سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

کرباسچی : خودمان را گول نزنیم...

سیاست ,     نظر

دبیرکل حزب کارگزاران در سرمقاله امروز ارگان خود به صراحت به شکست در انتخابات اعتراف کرد و با انتقاد از اینکه اصلاح طلبان پس از باخت در هر انتخابات رقیب را به تقلب متهم می کنند، پیشنهاد کرد اصلاح طلبان با حذف گروههای کوچک، آرمانگرا و تفرقه افکن، به سمت ایجاد جبهه ای واحد و بزرگ برای انسجام سازمانی حرکت کنند.

 

غلامحسین کرباسچی در ابتدای این یادداشت با اشاره به برگزاری انتخابات 24 اسفند نوشت: انتخابات هشتمین دوره مجلس در هفته‌ای که گذشت، برگزار شد. سرانجام 24 اسفند آمد و رفت و در این میان و مطابق با روال متعارف، پیش از انتخابات فضای موجود به شیون‌ ردصلاحیت‌ها و در روزهای باقیمانده تا انتخابات به تلاش و تمنای رای از مردم، در روز انتخابات و عرصه رقابت به دل‌نگرانی یا دلخوشی از پیروزی و پس از آن به فغان و فریاد تقلب و تغییر آرا و آمار گذشت.

 

وی با بیان اینکه اگر اصلاح طلبان به دور از رویکردهای احساسی، با تحلیلی آماری نتایج انتخابات را بررسی کنند، از بدبینی، تعجب و تأسفشان کاسته می شود، به آراء اصولگرایان در این انتخابات و انتخابات های گذشته اشاره کرد و افزود: از سوی دیگر طرف مقابل (جناح چپ) که از بقیه آرای جامعه پشتیبانی می‌گیرند نیز در شرایطی مانند امروز نباید به‌طور مداوم به تقلب، تعجب و بدبینی به شورای نگهبان یا وزارت کشور بیندیشند و دیدگاه‌هایی از این دست را در جامعه رواج دهند. در همه دوره‌های گذشته و برگزاری انتخابات مشابه در کشور (برای مثال در دوران مدیریت آقایان ناطق، محتشمی‌پور، نوری، بشارتی، موسوی‌لاری و پورمحمدی) همواره کسانی که در جریان مسوولیت اجرای انتخابات بوده‌اند با تمام وجود از صحت انتخابات دفاع کرده و می‌کنند، این در حالی است که در سوی دیگر موضوع یا شورای نگهبان یا نمایندگان منتخبانی قرار دارند که این رویکرد مسوولان را تخطئه و آنها را به وقوع تقلب و خلاف متهم می‌کنند. یک‌بار باید بپذیریم که فراتر از این جریان‌سازی‌ها با استناد به آمار و ارقام و... نتایج را تحلیل کنیم و در مسیر انجام انتخابات قانون را دنبال کرده و درصدد رفع نابسامانی احتمالی با استفاده از راهکارهای قانونی موجود برآییم.
کرباسچی در بخش دیگری از این نوشته با اذعان به ناتوانی اصلاح طلبان در متقاعد ساختن رأی دهندگان اضافه کرد: واقعیت این است که در برابر جناح رقیب، با همه تلاش‌هایی که به‌کار بستیم در این دوره از انتخابات نتوانستیم بیش از 30 درصد رای‌دهندگان را برای مشارکت به حرکت درآوریم. آنها نیز با وجود لیست‌های متعدد و عدم انسجام، رای خود را بین نامزدهای زیادی شکستند و نتیجه‌ای که حاصل شد را رقم زدند.

این روزها بسیاری از افراد سر خود را زیر برف کرده و حتی با گول زدن خود از ((لبخند مردم به اصلاحات)) یا ((پیروزی اصلاحات)) نام برده اند و لبخند را بر لبان دوستان نشانده اند . اصلاح طلبان همانند آقای کرباسچی باید این واقعیت را بپذیرند که فعلا مقبول مردم واقع نشده اند و با چسباندن انگ های مختلف که اتفاقا به مذاق دشمنان هم خوش آمده و با به به و چه چه از آن استقبال کرده اند کاری پیش نمیبرند . وقتی مجلس آلمان قبل از انتخابات از اصلاح طلبان حمایت میکند و یا وقتی بوش و هم پیمانان او از اصلاح طلبان حمایت میکنند واضح است که در صورت عدم پیروزی آنها ، برگزارکنندگان انتخابات  را به تقلب و نمایشی بودن متهم نمایند .

بهار طبیعت از راه رسید چه زیباست که دلهایمان را هم بهاری کنیم به هم مهر و عطوفت بورزیم و به رای و خواست مردم احترام بگذاریم هر انتخاباتی دچار کم و کاستی ها است و مطمئنا انسان ممکن الخطاست . دقت کنیم اگر همه چیز را فقط برای ارضای نفس خود به زیر سوال ببریم زمانی خود مان نیز زیر سوال خواهیم رفت . آن شخصی که الان رای نیاورده چه بسا چند سال دیگر جزو برگزار کنندگان انتخابات باشد و اروز خود او نیز علی رغم سختی و زحمات جهت صیانت از رای مردم به تقلب متهم میشود ...

آرزو و دعا میکنم سال جدید سالی توام با صفا و صمیمت و سلامتی و بهروزی برای تمامی مسلمانان عالم باشد . انشاء الله سال جدید سال ظهور یوسف زهرا (عج) و سال رهایی مستضعفان عالم از جمله مردم مظلوم فلسطین و عراق و افغانستان و ... از زیر یوغ استکبار و ایادی صهیونیستش قرار گیرد . موفق و موید باشید


دروغها بر ملا می شود ...

سیاست ,     نظر

خبرگزاری فارس: در پی پس گرفتن امضای برخی هنرمندان در حمایت از ائتلاف اصلاح طلبان نشست ویژه‌ای با حضور خاتمی در منزل منیژه حکمت برگزار شد.
در این نشست که سه‌شنبه شب و با حضور سیدمحمد خاتمی، احمد مسجدجامعی و محمدحسین بهشتی در منزل منیژه حکمت کارگردان زن سینمای ایران برگزار شد، وضعیت حمایت و پس گرفته شدن برخی امضاها مربوط به حمایت هنرمندان از ائتلاف اصلاح‌طلبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست علیرغم دعوت، تعدادی از هنرمندان باسابقه کشور، جمعی از آنان حاضر به حضور در این نشست نشدند.
چند روز پیش نامه‌ای با عنوان حمایت 170 نفر از هنرمندان برجسته کشور از ائتلاف اصلاح‌طلبان در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد که پس از آن تعدادی از این هنرمندان با پس گرفتن امضای خود، حمایت خود را از این ائتلاف تکذیب کردند.
همچنین قرار بود عصر امروز تعدادی از هنرمندان با فراخوانی ائتلاف اصلاح‌طلبان در چهارراه ولی‌عصر مقابل تئاتر شهر جمع شوند که هیچ‌کدام از هنرمندان به این دعوت پاسخ ندادند.

                                                               *****************************************

«پرویز پرستویی» هم امضای فهرست حمایت از اصلاح‌طلبان را تکذیب کرد

خبرگزاری فارس: پرویز پرستویی ضمن انتقاد شدید از منیژه حکمت گفت: بنده اصلا ذهنیت ایشان را قبول ندارم و فکر می‌کنم ملت ایران با این اتفاقات که در این 20 و چند ساله افتاده‌ است، آنقدر درک و دریافت دارند که بدانند چه نماینده‌ای را انتخاب کنند.

 


«پرویز پرستویی» اظهار داشت: دیشب متوجه شدم، خانم حکمت نامه‌ای بلند بالا منتشر کرده‌اند و انتقاداتی هم به انتخابات داشته‌اند و آورده‌اند که به حمایت از آقای خاتمی به جناح چپ رای بدهیم.
پرستویی خاطر نشان کرد: حدود یک ماه به همراه گروه تولید «کتاب قانون» در جنوب لبنان کار می‌کردم و از زمانی هم که به ایران برگشتیم یک روز فراغت نداشتم و زمانی هم که کارم تمام می‌شد، حتی فرصت این را نداشتم که روزنامه بخوانم یا تلویزیون ببینم، اما از اخبار مطلع بودم. وی ادامه داد: منظورم این است که زمانی کار می‌کنم،کاملا روی کارم متمرکز هستم.
پرستویی  گفت: بنده به عنوان پرویز پرستویی، ارادت ویژه‌ای به جناب آقای خاتمی دارم اما باید بگویم که در این مدت کاملا درگیر کار بوده‌ام و بنده، به همراه آقای میری و اعضای پروژه «کتاب قانون» از این نامه بی خبر بوده‌ایم.
پرستویی تصریح کرد: منیژه حکمت حق ندارد از جانب من که 52 سال سن دارم و از اول در جریان تمام اتفاقات انقلاب بوده‌ام، تصمیمی بگیرد و من هرگز اختیارم را به دست ایشان نمی‌دهم.
این بازیگر سینما،تئاتر و تلویزیون به فارس گفت: اگر خانم منیژه حکمت اخلاق حرفه‌ای را رعایت می‌کردند، صحیح‌ این بود که با من مستقیما تماس می‌گرفتند و بعد ذهنیت خودشان را به مطبوعات انتقال می‌دادند.
وی در ادامه افزود: بنده اصلا ذهنیت ایشان را قبول ندارم و فکر می‌کنم ملت ایران با این اتفاقات که در این 20 و چند ساله افتاده‌ است، آنقدر درک و دریافت دارند که بدانند چه نماینده‌ای را انتخاب کنند یا اصلا رای بدهند یا نه...
پرستویی گفت: من به هر حال با چشم باز در این مملکت زندگی کرده‌ام و شخصا بلدم راجع به خودم تصمیم بگیرم که به کسی رأی بدهم یا ندهم و هرگز اختیارم را نمی‌دهم به دست خانم حکمت که ایشان برای من تصمیم بگیرند.
وی افزود: شاید بعضی‌ها می‌خواهند به چهره اپوزیسیون تبدیل شوند اما من هرگز حاضر نیستم نردبانی بشوم برای دیگری. من در این مملکت زندگی می‌کنم و پرونده‌ام مشخص است و نمی‌خواهم بگویم، چه کرده‌ام و چه نکرده‌ام.
پرستویی افزود:بنده از ابتدا در جریان انقلاب اسلامی بوده‌ام و این استقلال را دارم که به چه جناحی رای بدهم. متأسفم که خانم حکمت از جانب خودشان نامه‌ای می‌نویسد و یکسری اسامی را‌ زیر آن درج می‌کنند و می‌خواهد برای خودش حرکت انقلابی کند.
وی گفت: این مسئله باید با من در میان گذاشته می‌شد در حالی که ایشان اصلا با من تماس نگرفت. راستش من وقتی این مسئله را شنیدم روی صحنه تمرکزم را از دست دادم.
پرستویی در ادامه گفت:برخلاف شائبه‌ها و حرف‌ها ، بحث من بحث ترس نیست چون من به جز خدا از احدی نمی‌ترسم و این مسئله برخورنده است. من می‌گویم اگر کسی به یاری دیگری نیاز دارد، باید مطرح کند.اگر خانم حکمت سندی دارند که من در راستای خط فکری ایشان هستم و این نامه‌ را امضاء کرده‌ام، در روزنامه‌ها منتشر کند. راستش من اصلا راستای فکری ایشان را نمی‌دانم.
دبیر جشن یازدهم سینمای ایران تاکید کرد: مطالبی که گفتم اصلا خطاب به آقای خاتمی نیست، چرا که شخصا به ایشان ارادت دارم اما کسی که می‌خواهد نامه‌ای بنویسد باید با کسانی که می‌خواهند آن را امضاء کنند، تک تک تماس بگیرد و مستقیما چک کند و در میان بگذارد تا ببیند طرف مقابل اصلا موافق چنین نامه‌ای است یاخیر.
بازیگر آژانس شیشه‌ای همچنین افزود: امر انتخاب،امری طبیعی است و در هر جای دنیا،مردم برای سرنوشت خودشان رای می‌دهند، ما هم رأی خواهیم داد ولی اینکه به چه کسی رای می‌دهیم یا رای نمی‌دهیم، بحث شخصی است. هرکسی اختیار دارد که به هر کسی که خواست رای بدهد.


خاتمی و مشارکت در قهقرا....

سیاست ,     نظر

یکی از فعالان حزب مشارکت که نخواست نامش فاش شود درباره دیدار محمد رضا خاتمی با سفیر آلمان ضمن اعتراض به لاقیدی تشکیلاتی در این حزب و عدم رعایت منافع ملی توسط برخی اعضای ارشد آن ، گوشه هایی از این مسائل را افشا کرد.

وی با اشاره به بازداشت یک عضو وابسته به سازمان منافقین در شاخه جوانان حزب مشارکت از سوی نیروهای امنیتی ، تصریح کرد:
« متاسفانه گردانندگان حزب ، به بهانه تکثرگرایی عملا" حزب را به تشکیلات بی در و پیکری تبدیل کرده اند که عناصر وابسته به سایر گروه ها و حتی منافقین به راحتی در آن نفوذ می کنند.»

وی افزود:« متاسفانه این امر در درجه اول ناشی از بی توجهی برخی مسئولان ارشد حزب به منافع ملی است و زمانی که این اعضای برجسته به صورت محرمانه با برخی سفرای خارجی که سیاست های ضدایرانی دارند به گفتگو می نشینند،اعضای جوان تر به راحتی جذب جاهای دیگر می شوند و آنچه عملا" در این میان پایمال می شود منافع ملی و مصالح ایرانیانی است که این همه از آنها دم می زنیم.»

این عضو حزب مشارکت با تاکید بر اینکه تعداد قابل ملاحظه ای از نیروهای متعهد حزب از این رویه ناراضی اند ، به دیدار محرمانه چندی پیش دبیر کل سابق حزب مشارکت و عضو شورای مرکزی فعلی آن با سفیر آلمان در تهران اشاره کرد و گفت: « زمانی که برخی مطالب رد و بدل شده در این ملاقات محرمانه را از یکی از دوستان حزبی شنیدم و از اینکه شخصیتی چون رضا خاتمی اینگونه سفره دل را مقابل یک سفیر خارجی باز کرده ، شوکه شدم.»
این عضو حزب مشارکت درباره محتوای این دیدار گفت : « در این دیدار که پیش از صدور قطعنامه سوم شورای امنیت علیه ایران انجام شده ، محمدرضا خاتمی با بی صبری از سفیر آلمان می پرسد که پرونده هسته ای ایران و قطعنامه سوم به کجا رسید و سفیر با خنده در پاسخ می گوید که نگران نباشید ما تصمیم خودمان را گرفته ایم درست است که تصویب قطعنامه علیه ایران قدری طول کشید اما مطمئن باشید که بالاخره صادر می شود.»

وی افزود:« خاتمی همچنین در این ملاقات محرمانه ، با طرح این موضوع که تحریم ها ی خارجی جواب داده و با آشکار شدن مشکلات اقتصادی احمدی نژاد پایگاه خود را از دست داده است ، خطاب به سفیر آلمان می گوید که بزرگترین چیزی که می تواند احمدی نژاد را سرپا نگه دارد و حتی در انتخابات ریاست جمهوری آینده موجب انتخاب دوباره او شود ، پیروزی در پرونده هسته ای است که غرب باید در این باره چاره ای بیندیشد.»

این فعال عضو حزب مشارکت افزود:« در این ملاقات سفیر آلمان از رضا خاتمی می پرسد که چرا چهره اصلاح طلبی مثل کروبی که رئیس مجلس ششم بوده در انتخابات اخیر با سایر اصلاح طلبان همراه نشده است؟ خاتمی در پاسخ می گوید که کروبی از روز اول هم اصلاح طلب نبوده بلکه بیشتر یک فرصت طلب است . اروپایی ها نباید خیلی روی آدمی مثل کروبی حساب باز کنند»

وی ادامه داد: « رضا خاتمی با ابراز ناراحتی از مواضع کروبی تاکید می کند که کروبی چون می خواهد در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت کند به ابزار دست جریان ضد اصلاحات تبدیل شده تا بتواند رضایت مسئولان ارشد را برای حضور در انتخابات آینده به دست آورد.»

وی افزود: « در پایان این دیدار ، سفیر آلمان ضمن ابراز امیدواری برای پیروزی هر چه نزدیک تر حزب مشارکت ، یک هدیه قیمتی هم به رضا خاتمی اهدا کرد.»

این فعال حزب مشارکت همچنین یادآور شد: « در جریان تحصن نمایندگان مجلس ششم در سال 82 که در اعتراض به رد صلاحیت های صورت گرفته توسط شورای نگهبان انجام شد ، سفیر آلمان ضمن حضور در جمع نمایندگان متحصن حمایت خود را از اقدام آنان اعلام کرد. »
                                                        *******************************
                            اینهم دفتر منیژه حکمت-کارگردان فیلم زندان زنان- که  دفتر سینمایی خود را به ستاد حمایت
                                                  از ائتلاف اصلاح طلبان و یاران خاتمی، تبدیل کرد. 

 
 
 
 
اگه نگوئید اینها هم ساختگی است به حجاب ها دقت کنید!!!

22 بهمن ...

سیاست ,     نظر

دقیقا 22 بهمن 75 را یادمه اون روز توی شهر ما روزی ابری بود ... خیابونها شلوغ و همه در رفت وآمد بودند . عمویم که بعد ها در عملیات رمضان شهید شد (روحش شاد) مرتبا با دوستانش میرفتند و برمیگشتند و از مردم ملحفه و دیگر مایحتاج جمع میکردند تا اینکه خبر آوردند بعلت گاز اشک آور بیهوش شده و در بیمارستان بسر میبرد . عموی دیگرم به دستش تیر کلت اصابت کرده بود و در بیمارستان بود ... همه و همه در رفت و آمد بودندتا انقلاب را به پیروزی رساندند ...

خداوند نعمت آزادی و استقلال را به مردم ایران ، مردمی که عاشق اهل بیت بودند و هستند عنایت فرمود و اختیار حکومتشان را در اختیار خودشون قرار داد تا این انقلاب زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) در زمین شود انشاءالله ...

در طی این طریق دولت به همه گروهها سپرده شد . همه گروههایی که انقلاب و اسلام را قبول داشتند در طی این سه دهه بر ایران و در منصب دولت ایران جلوس کردند ... نهضت آزادی و ملی مذهبی ها ، جامعه روحانیت مبارز ، مجمع روحانیون مبارز ، تکنوکراتها ، حزب الله و ... همه و همه بر سر قدرت آمدند و هریک امتحان خود را پس دادند عده ای این توسعه را اصل گرفتند عده ای اون توسعه را ...

عده ای امریکا و غرب  و رابطه با آنها را مقصد دانستند . عده ای جنگ را اداره کردند. عده ای سازندگی را شروع کردند و بر طبل توسعه اقتصادی کوبیدند   . عده ای بنای توسعه سیاسی را گذاشتند و شعار آن را دادند و ... هرکس به زعم خود به پیشرفت این مملکت سهم داشند البته بعضی ها نیز خیانت کردند که حسابشون جداست ... بله هر دولتی به زعم خود این کشتی را مقداری جلو برد(بغیر از خیانتکارانی مثل بنی صدر) . بعضی ها کشتی را سریع بردند . بعضی ها چپ چپکی جلو  رفتند . بعضی ها راست راستکی جلو رفتند . اما باز هم جلو میرفتند و میروند ...

یکی از مسائلی که باعث شده این کشتی رو به جلو باشه این بوده که صاحب این مملکت از جنس حسین (ع) است و حسین (ع) کشتی نجات است و کشتی انقلاب ما دنباله رو حسین (ع) است .
و یکی از مسائلی که باعث شده سرعت حرکت این کشتی کند شود دیدهای محدود سیاسی و جناحی بوده است . ما (همه مون) هنوز یک ملت نشده ایم . هنوز به همدیگر مثل غریبه ها مینگریم در حالیکه همه ما مسلمانیم  ، همه ایرانی هستیم و اغلب مذهبمان هم یکی است ... چرا؟ چرا به یکدیگر اینجوری مینگریم ؟ چرا به هم مثل دشمن یا بدتر نگاه میکنیم ؟
مگر نه اینست که همه داعیه ی کار برای خدا داریم . اگر اینطور است و واقعا راستی میگویئم بیائیم اگر جناج مقابل ما حسن داشت آنرا ببینیم . اگر عیب داشت عیب خود بدانیم و به رفع آن کمک کنیم نه اینکه آنرا در بوق کنیم و چماق کنیم و بر سر هم بکوبیم . نکند این ها کفران نعمت شود و باز هم استقلال و آزادی و جمهوری این نظام از دست برود ... تا دیر نشده به خود بیائیم و منصف باشیم .

همه رئیس جمهوران از رجائی و خامنه ای و رفسنجانی و خاتمی و احمدی نژاد برای این مملکت دلسوز بودند ... همه دوست داشتند بهترین زندگی را برای تک تک افراد جامعه بوجود آورند اما مشکلات داخلی و خارجی مانع بوده است و اکثرا اطرافیان نادان ودوستان جاهل بودند که مشکلات زیادی را ایجاد کردند . اکثرشون از سر جهالت و اندکی از سر عناد به نفع دشمن و ضرر مملکت اعمالی را انجام دادند و روسای جمهور را در تنگنا قرار دادند و آب به آسیاب دشمن ریختند که الحمدالله رسوا شده اند و می شوند...

بیائیم به میمنت این روز مقدس یعنی 22 بهمن ما در خود تجدید نظر کنیم و به کمک و یاری هرکس که دولت را در اختیار دارد بشتابیم . بیائیم از دایره اخلاق و انصاف خارج نشویم و اگر نقدی داریم نقدمان هم منصفانه باشد و از سر دلسوزی ... اللهم الجعل عواقب امورنا خیرا


ضریب هوشى روسای جمهور آمریکا

سیاست ,     نظر

مؤسسه Lovenstein Institute Of Scranton از سال 1973/1352 تحقیقاتى را پیرامون بهره‏هوشى (2) (آى کیو = (Intelligence Quotient I Q هر رییس جمهور جدید به عمل مى‏آورد، و نتایج آن را با 5 درصد احتمال خطا، استخراج و اعلام مى‏کند. در مؤسسه مذکور مورخان، روان‏پزشکان، روان‏شناسان و دانشمندان رفتارهاى انسانى مشغول به کارند. در میان آنها، دکتر ورنر لونستین جامعه شناس برجسته و پرفسور پاتریشیا دیلیامز روان‏پزشک مشهور و معروف جهانى عضویت دارند. محاسبه ضریب هوشى هر رییس جمهور بر اساس سیستم اندازه‏گیرى Crain/ Swanson و از روى نطق‏هاى بدون نوشته، نوشته‏ها و سایر موارد رییس جمهور صورت مى‏گیرد. این مؤسسه جزئیات تازه‏ترین تحقیق خود را در این باره پس از یک بررسى 4 ماهه پیرامون بهره‏هوشى جرج بوش پسر، رییس جمهور فعلى آمریکا در روز دوشنبه 21 آوریل 2003/1 اردیبهشت 1382 به علاوه دیگر اطلاعات لازم در مورد هر رییس جمهور، به این شرح اعلام کرد. 

ردیف / نام رئیس / حزب / چندمین رئیس جمهورى / دوره ریاست جمهورى / سال‏هاى ریاست‏جمهورى / ضریب هوشى
1 / فرانکلین روزولت / دموکرات / 32 / 4 / 1945 - 1933 / 147
2 / هرى ترومن / دموکرات / 33 / 2 / 1953 - 1945 / 132
3 / دیوید آیزنهاور / جمهوریخواه / 34 / 2 / 1961 - 1953 / 122
4 / جان اف کندى / دموکرات / 35 / 1 (3) / 1963 - 1961 / 174
5 / لیندون جانسون / دموکرات / 36 / 2 / 1969 - 1963 / 126
6 / ریچاردنیکسون / جمهوریخواه / 37 / 2 (4) / 1974 - 1969 155
7 / جرالد فورد / جمهوریخواه / 38 / 1 / 1977 - 1974 / 121
8 / جیمى کارتر / دموکرات / 39 / 1 / 1981 - 1977 / 175
9 / رونالد ریگان / جمهوریخواه / 40 / 2 / 1989 - 1981 / 105
10 / جرج‏بوش (پدر) / جمهوریخواه / 41 / 1 / 1993 - 1989 / 98
11 / بیل کلینتون / دموکرات / 42 / 2 / 2001 - 1993 / 182
12 / جرج‏بوش (پسر) / جمهوریخواه / 43 / 1 / 2005 - 2001 / 91
متوسط ضریب هوشى، در میان 6 رییس جمهور دموکرات، 156 است که از بین آنها، کلینتون با 182 بالاترین و جانسون با 126، پایین‏ترین ضریب هوشى را داشته‏اند. متوسط ضریب هوشى، در میان 6 رییس جمهور جمهورى‏خواه، 5/115 است که از بین آنها، نیکسون با 155 بالاترین و جرج بوش پسر با 91، پایین‏ترین ضریب هوشى را دارند.
ضریب هوشى بوش پسر به خاطر به کارگیرى نظام دستورى ضعیف انگلیسى در نطق‏هایش، و استفاده از لغات محدود لاتین (6500 کلمه در برابر متوسط 11000 کلمه سایر رؤساى جمهور) عدم تحصیلات عالیه و نداشتن مدرک تحصیلى بیش از لیسانس، عدم ارائه کارهاى تحقیقاتى و پژوهشى قابل استفاده در مجامع دانشگاهى و روشنفکرى، ضعیف‏ترین بهره هوشى در بین 12 رییس جمهور اخیر ایالات متحده امریکاست.

دکتر لونستین در این‏باره مى‏گوید: «تمام رؤساى جمهور امریکا پیش از بوش پسر، حداقل یک کتاب و تعداد زیادى مقاله در طول دوران تحصیل یا طى دوره مشاغل اولیه خود به رشته تحریر درآورده‏اند، اما بوش پسر نه کتابى دارد و نه مقاله‏اى.
بنابراین، ارزیابى در مورد بهره هوشى وى دشوار بود و ما ناچار شدیم تا حد زیادى روى سخنان غیرمکتوب او بررسى کنیم.»
پى‏نوشت‏ها:
1. نوشته حاضر، حاصل بررسى و تحقیق بر روى مقاله «ضرایب هوشى رؤساى جمهورى امریکا» مندرج در هفته‏نامه امریکا نگاهى دیگر، سال سوم، شماره 97 (اردیبهشت 1382) ص 7 است.
2. بهره هوشى، امرى نسبى است که توانایى‏ها و وضع فرد را در مقایسه با هم‏سالان نشان مى‏دهد. ر. ک: نرمان ل. مان، اصول روان‏شناسى، ترجمه و اقتباس محمود ساعتچى (تهران، امیرکبیر، 1369) ص 266.
3. جان اف کندى در سال 1963/1342 ترور شد و جانسون، معاون وى به پست ریاست جمهورى دست‏یافت.
4. ریچارد نیکسون، اندکى بعد از آغاز دوره دوم ریاست جمهورى‏اش، از پست‏خود استعفا داد.

کوفه ی نامرد

سیاست ,     نظر

به شما حمله می کنند ، شما حمله نمی کنید ؟
با شما می جنگند ، شما نمی جنگید ؟!
این گونه معصیت خدا می شود و شما رضایت می دهید ؟
وقتی در تابستان فرمان حرکت به سوی دشمن می دهم می گویید هوا گرم است ، مهلت ده تا سوز گرما بگذرد.
و آنگاه که در زمستان فرمان جنگ می دهم ، می گوئید : هوا خیلی سرد است بگذار سرما برود.
همه ی این بهانه ها برای فرار از سرما و گرما بود. وقتی شما از گرما و سرما فرار می کنید ، به خدا سوگند که از شمشیر بیشتر گریزانید!
ای مرد نمایان نامرد! ای کودک صفتان بی خرد که عقل های شما به عروسان پرده نشین شباهت دارد!
چقدر دوست داشتم که شما را هرگز نمی دیدم و هرگز نمی شناختم !
شناسایی شما - سوگند به خدا_ که جز پشیمانی حاصلی نداشت ، و اندوهی غم بار سرانجام آن شد.
خدا شما را بکشد که دل من از دست شما پر خون ، و سینه ام از خشم شما مالامال است!
کاسه های غم و اندوه را ، جرعه جرعه به من نوشاندید، و با نافرمانی و ذلت پذیری ، رای و تدبیر مرا تباه کردید.
....

اینها ناله های علی بود با مردم نامرد کوفه ...
علی جان - جانم به فدایت - کجا بودی مسلم را تک و تنها در کوفه ببینی ؟
علی جان - جانم به فدایت - کجا بودی بستن راه بر حرم رسول الله(ص) را ببینی ؟
علی جان - جانم به فدایت - کجا بودی نامردی ایشان در کربلا را ببینی؟
علی جان - جانم به فدایت - کجا بودی تشنگی بچه کوچولوهای حسین را ببینی ؟
علی جان - جانم به فدایت - کجا بودی ببینی از دوازده هزار نامه !! راستی کوفه چند تا مرد داشت؟
علی جان - جانم به فدایت - کجا بودی تیر سه شعبه را بر گلوی علی کوچولوی حسین ببینی ؟
علی جان - جانم به فدایت - کجا بودی هل هله و سوت و کفشان را ببینی ؟
علی جان - جانم به قربانت - کجا بودی حمله به حرم حسین (ع) را ببینی ؟
علی جان - جانم به قربانت - کجا بودی اسب راندن کوفیان را ببینی ؟
علی جان - جانم به قربانت - کجا بودی دستهای نازنین عباس را ببینی ؟
علی جان - جانم به قربانت - کجا بودی سنگ زدن های کوفیان را ببینی ؟
علی جان - جانم به قربانت - کجا بودی نامردی و نامردمی کوفیان را ببینی؟
علی جان - جانم به قربانت - کجا بودی صدقه دادن کوفیان بر آل محمد (ص) را ببینی؟
راستی حسین جان ! تو که مردم نامرد کوفه را می شناختی ... تو که دیدی کوفه با بابات علی چه کرد !
به اتمام حجت رفتی یا شوق وصل دوست ؟

 

 


پرداخت پول به روحانیون حزب اعتماد ملی!!!

سیاست ,     نظر
    مهدی کروبی که در انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود در صورت رییس جمهور شدن به هـــر ایرانی بالای 18 سال 50 هزار 
    تومان می دهد، مرحله اول طرح خود را در همایش انتخاباتی روحانیون حزب اعتمادملی اجرا کرد.
   


    در نخستین همـــــایش شاخه روحانیون حزب اعتماد ملی که در مسجد امام صادق (ع) تهران برگزار شد به هر کدام از حاضران در
    این همایش، یکصد هزار تومان پرداخت شد.
   
البته ، معلوم نیست دوبرابر شدن مبلغ پرداختی، به دلیل رشد تورم صورت گرفته یا اینکه کروبی میان هم لباسی های خود و دیگران
    قایل به تبعیض است؟!

    حزب اعتمادملی، این روحانیون را برای فعال سازی آنها در انتخابات مجلس هشتم در تهران گرد هم آورده بود.حزب اعتماد ملی به 
    احتمال قوی، یک فهرست مستقل از سایر جریان های اصلاح طلب ارائه خواهد داد. 
    همچنین هنوز منابع مــــــالی حزب اعتماد ملی مشخص نشده است . همانطور که میدانید یکی از مشخصات حزب در دنیا مشخص و
    شفاف بودن منابع مالی حزب می باشد !
    واقعا کسانی که دولت آقای احمدی نژاد را بخاطر کم کردن سود بانک ها ، اعطای وام های کم بهره و ... متهم به بالا بردن نرخ تورم
    مینمایند نباید توضیح دهند با توزیع مبلغ پنجاه هزار تومان یا صد هزار تومان بین مردم و بالا بردن نقدینگی که یکی از عوامل تورم زا
    است چطور میخواهند تورم را مهار کنند ؟ آیا این عوام فریبی نیست که دولت نهم را متهم کنند و بعد شعار خودشان  به نــوعی دیگر 

    همان باشد ؟ 
                                                            
***********************
     در خبری دیگر آمده است : دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، استراتژی حزبش را در انتخابات مجلس اعلام کرد.

     

    غلامحسین کرباسچی که در جلسه دبیران استانی حزب کارگزاران سخن می گفت با اشاره به رقابت سنگینی که در انتخابات آتی
     مجلس در پیش است گفت: شکست حامیان احمدی نژاد از مهم ترین دغدغه های ماست.
    

     وی تصریح کرده : ما حاضر به ائتلاف با هر شخص و گروهی هستیم تا هر طور شده حامیان احمدی نژاد را درانتخابات شکست
     دهیم.
این اظهارات در شرایطی صورت می گیرد که گروه های اصلاح طلب هنوز نتوانسته اند بین خود به فهرست واحـدی دست
     یابند. 
     ائتلاف با هر شخص و حزب و گروهی !! تا احمدی نژاد و طرفدارانش را شکست دهند!!! چرا ؟
     حتما چون احمدی نژاد به نهادهای مافیایی - خانوادگی - حزبی  قدرت وابسته نیست خواب آقایون را حـــــــرام کرده است و باید 
     شکستش داد ... و برای اینکار با هرکس - دقت کنید - با هرکس ائتلاف میکنند ... یعنی چاره کار هرکس است ؟ چه غــــــافلند که
     یادشون رفته عزت دست خداست ... تا یار کرا خواهد و میلش به که افتد ...


آخرین توصیه مقام معظم رهبری به بی نظیر بوتو

سیاست ,     نظر

همانطور که در خبرها شنیدید بی نظیر بوتو این سیاستمدار پاکسانی هم ترور شد احتمالا بسیاری از شما نیز اطلاع دارید که خانم بوتو از مادری شیعه و ایرانی به دنیا آمده است و به همین سبب کمی تا قسمتی با ما قرابت دارد. وی در آخرین سفر خود به ایران به محضر مقام معظم رهبری هم رسید. خاطره آن دیدار به نقل از حجت الاسلام و المسلمین موسوی کاشانی(از اعضای دفتر مقام معظم رهبری) بسیار شنیدنی است و قدرت تاثیرگذاری وشخصیت معنوی حضرت آقا را حکایت می کند:
    « خانم بی نظیر بوتو که خدمت مقام عظیم الشأن ولایت آمده بود ، ما نسبت به حجاب ایشان ایراد گرفتیم و حتی چادری برای ایشان
     پیدا کردیم و ایشان چادر به سر خدمت آقا رسید. آقا از همان اول در مقـــــام نصیحت برآمدند و فرمودند: دخترم ، تو فرزند اسلام
     هستی ، تو فرزند امیرالمؤمنینی ، تو فرزند اهل بیتی ، تو فرزند قرآنی ، تو مسلمانی ، تو شیعه هستی. 
     همین طور آقا ادامه دادند و کاری کردند که خـــــانم بی نظیر بوتو شروع به گریه کرد و در حــــالی که گریه می کرد ، می گفت:
     یک خواهش دارم و آن اینکه روز قیامت مرا شفاعت کنید. آقا بلافاصله فرمودند:
     شفاعت مخصوص محمد و آل محمد است. بهترین شفاعت در این دنیا این است که شما مشی و مرامتان را با اهل بیت هماهنگ کنید.
     از زی خودتان که مسلمانید ، دست بر ندارید و از لباس دین خارج نشوید.

                                            ************************************************
                                                    بوتو و نواز شریف هنگام بازگشت به پاکستان


  

                                                             

 بی نظیر بوتو در سال 1953 در شهر کراچی به دنیا آمد. پدرش ذوالفقار علی بوتو از سیاستمداران مهم پاکستان پس از استقلال بود که مقامهایی چون وزارت خارجه، نخست وزیری و ریاست جمهوری این کشور را بر عهده داشت. این عکس پس از بازگشت او از آکسفورد در سال 1977 برداشته شده است. بی نظیر بوتو در دانشگاههای هاروارد و آکسفورد تحصیل کرد. بی نظیر بوتو در دسامبر 1987 با آصف علی زرداری، رئیس قبیله زرداری ازدواج کرد. این زوج بارها متهم به فساد مالی شدند .

 
بینظیر بوتو و همسرش آصف علی زرداری
از همسر بینظیر بوتو به عنوان رهبر آینده حزب مردم یاد میشود .

اینهم عکسی از  بلاوال پسر خانم بوتو، آصفه دخترش و خواهر وی صنم، بر سر مزارش سوگواری می کنند


خوابهای خوش منتجب نیا ...

سیاست ,     نظر

((رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی : با توجه به شرایط کنونی کشور و روحیه مردم، اصلاح‌طلب‌ها شانس بیشتری در انتخابات مجلس هشتم دارند به خصوص اصلاح طلب‌های معتدل و عملگرا.
منتجب نیا رسیدگی به مشکلات زندگی مردم را از دیگر وظایف مجلس دانسته و گفته: مجلس باید در بحث مبارزه با گرانی و مهار تورم مقتدر تر عمل کند. متاسفانه مجلس هفتم در این زمینه نه تنها هیچ توفیقی نداشت، بلکه به دولت در افزایش تورم و افزایش نرخ ها و قیمت ها کمک کرد و در حقیقت مجلس و دولت عامل فشار بر مردم شدند

این فعال سیاسی همچنین در خصوص عملکرد دولت نهم گفته: من در هیچ زمینه‌ای چه داخلی و چه خارجی دولت را موفق نمی‌دانم. دولت نه تنها در سیاست خارجی موفق نبوده بلکه به تشنج و فشار بین المللی علیه ایران نیز دامن زده در حالی که می شد همان سیاست‌های قبلی نظام را بدون تشنج دنبال کرد و فشارها را به حداقل رساند.
وی افزوده است : در داخل هم فشارها بر روی احزاب و گروه ها زیاد است و انسداد فضای سیاسی جزو سیاست های دولت نهم است که این به زیان کشور و بر خلاف قانون و بر خلاف روح انقلاب اسلامی است و این مسئله باید برداشته شود. ))

متاسفانه این روزها بازار تهمت و افتراء و دروغ گویی بسیار پر رونق شده است .‏آقایانی که سالها در مجلس و مناصب دولتی بوده اند و عملکرد مثبتی هم نداشتند و بعضا نون ارتباطات قومی و قبیلگی و حزبی را خورده اند و مثال کوتوله سیاسی برازنده نام آنهاست ، سر از لاک درآورده و شعارهایی میدهند که جزو شعارهای همین دولت است که در حال انجام آن هستند . آقایان یادشون رفته که زمانی ریختن سکه های طلا بر سر پسرشان نقل دهانها بوده است . آقایان یادشون رفته در مجلس ششم چند صد میلیون از امثال شهرام جزایری گرفتند و خوردند و یک آب هم روش . شهرام جزایری یکی از کسانی بود که با پرداخت پول هبه ( خدای نکرده فکر نکنید رشوه ...) کارش را پیش میبرد و گیر افتاد . بنظرتون چندتاش هنوز گیر نیوفتادند ؟
آقایان وقتی خودشون در راس بودند غیر از تفکرات حزبی خود چیزی نمیدیدند اما الان که کنار گودند چنان صحبت میکنند انگار کارشناس مسائل اقتصادی هستند

آقایان یادشون رفته که میخواستند بنزین را به قیمت 500 تومان به مردم بفروشند. هر انسان منصفی میداند اگر قیمت بنزین در دولت قبلی به 500 تومان میرسید تورم به 300 درصد میرسید .
آقای منتجب نیا ! شما که دولت را در هیچ زمینه ای چه داخلی و چه خارجی موفق نمیدانید اگر به وجدانتون! مراجعه کنید مطمئنا باید از این دروغ بزرگ استغفار کنید. البته مشخص است چرا بدینگونه نظر میدهید !! دلیلش اینه که شما و جناح شما فقط نیمه خالی لیوان را مینگرید . اصلا این توی ذات شماست که هیچ عمل مثبتی را نبینید وگرنه اگر مثلا سفر رئیس جمهور به دوحه بنگرید شما دستاوردهای مثبت کار را میبینید از ان میگذرید و فقط به چند نکته انحرافی نگاه میکنید . آنرا در سخنانتان بزرگ میکنید . در سایت ها و روزنامه ها بزرگ میکنید و این مصداق بارز سیاه نمایی است . بینی و بین الله اگر این سفر را آقای خاتمی انجام میداد اینگونه با آن برخورد میشد ؟ ؟
آقای خاتمی به ایتالیا میرود . سخنرانی میکند . با دختران ، زنان  و پیره زنان  ایتالیایی دست میدهد . خوش بش میکند . آنرا محبوبیت خاتمی در جهان نشان میدهید و کارهای اشتباه او را سرپوش میگذارید و میپوشایند . خدا را هم میتوانید گول بزنید ؟؟
چرا مردان را ملاک حق قرار میدهید در حالیکه به فرموده مولا حق باید ملاک مردان باشد . شما که در لباس روحانیت همه را به سخنان مولای متقیان میخوانید چرا خود عمل نمیکنید ؟ لم تقولون مالا تفعلون ؟
آقای منتجب نیا کدام انساد سیاسی ؟ کدام فشار ؟ اگر انساد است و فشار هست پس شما چطوری سخنرانی میکنید. علنی در یک مجمع میگیوئید دولت دروغ میگوید . آیا این نقض گفتار شما نیست ؟ اهل انصاف کجایند؟
چرا در پرونده موسوی همه شما (چپ و راست) طرفداری میکنید ؟ شما که حتی قبل از صدور حکم خبر دارید که  حکم چیست!!!  چطور میخواهید در مقابل مولا علی سر بالا کنید؟
آقای منتجب نیا ! جیفه دنیا ارزش این حرفها را ندارد که دینتان را بفروشید . خوابهای طلایی شما مبنی بر بازگشت به ((قدرت توام با بی عدالتی)) خوابی بی تعبیر  و از سر شکم سیری است ... این مردم کسی را میخواهند که در پی عدالت باشد . عدالتی که در آن آقازاده بدون با نبودن فرقی نکند . عدالتی که در آن از مجرم و متهم حمایت نشود . عدالتی که در آن شعار لیبرالیستی داده نشود . عدالتی که برای پا برهنگان باشد نه فقط برای مرفهان بی درد ... یا علی


لاریجانی به توکلی پاسخ داد...

سیاست ,     نظر
     در پی نامه اعتراض دکتر احمد توکلی به رئیس جمهور مبنی بر توضیح  و شفاف سازی در رابطه با سفر ایشان به دوحه ، اردشیر
     لاریجانی توضیحاتی را ارائه کرد .
                                                   
     محمدجواد اردشیر لاریجانی در واکنش به انتقادات احمد توکلی درباره سفر رییس جمهور به قطر گفت: ابتکــــــار وزارت خارجه 
     برای شرکت در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس و شجاعت رییس جمهوری در این زمینه بسیار قابل تقدیر است.
     این تحلیلگر مسایل سیاسی و بین‌المللی و دیپلمات با سابقه  افزوده است : به‌نظرمن،سفر آقای احمدی‌نژاد به قطر، آغــــاز یک دوره 
     بسیار مهم در همکاری‌های منطقه‌ای و متناسب با شرایط امروز منطقه و جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایـــــران در منطقه است. و
     حواشی این سفر سبب شده است، برخی دوستان به اصل سفر و آثار آن توجه نکنند.
    
     لاریجانی در پاسخ به این سوال که آثار این سفر چه بوده است گفته :
     شورای همکاری خلیج فارس، عملا سازمانی برای مقابله با جمهوری‌اسلامی ایران و انقلاب اسلامی بود اگر چه در اســـاسنامه آن
     سخنی در این مورد نشده است. وی افزوده است: پس از بیست و چند سال، معلوم شد که پروژه مقـــابله با جمهوری اسلامی ایران
     نه موفق و نه به مصلحت منطقه و نه درجهت منافع کشورهای منطقه است.
     این دیپلمات با سابقه اضافه کرده : بلکه زمان آن رسیده که شورای همکاری خلیج فارس از لاک قبلی خــــــــارج شود و به شورای
     همکاری برای همه کشورهای اطراف خلیج فارس و دریای عمان تبدیل‌شود که شامل جمهوری اسلامی ایران، عراق و یمن هم باشد
     و نه تنها توسعه‌اقتصادی و منابع‌حیاتی منطقه را به‌شکل مشترک دنبال کند بلکه نقش اساسی در تامین صلح و امنیت منطقه بازی کند.

     لاریجانی تاکید کرده است: برای همه کشورهای ساحلی خلیج فارس مهم است که این منطقه از درگیری به دور باشد تا بتوان منابع
     انرژی را استحصال و سرمایه گذاری عظیم‌کرد و به جهان تشنه انرژی، صادرات گرانقدرانرژی فسیلی را انجام داد.
     این تحلیلگر مسایل بین‌المللی افزوده است : البته امنیت شرط ضروری رسیدن به این هدف است و در سه دهه گذشته ثـــــــابت شد
     نیروهای بیگانه نه تنها امنیت را در منطقه ایجاد نکرده‌اند بلکه حتی از درگیری و تنش بین کشورهای عربی جنوب خلیج فــارس نیز
     جلوگیری نکرده اند. 
     وی اظهار داشت: بنابراین سفر آقای احمدی نژاد به قطر اعلام دو سیاست بسیار مهم بوده است: 
     سیاست اول : این شورا باید به مجمعی از همه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ازجمله جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و امنیت
                      تبدیل شود. 
     سیاست دوم : امنیت منطقه باید به سوی ترتیبات منطقه‌ای پیش رود که اعتمادزاد و کاملا در خدمت منافع منطقه است و از حضور
                     بیگانه و نقش آن روز به روز کاسته شود تا انشاء ا... حضور بیگانه بطور کامل از بین برود.


     از لاریجانی سوال شده است: آقای توکلی در بخشی از نامه‌اش گفته است که شرکت در این اجلاس به درخواست ایــــران بوده و
     وزارت خارجه باید با توجه به اینکه در بیانیه‌های پایانی این شورا تمامیت ارضی ایران در مــورد جزایر سه گانه نفی می‌شود، در
     مورد علت این درخواست پاسخ دهد. پاسخ شما چیست؟
     و لاریجانی در پاسخ گفته: این مسایل در مقابل اصل اهداف که بیان شد، بسیار فرعی و حــــاشیه‌ای است. بدون شک در خصوص
     حضور رییس جمهوری در اجلاس قطر زمینه و علاقه بسیار مثبتی از سوی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ابراز
     شده و نحوه برخورد با آقای احمدی‌نژاد نیز موید همین مساله است.
     این تحلیلگرمسایل بین‌المللی افزود: در مورد بیانیه‌های پایانی نیز هیچ کدام از ادعاها درست نیست. از نظر ما خلیج فارس، همیشه
     خلیج فارس است و جزایر سه گانه نیز ایرانی است و ادعاهای آنها پایه‌ای ندارد و به اعتقاد من اگر ترتیبــــــــــات منطقه‌ای برای
     همکاری در حوزه خلیج فارس پا بگیرد، همه این موضوعات می‌تواند حل شود. وی تاکیدکرده است: این موارد، آثار نارسایی‌های
     قبلی شورای همکاری خلیج فارس است و ما می‌خواهیم آینده منطقه را شکل دهیم.

     لاریجانی گفته است : ابتکار وزارت خــــــارجه برای شرکت در این اجلاس و شجاعت رییس جمهوری در این زمینه بسیار قابل
     تقدیر است.
     وی در پاسخ به این سوال که انتشار این نامه در شرایط فعلی آن هم بصورت سرگشاده آیا ضرورت داشت و می‌تواند منـــافع ملی
     را تامین کند؟، گفت: من در مورد سفر رییس جمهوری به قطر با آقای توکلی اختلاف نظر دارم امـــــــــا آقای توکلی از نمایندگان
     گرانقدر و با ارزش‌مجلس هستند و حتی اگر نظری از وی را نپسندم برای وی احترام قائل هستم.