سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

قانون

    نظر

متاسفانه این روزها تناقضات زیادی را در رفتارهای دولتمردان می بینیم و این نشان از بی تدبیری آقایان است . درست است که شعار تدبیر و امید را یدک می کشند اما در عمل متاسفانه تدبیری دیده نمی شود. هر روز یکی از مسولین صحبتی می کند و فردای آن روز و یا بعضا همان روز مسول دیگری صحبت شخص قبلی را نقض می کند. آمارهای غیر واقعی و چندگانه درباره واردات از چین در سالهای 84 تا 91 یکی از این تناقضات است که واقعا خنده دار شده است . یکی دیگر از این مسایل قضیه تصویب برجام در مجلس است. امروز صالحی یک حرف می زند و فردا نقیضش را می گوید. فردا نوبخت چیزی می گوید و روز بعد روحانی چیزی فراتر می گوید و این قصه سر دراز دارد و دلیل ان اینست که هرکس به زعم خود صحبت می کند در حالیکه همه باید حول محور قانون صحبت کنند. قانون اساسی این مملکت به صراحت می گوید : مطابق اصول 77 و 125 قانون اساسی تمامی معاهدات، مقاوله‌نامه‌ها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و استفساریه شورای نگهبان نیز تاکید می‌کند هر سند بین‌المللی  که برای کشور تعهدآور باشد - صرفنظر از نام و عنوان آن- نیاز به تصویب مجلس دارد از این‌روی، برجام به دلیل تعهداتی که برعهده کشورمان می‌گذارد، باید به تصویب مجلس برسد.
اما آقای رئیس‌جمهور می‌گوید ما چیزی را امضاء نکرده‌ایم که نیاز  به تصویب مجلس داشته باشد! این اظهارنظر در حالی است که:
مطابق اصل 125 قانون اساسی، امضای عهدنامه‌ها و توافق‌نامه‌ها از سوی رئیس‌جمهور و یا نماینده قانونی وی فقط بعد از تصویب مجلس شورای اسلامی امکان‌پذیر است. 
این قضیه خیلی واضح است و حتی اگر کسی ان قلت داشته باشد مفسر قانون اساسی شورای محترم نگهبان است و همه باید در مقابل سخن شورای نگهبان و تفسیر اون مطیع باشند تا قانون در این مملکت مستقر شود وگرنه اگر هرکسی ساز خود را بزند و فقط حرف خودش را قبول داشته باشد که سنگ روی سنگ بند نمی شود. 


حقوقدان!

    نظر

حسن روحانی امروز در اجلاس مشترک هیات دولت و استانداران سخنانی رو بیان کرد که جای بسی تعحب است . وی با بیان این که «اینجا جمهوری اسلامی ایران است و قانون اساسی در آن حاکم است»، اظهار داشت: ما جایی را در کشور نداریم که بخواهد افراد صالح و دلسوز را که می‌خواهند با استفاده از تجربیاتشان به کشور خدمت کنند حالا از هر جناحی که باشند رد صلاحیت کند. تمام گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی قانونی مورد احترام هستند. همه از نظر دولت برابرند و آن جایی که باید بگوید فردی برای شرکت در انتخابات صالح است یا نه هیأت‌های اجرایی هستند و ما هیأت اجرایی نداریم که یک جناح را تأیید صلاحیت کند و یک جناح دیگر را تأیید صلاحیت نکند.
او افزود : شورای محترم نگهبان ناظر است نه مجری. مجری انتخابات دولت است. دولت مسئول برگزاری انتخابات است و دستگاهی هم پیش‌بینی شده که نظارت کند تا خلاف قانون صورت نگیرد. شورای نگهبان چشم است و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند، نظارت و اجرا نباید مخلوط شوند باید به قانون اساسی کاملاً توجه کرده و عمل کنیم.
ظاهرا حاج حسن آقا یادش رفته که نظارت شورای نگهبات طبق قانون اساسی استصوابی است و این نظارت شامل کلیه مراحل انتخابات از جمله تایید صلاحیت ها می باشد.این استفساریه رو ببینید :

 

و سوالی که پیش میاد اینه که اگر بقول حاج حسن کار تایید صلاحیت وظیفه دولت است نه شورای نگهبان ، آیا الان ایشون رییس جمهور بود؟
واقعا انتظار داشتید دولت احمدی نژاد ، حسن روحانی رو تایید صلاحیت کنه؟و یا مشایی رو رد صلاحیت کنه؟ راستی نظرتون چیه دولت صلاحیت رقبای خودش در انتخابات رییس جمهوری بعدی رو بررسی کنه؟
قانون گذار بسیار ظریف راه اینگونه تخلفات رو بسته است و اگر حاج حسن آقای حقوقدان از این نکته غافل است یا خودش را به غفلت زده یا مدرک حقوق ایشون یه مشکلی داره!

 


هشدار

    نظر

چند نکته درباره توافق نامه هسته ای
آقایان مسوول
اگر روزی نفت در این کشور تمام شود آیا بغیر از انرژی هسته ای نیروی دیگری را می شناسید که از اون استفاده کنید؟
در کشوری که آب های زیرزمینی آن در حال اتمام است آیا داشتن انرژی هسته ای برای شیرین کردن آب دریا عقلانی نیست؟
اگر جنگ آینده جنگ آب است آیا با توجه به بحران آب در منطقه و خشک شدن احتمالی  دشت های ایران در آینده داشتن انرژی هسته ای لازم و ضروری نیست؟
چرا کشورهای غربی ابرقدرت شده اند؟ آیا غیر از علم و سلاح اونها رو ابرقدرت کرده است؟
آیا عقلانی و منطقی است که علم خود را به کنار بگذاریم ، سلاح برای دفاع از خود تولید نکنیم؟
آیا منطقی است که برای هر خرید نظامی و تجهیزاتی از غربیان اجازه بگیریم و اگر اجازه دادند اینکار را انجام بدهیم؟
آیا شان ملت ایران است که بازار غرب شود و خودش نتواند بدون اجازه آنها به آنچه نیاز دارد برسد؟
آیا می دانید امریکا و غرب روزی با شما سر میز مذاکره به توافق رسیدند که حس کردند کشور شما قوی و قدرتمند است؟
آیا اگر این قدرت را با دست خود تضعیف کنیم باز هم به ما چنین نگاهی خواهند داشت؟
آیا آیندگان ما را بخاطر این عقب نشینی مورد شماتت قرار نمی دهند ؟ 
براستی آیا غربی ها و امریکا دلشون به حال ما سوخته است ؟
آیا براستی عقل باور می کند در این توافق سه گل زدیم و دو گل خوردیم و هر دو هم برنده بودیم؟ 
یکی از نمایندگان دموکرات و طرف دولت صراحتا گفت ما همان گونه که به نیروهای معتدل در درون دولت شوروی کمک کردیم تا شوروی فروپاشید در فرآیند این توافق به نیروهای معتدل در ایران نیز کمک می کنیم تا جمهوری اسلامی فروبپاشد.


سانتریفیوژ آلوده و برجام آلوده به نیرنگ!!

    نظر

اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر واردات انبوه سانتریفیوژهای آلوده به کشور در سال 82 که منجر به اتهام‌پراکنی آژانس علیه کشورمان شد، با واکنش‌های متفاوت روبه‌رو شده است.
سایت عصر ایران از سایت‌های حامی دولت با اشاره به این بخش از اظهارات روحانی نوشت: آنچه از منظر رسانه‌ای قابل توجه بود اخم‌های گاه و بیگاه رئیس‌جمهور بود که اعتماد به نفس دو خبرنگار تلویزیون را سلب می‌کرد. هرگاه که می‌خواستند مسیر برنامه را به سویی دیگر سوق دهند و مثلا ماجرای سانتریفیوژهای آلوده در سال 82 را پیش کشیدند ابتدا اخمی کرد و بعد توضیح داد و عملا خبرنگاران و خصوصا آقای عابدینی را کنترل می‌کرد(!)
اما حمید رسایی نماینده تهران دراین‌باره نوشت: در بخشی از اظهارات آقای روحانی، اشاره یا اعترافی درخصوص ریشه و آغاز مشکلات هسته‌ای و فشارها علیه ایران بود. ایشان تصریح کردند که آغاز فشارهای بین‌المللی علیه ملت ایران، مربوط می‌شود به وارد کردن تعدادی از سانتریفیوژهای دست دوم آلوده که باعث بهانه‌گیری غربی‌ها و ماموران آژانس و داستانی شد که 12سال به طول انجامید. جالب‌تر این بود که جناب روحانی گفتند چون سانتریفیوژها را در بسته‌بندی‌های مناسب قرار داده بودند، ما فکر کردیم آنها نو هستند اما بعد از خریداری و جاگذاری متوجه شدند که سانتریفیوژها دست دوم بوده‌اند! به نظرم آقای روحانی اگر کمی بیشتر تامل کند و دست از خوشبینی به سران غربی بردارد، به این نتیجه برسد که این داستان، خیلی هم اتفاقی نبوده بلکه طرحی برای درگیر کردن جمهوری اسلامی در یک بازی سیاسی بوده است.
وی ادامه می‌دهد: 12 سال فشار روی کشور و مردم! چقدر راحت رئیس‌جمهور امروز و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیروز در زمان ریاست‌جمهوری محمد خاتمی با یک لبخند از آن عبور کرد! فقط یک لحظه تصور کنید اگر این اتفاق در دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد و دبیری شورای عالی امنیت ملی جلیلی اتفاق افتاده بود، رسانه‌های اصلاح‌طلب و مدعی اعتدال چه یقه‌هایی پاره می‌کردند و مثل آقای روحانی چه می‌کردند!! آقای روحانی! چقدر ساده از کنار کاری که 12 سال پیش انجام دادید و در تمام این سال‌ها فشارهای بین‌المللی و تحریم‌های ظالمانه را بر مردم ما تحمیل کرد، گذشتید. تازه فهمیدیم چه کسی سنگ را در چاه انداخته بود... روحانی مچکریم!

جناب آقای روحانی سال 1382 شما و دولت اصلاحات به سادگی گول خوردید و سانتریفیوژ کهنه آلوده به مواد رادیواکتیو را وارد مملکت کردید و باعث 12 سال فشار و تحریم و عقب ماندگی در ایران اسلامی شدید! بهتر نیست بابت این اشتباه از مردم عذرخواهی کنید؟ رییس دولت اصلاحات نباید از مردم بابت این اشتباه حلال بودی بطلبد؟ و نکته مهم تر اینکه جناب آقای رییس جمهور آیا امکان ندارد باز هم گول غرب را خورده باشید؟ آیا بعید نیست آنها که دیروز سانترفیوژ دسته 2 آلوده به شما دادند امروز «برجام» آلوده به مکر و حیله و نیرنگ به شما و تیم هسته ای تان قالب کرده باشند و شما چند سال بعد متوجه بشید و دوازده بعد آن را در رسانه ملی بیان کنید ، بدون اینکه حتی عذرخواهی کنید؟!!!!!