر مصطفی چمران گفتم : مصطفی شنیدی امریکا ما را تحریم کرده است ؟ و ایشان گفته بود : الحمدالله رب العالمین مهندس چمران تعجب کرده و علت را پرسیده بود و دکتر چمران گفته بود مطمئن باش این تحریم باعث پیشرفت ما خواهد شد ...


درسهایی از فرار شهرام جزایری

سیاست ,     نظر

الحمدالله در آخرین ساعات سال 1385 اعلام شد که شهرام جزایری دستگیر شده است و بلافاصله برای تائید، هم عکس و هم تصویر ورود نامبرده در سیمای جمهوری اسلامی ایران به نمایش در آمد . این وسط بعضی ها ناراحت شدند و رو سیاه ! اونهم کسانی بودند که شهرام را فراری دادند و ننگ دنیا و آخرت را برای خودشون تثبیت کردند . دستگیری جزایری و انتقال وی به ایران و زندان اوین نشان از اقتدار و صلابت فرزندان رشید اداره اطلاعات ایران که بحق جزو یکی از قوی ترین سرویس های امنیتی دنیا به شمار میروند ، بود . حتما میدانید دانه درشت های زیادی در ایران از شهرام هدیه (بخونید رشوه ) گرفتند و بعد هم با خیال راحت گفتند بقیه گرفتند ! ما هم برای انجام کار خیر گرفتیم!! ...
نمیدونم چرا این باعث و بانی ها خیر دور و بر ما پرسه نمیزنند؟؟ 
و اما حرف حساب :
از این فرار باید درس هایی گرفت :
درسهایی که برای مسئولین نظام و آنها که واقعا دلشون برای مملکت میسوزد روشن ساز و روشنگر
است و باید برای آن چاره ای اندیشیده شود :
فساد در برخی قضات و مسئولین قضایی و شاید انتظامی بسیار خطرناک است . چرا؟
چون هرچه بگندد نمکش میزنند وای بروزی که بگندد نمک !
حتما باید برای چنین مسئولین و قضات اشد مجازات در نظر گرفته شود تا برای دیگران درس عبرت شود.
نمایندگان مجلس باید در قبال این موضوع یعنی فرار شهرام جزایری  موضعی سخت تر میگرفتند . تحرک و موضع گیری مجلس درباره فرار شهرام جزایری از آن جهت مهم بود که بسیاری از روابط فساد آلود این فرد در قوه مقننه (پرداخت مبالغی به رییس مجلس ششم، میهمان کردن کمیسیون اقتصادی مجلس ششم به دبی و  ...) شکل گرفته بود.
مجلس هفتم که شعار مبارزه با فساد می دهد چرا خلاء های قانونی برای خشکاندن ریشه های فساد را پر نکرده است؟!