سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

نمایندگانی که نماینده نیستند!

    نظر

از نکات عجیب و غریبی که در ایران اسلامی وجود دارد پدیده ای بنام ((نمایندگان بیکارمجلس)) است نمایندگانی که در مجلس حضور دارند اما فارغ از هرگونه مسئولیت پذیری در هیچ یک از وظایف نمایندگی شرکت فعال ندارند و بنظر می رسد کار دیگری را در صحن مجلس انجام میدهند که وقت رسیدگی به وظایف نمایندگی را ندارند!
شاید جلسه استیضاح وزیر نیرو را دیده باشید.
تعداد آرای موافق استیضاح 101
تعداد مخالفان استیضاح 102
و تعداد آرای ممتنع 6 برگ رأی بوده است
که جمع کل این آرا می شود 209 رأی!
و اما تعداد نمایندگان حاضر در مجلس را می شماریم : 246 نفر
براستی لبخند بزنیم یا گریه کنیم ؟   :-) یا :-(   ؟؟؟؟
و این بدین معناست که از 246 نماینده ای که در مجلس حاضر بوده اند ، 209 نفرشان رأی داده اند و 37 نفر دیگر ، حتی به خود زحمت نداده اند رأی ممتنع بدهند!
طبق عقل و قانون ، هر نماینده ای می تواند یا موافق باشد ، یا مخالف و در صورتی که به جمع بندی نرسیده باشد رأی ممتنع دهد اما بعضی از کسانی که بر کرسی های قانونگذاری کشور ایران لم داده اند ، نه موافق اند ، نه مخالف اند و نه بی نظر هستند ؛ واقعاً جالب است!
و متاسفانه کسی هم نیست از این ها بپرسد شما که حتی رأی ممتنع هم نمی دهید ، اساساً آنجا چه می کنید؟ اگر موافق یا مخالف نیستید ، رأی ممتنع که می توانید بدهید. واقعاً انداختن یک رأی به داخل گلدان رأی گیری این قدر سخت و طاقت فرساست؟!
مردم که شما را نفرستاده اند مجلس تا مظهر بی تفاوتی باشید.  واقعاً وقتی در مساله جنجالی و پر سر و صدایی مانند استیضاح این گونه بی تفاوتی طی می کنید ، در سایر امور چه خبر است؟
البته این مساله تازگی هم ندارد و خیلی اوقات ، تعداد آرای موافق و مخالف و ممتنع در مجلس از تعداد کل حاضرین کمتر است که این موضوع نشان می دهد بعضی نمایندگان اصلاً حواس شان به آنچه در مجلس می گذرد نیست!
مثلاً در استیضاح ماه گذشته وزیر راه و ترابری هم 242 نماینده در جلسه حاضر بودند که 234 نفر در رأی گیری شرکت کردند و 8 نفر حتی رأی ممتنع هم ندادند و حالا در استیضاح وزیر نیرو ، این 8 نفر شده اند 37 نفر!
در واقع می توان گفت عده ای از نمایندگان مجلس ، اساساً نه موافق اند ، نه مخالف اند ، نه ممتنع اند و نه هیچ چیز دیگر ، آنها فقط در مجلس حضور دارند!
واقعا آیا پولی که از نمایندگی مجلس میگیرند حلال است ؟!

                                        *************************************************
چند ساعت دیگر سال 1390 تحویل میشود و دهه 80 نیز به پایان می رسد . و دهه 90 شروع می شود . یادمان باشد به فرموده  ی امام جعفرصادق علیه اسلام در قرن رحمت بسر میبریم و مطمئنا بیداری اسلامی منطقه طلیعه ی بر  آن صبح زیبای ظهور است انشاء الله
اللهم عجل لولیک الفرج ...


نامه طنازانه کروبی به سفارت بریتانیا

    نظر

در پی اقدام دیروز سبزها در تهران، شیخ کروبی طی نامه ای به سفارت انگلیس در مورد جزئیات عملکرد هواداران خود توضیحاتی ارسال کرد که با واکنش سفارت جزیره انگلیس مواجه شد. متن کامل نامه کروبی و جواب سفارت جزیره انگلیس بدین شرح است:

نامه کروبی به سفارت انگلیس:

عالیجناب سفیر کبیر محترم!

دیروز همان گونه که شاهد بودید و در گزارشهای مستند به فیلمهای سفارشی و آبکی خبرنگاران شهروند ما ملاحظه فرمودید در لبیک به دعوت این حقیر و معاون اول محترم، جمعیتی میلیونی در حدود 1000 نفر به خیابانها آمدند و در همبستگی با مردم مصر، سطل های زباله تهران را آماج خشم انقلابی خود قرار دادند! البته اینکه چرا هواداران ما تا به این حد عاشق سطل های زباله و آشغال های درون آن هستند را هنوز این حقیر هم کشف نکرده است.

این حرکت توفنده ، اوج نفوذ جنبش سبز را به جهانیان اثبات کرد به همین دلیل انتظار داریم عالیجناب که در لندن تشریف دارید هماهنگی لازم را به خرج دهید تا علاوه بر کمکهای قبلی، حمایت های لازم مادی بیشتری متوجه جنبش سبز آشغالی گردد. حقیقتا از زمانی که دوست و مشاور اقتصادی ام یعنی آقای ش- ج گرفتار شد و حمایتهای اقتصادی ایشان قطع گردید در شرایط دشواری بوده و مداخل کفاف مخارج نمی دهد. پس لطفا سر کیسه را شل تر بفرمایید.

ظاهرا پس از راهپیمایی های سال قبل شما اندکی به جنبش بی اعتماد شده بودید ، اما 25 بهمن امسال باز هم اقتدار ما را به جهان نشان داد. خواهشمندم از سرمایه گذاری روی این جنبش خودداری نکنید . امسال نشد سال دیگر حتما جواب می دهد. به سر مبارک قسم.

منتظر پاسخ حضرتعالی هستم.

پاسخ سفارت جزیره انگلیس

جناب شیخ کروبی! ادام الله اغتشاشاته

مرقومه ارسالی جنابعالی واصل و از مضمون آن اطلاع حاصل شد. اگر چه اقدامات و خوش خدمتی های شما و هم چنین جناب موسوی و خاتمی در طول این 20 ماه به دولت بریتانیای کبیر بر ما پوشیده نیست اما آنچه ما از برنامه جنبش سبز در روز 25 بهمن دیدیم مایه سرشکستگی، و موجبات سرافکندگی ما را در چشم ایرانیان و جهانیان فراهم آورد. این اطمینان حاصل گردید که دیگر مردم ایران به رهبران این جنبش وقعی نمی نهند. شما دوستان هم در صورت عدم دستگیری و محاکمه، حالا حالا ها برای رسیدن به قدرت، باید سماق بمکید.

مشاوره بنده به شما این است که در جوار مشاور اقتصادی خودتان جناب ش-ج جایی برای خودتان ذخیره کنید!


چند یادداشت

    نظر

سلام به همه دوستان

* تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت عرض میکنم ... اعتقاد دارم همانطور که بر مصیبت ها و ظلم های وارد شده بر اهل بیت پیامبر (ص) میگرئیم و مویه میکنیم و حق چنین است باید بر حماسه حسینی ، شور حسینی ، اعمال حسینی ، صلابت و شوکت حسینی هم بپردازیم چرا که هدف امام حسین (ع) از قیام زنده نگهداشتن دین مبین اسلام و عمل به سیره پیامبر بزرگ اسلام بوده و هست. قربان لب تشنه ات یا حسین(ع) ، قربان حرفهای ناخوانده ات یا حسین که منتظر خوانده شدن است ...

* باز هم دشمن بوسیله حربه قدیمی اختلاف افکنی میخواهد شیعه و سنی را به جان هم بیاندازد و غافل است که دوره ی این حربه سرآمده و دیگر مثل قدیم کمتر به این وسیله میتوان پیش رفت . حادثه ی تروریستی چابهار و شهادت جمعی از هم وطنانمان را به خانواده و دوستان و رفیقان آنان تسلیت میگویم. خوشا به سعادت شهدای تاسورای چابهار.

                                    

 

* متکی رفت ...

 

فکر میکنم باید برای پیشرفت و عزت ایران اسلامی  طاقت و صبرمان را بالا ببریم. وقتی کسی سالها برای ما زحمت کشید و یار و همکار و همدل ما بود نباید با کوچکترین اختلاف سلیقه او را بد بدانیم و بد برانیم . کنار گذاشتن متکی حق احمدی نژاد است اما چرا به این شکل؟ متاسفانه دکتر احمدی نژاد عجیب و غریب از مشایی حمایت میکند و حتی شنیده ام که کنار گذاشتن متکی ناشی از اعتراض متکی به بعضی رفتارهای خارج از وظیفه مشایی بوده است . والله اعلم . فقط میتونم بگم آقای متکی خسته نباشید و خداقوت


طرح شیطانی

    نظر

آیا اندیشیده اید چه کسانی از قرآن سوزی سود می برند؟

چه کسانی دوست دارند بین اسلام و مسیحیت تنش و دشمنی بوجود آید؟

براستی چرا قرآن و انجیل سوزانده شدند؟چرا طراح آن یک کشیش معرفی میشود؟

مطمئنا در پس پرده ی این قرآن سوزی دستهای صهیونیسم قابل مشاهده است و به همین دلیل بود که رهبر فرزانه چنین فرمودند :

همه باید بدانیم که حادثه ی اخیر ربطی به کلیسا و مسیحیت ندارد و حرکات عروسکی چند کشیش ابله و مزدور را نباید به پای مسیحیان و مردان دینی آنان نوشت. ما مسلمانان هرگز به عمل مشابهی در مورد مقدسات ادیان دیگر دست نخواهیم زد. نزاع میان مسلمان و مسیحی در سطح عمومی، خواسته ی دشمنان و طراحان این نمایش دیوانه وار است و درس قرآن به ما، در نقطه ی مقابل آن قرار دارد.

 


پیشگوئی اختاپوس مشهور درباره جنبش سبز

    نظر

یکی از سران جنبش سبز(فتنه) اخیرا طی تماسی با باغ وحش محل اقامت جناب اختاپوس پرسش هایی درباره آینده جنبش سبز (فتنه) برقرار کرده و سوالهایی مطرح و جوابهایی دریافت کرده که خوندنش خالی از لطف نیست :

پ.خ: با فرض اینکه در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، «غضنفر» و «چیز» کاندید شده و از فیلتر شورای نگهبان نیز به سلامت و با موفقیت عبور کنند، کدامیک پیروز این میدان می شوند؟
اختاپوس: هیچکدام، آرای باطله. در ضمن شما هم شب ها شام سبک تر بخور که خواب های پریشان نبینی.
پ.خ: آن آقازاده ای که برخی می گویند لندن است و عده ای معتقدند دبی است برخی او را در بیروت دیده اند، کجاست و کی از این آوارگی نجات یافته و به وطنش برمی گردد؟
اختاپوس: همه تان اشتباه می کنید. او آخرین بار در آفریقای جنوبی بود. داشت با ووووزلا تیم مورد علاقه اش انگلیس را تشویق می کرد. الآن هم مشغول گفت وگو و مذاکره با هیئت امنای فیفاست. می دانید که فیفا در اصل مال ایشان است و بعد از او به فرزندانش می رسد. این آقای سب بلاتر خدانشناس می خواهد آن را تصاحب کند. آقازاده هم که می دانید، جانش درمی رود برای کارهای عام المنفعه. می خواهد فیفا را وقف کند تا از شر این آدم های مزاحم و حسود خلاص شود. اصلاً یکی نیست به این آقای بلاتر بگوید، تو عکس با شورت ورزشی داری که ادعای فیفا می کنی؟
پ.خ: گفتی فیفا یاد دانشگاه آزاد افتادم.
اختاپوس: فیفا چه ربطی به دانشگاه آزاد داره؟
پ.خ: خب ما موقع تماشای فوتبال قهوه می خوریم و هر وقت هم قهوه می بینم ناخودآگاه یاد دانشگاه آزاد می افتم! بالاخره تکلیف دانشگاه آزاد و رئیس مادام العمر آن چه می شود؟
اختاپوس: من که هشت پا بیشتر ندارم، اگر 18 تا پا هم داشتم نمی توانستم جواب این سؤال را بدهم. بعدی!
پ.خ: باشه. پیش بینیت درباره آینده کسانی که مواضع دوپهلو می گیرند، چیه؟
اختاپوس: اینا کسانی هستند که وسط لحاف می خوابند. یک پهلویشان کنار اینطرفی هاست و یک پهلویشان هم کنار آنطرفی ها. به خاطر همین به اینها می گویند دوپهلو. به قول شما ایرانی ها هم از توبره می خورند و هم از آخور. به همین دلیل بزودی دچار بیماری های مشترک انسان و دام شده و سقط می شوند.
پ.خ: آینده سیاسی حزب مشارکت و مجاهدین چی می شه؟
اختاپوس: شرمنده من درباره مرده ها پیش بینی نمی کنم.
پ.خ: آیا جامعه در آینده به اون اندازه از بلوغ سیاسی می رسه که قدر آدمهایی مثل شهرام جزایری رو بدونه و هی از این و اون نپرسه چرا ازش هدیه گرفتن؟
اختاپوس: بله می رسه.
پ.خ: آخه کی؟!
اختاپوس: هر وقت مالدیو قهرمان جام جهانی شد.
پ.خ: چهره مشهور سال آینده به انتخاب تایم کیه؟
اختاپوس: رقابت اصلی بین لیدی گاگا و سومین زن متفکر جهانه. اما یه نفر با تقلب برنده می شه. وقتت داره تموم میشه. آخرین سوالت رو بپرس. زود باش.
پ.خ: آینده من چی میشه؟
اختاپوس: داستان پینوکیو رو می دونی؟
پ.خ: چطور مگه؟
اختاپوس: اون با همه دروغ هاش و دماغ درازش بالاخره آدم شد اما تو نمی شی!


خاطراتی خواندنی

    نظر

*فرزند آیت‌الله العظمی بهجت با اشاره به همزمانی روزهای پایانی عمر پدر بزرگوارشان با سفر رهبر انقلاب به استان کردستان، در بیان حالت روحی ایشان، به حساسیت این مرجع تقلید نسبت به سلامت رهبری اشاره می‌کند و می‌گوید: این موضوع سبب شد تا معظم‌له برای سلامتی رهبر انقلاب چندین ختم ویژه صلوات و ذکر را گرفتند و مداومت بر این ختم‌ها که برای سلامتی رهبر انقلاب بوده است تا آخرین ساعت عمر حضرت آیت‌الله بهجت ادامه داشته است. برخی نیز از پیش‌بینی رهبری آقا چند سال پیش از رهبری توسط ایشان خبر داده‌اند.

 

*آیت‌الله دکتر شهید بهشتی، چند ساعت قبل از شهادت‌شان با اشاره به پیامی که حضرت امام به آیت‌الله ‌خامنه‌ای فرستاده بودند، فرمودند: خوشا به حال آقای خامنه‌ای که ولی امر مسلمین چنین پیامی را برای ایشان فرستاده است و این پیام نه برای دنیای ایشان، بلکه برای آخرت او هم بسیار ارزشمند است و من آرزو دارم با چنین پیامی از ولی امر مسلمین از دنیا بروم.

 

*روزی بعد از ملاقات حضرت آقا با آیت‌الله بهاءالدینی از ایشان می‌پرسند که آیا دیروز مقام معظم رهبری به اینجا آمده بود؟ ایشان در جواب می‌فرمایند: بله چند دقیقه خورشید اینجا تابید و رفت، او چون خورشید دارای خیر و برکات است.
قبل از ریاست جمهوری، روزی آقا به بیت حضرت آیت‌الله العظمی بهاءالدینی می‌روند. آقای بهاءالدینی می‌فرماید: "خورشید لحظه‌ای تابید و رفت. " زمانی برای امضای قائم مقامی رهبری، خدمت حضرت آیت‌الله بهاءالدینی می‌رسند، ایشان امضا نمی‌کنند. هر چه از فرستادگان آقای منتظری اصرار از ایشان انکار، تا آنجا که خود آقای منتظری شخصاً خدمت ایشان می‌رسد و تمام کتاب‌هایی را که درباره ولایت فقیه نوشته است، جلوی روی آقای بهاءالدینی می‌چیند. آیت‌الله بهاءالدینی تمام کتب را جمع می‌کنند و به آقای منتظری می‌گویند: "ولایت‌فقیه نوشتنی نیست، فهمیدنی است. " بعد که از ایشان می‌پرسند: آقا چرا ایشان را تأیید نکردید، مگر شخص دیگری هم می‌تواند؟ می‌فرمایند: نظر ما سیدعلی خامنه‌ای است. آقای بهاءالدینی فرموده است: "البته هیچ کس حاج‌آقا روح‌الله نمی‌شود، ولی آقا سیدعلی خامنه‌ای حقیقت ولایت‌فقیه هستند و رهبر. از همه به امام نزدیک‌تر است. کسی که ما به او امیدواریم، آقای خامنه‌ای است. شما از ما قبول نمی‌کنید، ولی این دید ماست، نزد ما محرز است آقا سیدعلی خامنه‌ای رهبر آینده هستند. "
یکی از روزها که حضرت آقا تشریف برده بودند به جمکران، حدود ساعت دو شب به حضرت آیت‌الله العظمی بهاءالدینی خبر می‌دهند که آقا صبح بعد از نماز می‌خواهند تشریف بیاورند منزل شما. تیم حفاظت ساعت چهار صبح برای آماده کردن شرایط به منزل ایشان می‌روند که متوجه می‌شوند آقای بهاءالدینی، پیرمرد نود ساله جلوی در خانه ایستاده‌اند. می‌گویند: آقا چرا با این کهولت سن اینجا تشریف دارید؟ ایشان می‌فرمایند: برای دیدن رهبر بزرگ انقلاب، من از همان ساعتی که شما زنگ زدید آمده‌ام استقبال.

 

*مرجع تقلید جهان تشیع، حضرت آیت‌الله العظمی گلپایگانی، برای رهبر معظم عبای ظریفی هدیه فرستادند و فرمودند: اگر دیدم کاری را شما انجام می‌دهید و خلاف مطلب اسلامی است، من تذکر می‌دهم، اگر تغییر دادید بسیار خوب، اگر تغییر ندادید من دیگر صحبت نمی‌کنم و تضعیف شما را حرام می‌دانم. عمده عظمت شماست. شما رهبر مسلمین هستید و نمی‌خواهم صحبتی کنم در یک فرعی که شما را تضعیف کرده‌ام.(6)(به نقل از حجت‌الاسلام راشد یزدی)

 

*شهید محراب، عارف عامل، آیت‌الله دستغیب می‌فرمایند: چیزی که بنده نسبت به این شخص بزرگ فهمیده‌ام این است که فردی است خدایی، هوا‌پرست نیست، مقام نمی‌خواهد، قدرت نمی‌خواهد به دست بگیرد، امتحان خویش را پیش از پیروزی و بعد از پیروزی داده است. در هر پستی که بوده، امتحان خودش را داده است. کسی که امام جمعه تهران باشد، آن وقت در جبهه برود، در سنگرها از اسلام دفاع کند، این مرد بزرگ، مقامی برای خودش قائل نیست، به عینه مثل رهبر عظیم‌الشأن. امام فرموده: به من خدمتگزار بگویید بهتر است از اینکه رهبر بگویید. آقای علی خامنه‌ای هم این‌جوری است، مقام نمی‌خواهد، مقام روی او اثر نمی‌گذارد.

 

*علامه عظیم‌الشأن حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی، جلوی حضرت آقا دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب می‌کنند. حضرت آقا ناراحت شده و به علامه می‌فرمایند این کار را نکنید. علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
ایشان در جای دیگر فرموده‌اند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ایشان گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است. این جملات وقتی بیشتر معنا پیدا می‌کند که بدانیم صاحب تفسیر المیزان، علامه عارف آیت‌الله طباطبایی درباره شاگردش علامه حسن‌زاده فرموده‌اند: حسن‌زاده را کسی نشناخت جز امام زمان(عج). راهی که حسن‌زاده در پیش دارد، خاک آن توتیای چشم طباطبایی. جناب علامه حسن‌زاده در مقدمه یکی از کتاب‌های خود خطاب به حضرت آقا می‌نویسد: با سلام و تحیت خالصانه و ارائه ارادت بی پیرایه و درود نوید جاوید به حضور آن قائد ولی وفی و رائد سائس حفی، مصداق بارز "نرفع درجات من نشاء " تقدیم می‌گردد و عرض می‌شود "یا ایها العزیز جئنا ببضاعه مزجاه " دادار عالم و آدم، همواره سالار و سرورم را سالم و مسرور دارد.
(التمسک بذیل الولایه، حسن حسن‌زاده آملی)
آیت‌الله حسن‌زاده آملی می‌فرمایند: رهبر عظیم‌الشأن‌تان را دوست بدارید، عالمی،‌ رهبری، موحدی، سیاسی، دینداری، انسانی، ربانی، پاک منزه، کسی که دنیا شکارش نکرده، قدر این نعمت عظما را که خدا به شما عطا فرموده، قدر این رهبر ولی وفی الهی را بدانید، مبادا این جمعیت ما را، مبادا این کشور ما را، مبادا این کشور علوی را، این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند. خدایا به حق پیامبر و آل پیامبر سایه این بزرگ‌مرد، این رهبر اصیل اسلامی حضرت آیت‌الله معظم خامنه‌ای عزیز را مستدام بدار.

 

*در سال 56 به اتفاق شهید صدوقی و تعدادی از آقایان دیگر، تصمیم گرفتیم برویم به افرادی که در تبعید هستند، سری بزنیم. چون مقام معظم رهبری به ایرانشهر تبعید شده بودند، خدمت ایشان رسیدیم. به امامت آقای صدوقی نماز مغرب و عشا را خواندیم. من شنیده بودم که در سمت ایرانشهر، کفش‌های خوبی تولید می‌شود، لذا تصمیم گرفتم به بازار بروم و یک جفت کفش بخرم. کارم یک الی دو ساعت طول کشید. به خانه آقای خامنه‌ای تلفن زدم که دیگر آقای صدوقی و آقای خامنه‌ای برای صرف غذا منتظر من نباشند و شام را میل کنند. وقتی برگشتم دیدم این دو بزرگوار هنوز مشغول بحث هستند. من وارد که شدم، آقای صدوقی به من گفت: "ماشاءالله، ماشاءالله این آقای سید‌علی آقا خیلی مُشت‌شان پر است. " صبح روز بعد رفتیم چابهار برای زیارت آقای مکارم؛ در این فاصله، اسم آقای خامنه‌ای از دهان آقای صدوقی نیفتاد؛ از بس مجذوب ایشان شده بود.
بعد از زیارت آقای مکارم، گفتم کنار دریا برویم تا مدتی استراحت کنیم. ایشان گفت من می‌خواهم برگردم پیش آقای خامنه‌ای و بعد حدود دو ساعتی با هم بحث کردند. از لحاظ علمی آقای خامنه‌ای، مورد تأیید صددرصد آقای صدوقی بود.
در زمان انقلاب، بین حزب جمهوری اسلامی و امام جمعه بندرعباس اختلافی در گرفت. آقای صدوقی به من گفتند تا درباره اختلاف آن‌ها، گزارشی بیاورم. بعد از تهیه و دادن گزارش آن به آقای صدوقی، ایشان پرسیدند: کی به تهران می‌روی؟ گفتم فردا. ایشان پاکتی را به من دادند. پشت پاکت نوشته بود: "تقدیم به محضر مبارک آیت‌الله‌ العظمی آقای خامنه‌ای " پسر آقای صدوقی اعتراض کردند که آیا ایشان به مقام آیت‌اللهی رسیده‌اند؟ آقای صدوقی از بالای عینک به پسرش نگاه کرد و گفت: "بله که آیت‌الله‌ هستند. "(حجت‌الاسلام راشد یزدی)

 

*سید شهیدان اهل قلم، شهید سیدمرتضی آوینی می‌نویسد: بسیارند کسانی که می‌دانند شمشیر زدن در رکاب شما برای پیروزی حق، از همان ثواب در پیشگاه خدا برخوردار است که شمشیر زدن در رکاب حضرت حجت(عج) و نه تنها آماده، که مشتاق بذل جان هستند. سر ما و فرمان شما.
شهید آوینی بعد از رحلت امام خمینی، خطاب به حضرت آقا می‌نویسد: عزیز ما، ‌ای وصی امام عشق، آنان که معنای ولایت را نمی‌دانند، در کار ما سخت درمانده‌اند. اما شما خوب می‌دانید که سرچشمه این تسلیم و اطاعت و محبت در کجاست؟ خودتان خوب می‌دانید که چقدر شما را دوست می‌داریم و چقدر دل‌مان می‌خواست آن روز که به دیدار شما آمدیم، سر در بغل شما پنهان کنیم و بگرییم. ما طلعت آن عنایت ازلی را در نگاه شما بازیافتیم. لبخند شما،‌ شفقت شما را داشت و شب انزوای ما را شکست. سر ما و قدم‌تان که وصی امام عشق هستید و نایب امام زمان ـ عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف.


سیصدمین بیانیه موسوی !

    نظر

کشیدن کاریکاتوری علیه "میرحسین موسوی" توسط "نیک آهنگ کوثر" کاریکاتوریست روزنامه های زنجیره ای که هم اینک در خارج از کشور پناهنده شده است، فضای جالبی را در جبهه ضد انقلاب بوجود آورده است.
کوثر در این کاریکاتور موسوی را پس از ده سال در اتاقی که تار عنکبوت در آن بسته شده درحال نوشتن بیانیه سیصدم نشان می‌دهد.
این کاریکاتور که اختلافات عمیق و قطع امید از کارایی موسوی برای جبهه فتنه را نشان می‌دهد، اعتراض اعضای جنبش سبز را درآورده، بشکلی که برخی از سایت های جبهه ضد انقلاب درباره این کاریکاتور موضع‌های تندی گرفته اند و این کاریکاتور را سبب انشقاق در جبهه ضد انقلاب دانسته اند.

کوثر در پاسخ به این انتقادات گفته که کار صرفاً روزنامه‌نگاری بی‌طرفانه و انتقاد بی‌رحمانه است.
کی از سایت های ضد انقلاب درباره این کاریکاتور نوشت: نیک‌آهنگ کوثر در کاریکاتور جدیدش، میرحسین و شیوه‌ ‌مبارزه‌ بی‌خشونت او را به ریشخند گرفته است. این سایت ادامه داده است: ارزش هنری کارهای او که روز به روز در حال افول است و کارتون‌‌هایش را تا اندازه‌ یک بیانیه‌ی‌سیاسی تقلیل داده است.

گفتنی است نیک آهنگ کوثر از کاریکاتوریست های روزنامه های زنجیره ای بود که چند سال پیش در یکی از کشورهای خارجی پناهنده شده است.  


9 اصل دموکراتها برای مقابله با جمهوری اسلامی

    نظر

حسن عباسی محقق،‌پژوهشگر و استراتژیست پیش از ظهر امروز چهارشنبه در همایش فصل عبرت‌ها و بصیرت‌ها، پاسداشت حماسه 22 خرداد و 22 بهمن که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا وسیما در حال برگزاری است، با طرح این سؤال که آیا اتفاقات سال گذشته بر اساس یک طرح از پیش تعیین شده رخ داد یا خیر اظهار داشت: ممکن است یک طرحی درجامعه به صورت عمومی منتشر نشده باشد، اما اطلاعات استراتژیک به معنای این است که دشمن چگونه فکر می‌کند و سؤال دوم این است که دشمن در مورد ماچگونه فکر می‌کند.
وی با بیان اینکه اقدام استراتژیک یعنی اینکه دشمن چه عملیاتی را انجام می‌دهد، افزود:‌مواضع رسمی یک کشور بحثی جداگانه است که باید آن را مجزا از طرح و ایده یک کشور و دولت مورد بررسی قرار داد.
این پژوهشگر در ادامه با بیان اینکه برای بررسی نگاه آمریکا به جمهوری اسلامی باید مراکز استراتژیک این کشور را مورد بررسی قرار داد، گفت: در زمان دولت جمهوری‌خواه، انستیتوی نومحافظه‌کاران آمریکا بارها ایران را مورد خطاب حمله و براندازی قرار داد اما دموکرات‌ها که با شعار جدید سر کار آمدند، می‌بایست با صورت ظاهری جدیدی به مقابله با ایران می‌پرداختند.
عباسی در همین زمینه اضافه کرد:‌علیرغم این مسئله شاهد بودیم که مرکز استراتژیک دموکرات‌ها و مؤسسات وابسته به آن دقیقا چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری سندی را با عنوان «کدام راه به ایران» روی سایت قرار دادند که در آن 9 اصل برای مقابله با جمهوری اسلامی تدوین شده بود.
وی با بیان اینکه این سند توسط 6 استراتژیست برجسته 3 آمریکایی تهیه شده بود، خاطرنشان کرد: دو فصل ابتدایی این سند به راه‌های دیپلماسی اشاره دارد که طی آن باید سیاست هویچ و چماق را با گذاره‌های تشویقی بزرگتر و در صورت ناکامی تهدیدات بزرگ‌تر عملی می‌کرد.
این پژوهشگر با بیان اینکه در این سند اشاره شده که ممکن است اجرای این گزینه 50 سال به طول بیانجامد گفت:‌روش دوم در سند این مرکز استراتژیست برهم زدن نسبت بین هویج بزرگ و چماق بزرگ بوده است که طی آن اتحادیه اروپا باید از حربه‌های مختلفی استفاده می‌کرد اما نهایتا مشخص شد که این روش در مورد ایران عملی نیست.
عباسی با بیان اینکه اصل‌های سوم،چهارم و پنجم این سند به گزینه نظامی اختصاص دارد، یادآور شد: در فصل سوم آمده که ایران باید مانند عراق اشغال شود اما بعد از بررسی‌های انجام شده نتیجه می‌گیرندکه ایران به دلیل گستره زمینی و وجود دو نیروی نظامی مستقل و توانایی گسترده مردمی در مبارزات چریکی قابل انجام نیست.
وی با بیان اینکه در این بخش یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 400 هزار نیروی نظامی مسلط به زبان فارسی برای انجام جنگ‌های چریکی در دوران بعد از اشغال کشور مورد نیاز خواهد بود، اضافه کرد: این برآورد در شرایطی مطرح شده که آمریکا در تامین 120 هزار نیروی نظامی خود در کشور عراق نیز با چالش مواجه است بنابر این چنین نتیجه می‌گیرند که این روش غیرممکن خواهد بود.
وی در ادامه سخنان خود به موارد مطرح شده در فصل چهارم این سند اشاره کرد و اظهار داشت: در این فصل بمباران اتمی تاسیسات هسته‌ای ایران در دستور کار قرار گرفته است اما در بررسی‌های فصلی مشخص شده هر نوع حمله اتمی به ایران، پاسخ ایران را در پی دارد که ابن مسئله به تشدید عمودی بحران می‌انجامد و در نهایت نیز به جنگ تمام عیار نظامی ختم خواهد شد. بنابراین این گزینه نیز برای مقابله با ایران مناسب نخواهد بود.
این استراتژیست با بیان اینکه در فصل پنجم در نشان دادن چراغ سبز به بنیامین نتانیاهو تاکید شده است، یادآور شد: حمله نظامی اسرائیل به ایران، در نهایت به دلیل حمایت استراتژیک آمریکا از اسرائیل به جنگ تمام عیار نظامی ایران و آمریکا ختم خواهد شد که به همین دلیل این گزینه مناسب نخواهد بود.
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فصل‌های 6-7-8- و 9 این سند به اقدامات براندازی از جنس دیگری اشاره دارد، تصریح کرد:‌در فصل 6 این سند تاکید شده که باید در ایران انقلاب مخملی به راه بیفتد که حداقل هزینه را برای آمریکا دارد،‌چون در این گزینه از عناصر داخلی برای براندازی استفاده خواهد شد.
وی فصل هفتم این سند را مربوط به راه‌اندازی شورش‌های مرزی در بین قومیت‌های مختلف در جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: مشکل این گزینه کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران بود که آمریکا باید هماهنگی لازم با آنها را انجام دهد که ما نمونه آن را در حوادثی که ریگی آفرید مشاهده کردیم.
این محقق فصل هشتم را کودتای نظامی خواند و اظهار داشت: در این گزینه آمریکا به دنبال استفاده از نارضایتی نظامیان کشور خواهد بود اما مشکل در این جا بود که آمریکا در ایران سفارتخانه‌ای برای برقراری ارتباط با این افراد ناراضی ندارد و همین مسئله شناسایی افراد ناراضی را با مشکل مواجه می‌کند.
عباسی همچنین اضافه کرد: از سویی دیگر دو قوه نظامی مستقل در ایران فعالیت می‌کند که هر یک مراقب اقدامات نیروهای نظامی دیگر هستند و همین مسئله مشکل دشمنان را دوچندان می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فصل نهم این سند اشاره کرد و یادآور شد: فصل نهم سند مرکز استراتژیک دموکرات‌ها تجمیع تمام گزینه‌های مطرح با تاکید بر گزینه ششم است.
این محقق در ادامه سخنان خود به تشریح گزینه ششم یعنی انقلاب مخملی پرداخت و افزود: مشکل آمریکا در گزینه ششم این است که نمی‌داند این کار را چه کسی باید اداره کند در همین زمینه 4 گزینه رفرمیست‌ها که در ایران با عنوان اصلاح‌طلبان ترجمه شده است، و در پی تغییر اساسی در جمهوری اسلامی هستند،‌دانشجویان با اندیشه سکولار، جریان روشنفکری سکولار و همچنین رضا پهلوی و سلطنت‌طلب‌ها باید عهده‌دار این کار شوند که البته گزینه چهارم مقبولیت لازم در کشور را ندارد بنابراین اداره انقلاب مخملی باید به رفرمیست‌ها داده شود که تا با کمک دانشجویان و روشنفکران سکولار آن را عملی کند.
عباسی با بیان اینکه در این سند اشاره شده که این روش برای آمریکا هزینه‌ای ندارد و بالاترین توفیق‌ها را خواهد داشت،‌خاطرنشان کرد: آمریکا گمان می‌کند این گزینه پیامدهای سایر گزینه‌ها را در پی نخواهد داشت بنابر این بیشترین توجه خود را به همین روش اختصاص داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سؤال که آیا جریانی که در حوادث پس از انتخابات این نقش را بازی کرد، در جریان برنامه‌های دشمن بوده است یا خیر،‌اظهار داشت: در اینجا فرض را بر این می‌بینیم که برخلاف تمام ادله موجود که نشان می‌دهد این افراد در جریان برنامه‌های غرب بوده‌اند و یک نمونه آن حضور برخی حامیان و سران آن در رسانه‌های بیگانه است، این افراد در جریان برنامه آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی نبوده‌اند و ندانسته در زمینی که آمریکا برای آنها طراحی کرده بود، بازی کردند.
این محقق با تاکید بر اینکه پرژوه کودتای مخملی در ایران انجام‌پذیر نیست، اضافه کرد: متاسفانه دوستان رفرمیست در این مسئله در زمین آمریکا بازی کردند در حالی که برنامه و سند این وقایع بر روی وب سایت فارسی رژیم صهیونیستی منتشر شده بود.
عباسی با بیان اینکه ما در مرکز استراتژیک خود وب سایت فارسی رژیم صهیونیستی را در دو دوره 125 روزه مورد بررسی قرار دادیم خاطرنشان کرد: در دوره 125 روزه اول شاهد بودیم که هر طرحی را که این سایت منتشر می‌کرد به فاصله چند ساعت در VOA و BBC فارسی منتشر می‌شد و بعد از آن نیز همان طرح‌ها در ایران عملی می‌شد.
وی با بیان اینکه حرکت اسرائیل در این حوادث پیگیری همان شعار فشار از پایین چانه‌زنی از بالا بود، افزود: می‌خواستند با اعلام تقلب در انتخابات مردم را به خیابان آورده و فشار از پایین را عملی کنند در نتیجه دولت را جابجا کرده و خود جایگزین آن شوند.
این استراتژیست در ادامه یادآور شد: در مورد چانه‌زنی از بالا این گونه تلاش کردند که به افکار عمومی چنین القا کنند که فردی که در مجلس خبرگان عضویت داشته و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است،تلاش می‌کند که مانع از دفاع رهبری در حوادث بعد از انتخابات شود.
عباسی با بیان اینکه در همین زمینه 2 راهکار القاء اعلام عدم کفایت رهبری از سوی خبرگان و همچنین عدم موضع‌گیری بزرگان حوزوی مورد نظر دشمنان بوده است، تصریح کرد: وزارت خارجه اسرائیل این طرح را اعلام کرد و بعد از آن شاهد بودیم که سازگارا در VOA اعلام می‌کند که آقای هاشمی به قم رفته است تا مراجع تقلید را قانع کند در حالی که چنین اتفاقی رخ نداده بود.
وی با بیان اینکه طرح آمریکا در حوادث اخیر واتیکانیزاسیون ولایت فقیه بود افزود: آمریکا می‌خواست که اگر در این حوادث ولایت فقیه در چارچوب قانون اساسی پذیرفته شد، تنها به توصیه ارشادی بپردازد و تلاش زیادی برای القای این خواسته خود انجام می‌داد که نمونه‌های آن را در شبکه العربیه هم شاهد بودیم.
این محقق با بیان اینکه تمام این هشدارها به افراد و مسئولین مربوطه داده شد، اضافه کرد:‌متاسفانه برخی در خواسته‌های خود اصرار کردند تا اینکه در روز قدس در 13 آبان شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را تغییر دادند اما با استمرار این روند مردم در 22 بهمن و 9 دی پاسخ قاطعی به آنها دادند و این ماجرا برخلاف حوادث سال 60 و داستان بنی‌صدر با هزینه بسیار کمی جمع شد.
عباسی با بیان اینکه برخی این حوادث را شورش نامیدند در حالی که مفهوم آشوب،اغتشاش و شورش کاملا متفاوت است، گفت: آشوب بلوای سازمان نیافته غیرمسلحانه است، اغتشاش بلوای سازمان یافته غیرمسلحانه است و نهایتا شورش نیز به معنای بلوای سازمان یافته مسلحانه تعبیر می‌شود که نمونه آن به اقدامات ریگی برمی‌گردد.
وی با بیان اینکه آمریکا همصدا با بیانیه هفدهم موسوی اعلام می‌کند که در ایران بحران وجود دارد، تصریح کرد: بنده بارها اعلام کرده‌ام که در کشور هیچ بحرانی نداریم و جمهوری اسلامی جزو امن‌ترین کشورهای دنیا است.
این محقق با بیان اینکه در ایران برخلاف آمریکا که برای هر 10 هزار نفر یک کلانتری دارد، برای هر 700 هزار نفر یک کلانتری وجود دارد،‌اضافه کرد: در تعاریف موجود، شرایط عادی، تنش، تشنج و بحران وجود دارد که هر کدام از این موارد تعریف خاص خود را دارد.
عباسی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در 31 سال گذشته هرگز با شرایط بحرانی مواجه نشده است، افزود: حتی در دوران جنگ نیز کشور با وضعیت بحرانی مواجه نشد چون تنها گوشه‌ای از کشور درگیر مسائل مربوط به جنگ تحمیلی بود.
وی با انتقاد از طرح مباحثی مانند یک بحران در هر 9 روز در دوران اصلاحات ادامه داد: این موارد اساسا درست نیست و امروز هم بحرانی در کشور وجود ندارد.
این محقق با بیان اینکه مردم در مقابل طرح براندازی دشمنان صبر و مماشات کردند،‌اضافه کرد: مردم تنها در 22 بهمن و 9 دی به خیابان‌ها آمدند و به همین دلیل تاکید دارم که انگاره‌هایی مانند وجود بحران در کشور و اغتشاشات پس از انتخابات گزینه‌های درستی نیستند.
عباسی همچنین به آشوب‌های دهه 70 در لس‌آنجلس، حوادث مشابه در چین و آتش زدن 10 هزار و 200 خودرو در 24 روز در فرانسه یادآور شد: متاسفانه رسانه‌ها به این موارد توجه کافی ندارند درحالی که این موارد با حوادث اخیر ایران و آتش زدن سطل زباله قابل مقایسه نیست.
وی در خصوص علل ناکامی دشمنان در اجرای طرح براندازی تصریح کرد: مردم بصیر و آگاه که به تعبیر امام جامعه از این آزمون سربلند بیرون آمدند، در کنار امامی که در تشخیص مسیر درست تردید نکرد از مهمترین عوامل ناکامی دشمنان در این طرح بودند.
این محقق با بیان اینکه دشمنان امروز فهمیده‌اند با این امام و مردم هیچ طرح مخملی و نظامی در مورد ایران جوابگو نخواهد بود، خاطرنشان کرد: تنها ناراحتی ما از ریزش برخی از بزرگان در حوادث اخیر بود که برخی از آنها همچنان در نظر خود تاکید داشته و در داخل کشور مواضع دوپهلو می‌گیرند اما در پایان از خداوند می‌خواهیم که در آینده هیچ مقام بی‌بصیرتی در جمهوری اسلامی نداشته باشیم.