سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

نقدی بر سخنان دکتر زیبا کلام

دکتر صادق زیباکلام در مناظره با حجت الاسلام خسروپناه در دانشگاه  شهید بهشتی تهران سخنانی به زبان آورد که از وی بعنوان یک کارشناس علوم سیاسی و استاد دانشگاه بعید بود . بخشی از سخنان وی را ببینید : "
بنده معتقدم آمریکاستیزی از جهان‌بینی سال 58 از اشغال سفارت آمریکا شروع شد چراکه مردم ما به خاطر آمریکاستیزی انقلاب نکردند و هدف از انقلاب چیزهای دیگری بود اما امروز آمریکاستیزی تبدیل به گفتمان غالب جمهوری اسلامی ایران شده است به گونه‌ای که جزئی از هویت این حاکمیت محسوب می‌شود.
اگر روابط ما با آمریکا عادی شود مسئولان جمهوری اسلامی ایران دیگر می‌خواهند در خصوص چه چیزی صحبت کنند؟ هویت جمهوری اسلامی ایران در آمریکاستیزی است.
وی مدعی شد که بسیاری از تعریف‌ها و صحنه‌سازی‌ها از آنچه که بین ایران و آمریکا صورت گرفته است دروغ است و به گفته زیباکلام فقط بخشی از حقایق در خصوص اتفاقات صورت گرفته بین ایران و آمریکا گفته می‌شود" 

جناب اقای زیباکلام احتمالا امروز مواضع پوتین در قبال تحرکات اوکراین را دیده اید و قاطعیت پوتین را تحسین کرده اید که چطور از چیزی که برای کشورش  اهمیت دارد دفاع کرده است . میخواستم جواب سخنان شما را بدهم که اظهارات پوتین در رابطه با امریکا را دیدم  و مناسب دیدم آن سخنان را برای روشن شدن فکر شما و دوستانتان در اینجا ذکر کنم.

پوتین با اشاره به تهاجم آمریکا به عراق و افغانستان، گفت این اقدامات غیرقانونی و برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل بود. 
وی در مورد تهدیدات مطرح‌شده مبنی بر احتمال تحریم روسیه، گفت: «آن‌هایی که می‌خواهند چنین تحریم‌هایی را اعمال کنند، باید به تبعات آن فکر کنند.»  
او در مورد اینکه برخی کشورهای عضو جی 8 اعلام کرده‌اند که در نشستی که در «سوچی» برگزاری می‌شود، شرکت نمی‌کنند، گفت: «ما برای برگزاری نشست آماده‌ایم، حالا اگر آن‌ها نمی‌خواهند بیایند، این به خودشان بستگی دارد.» 
پوتین همچنین با انتقاد از سیاست‌‌های غرب و آمریکا در قبال اوکراین، گفت گاهی تصور می‌کند که سران این کشور در آزمایشگاهی نشسته و از کشورها به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده می‌کنند. 

جناب آقای دکتر زیباکلام امریکا و غرب را از دید پوتین بشناسید. تعبیرش را ببینید : موش آزمایشگاهی !
ببینید در اوکراین چه کردند و عبرت بگیرید . دخالت آشکار در امور کشور اوکراین را ببینید و اگر نمیدانید (که بعید میدانم ندانید ) بدانید که امریکا و غرب فقط و فقط سرسپرده میخواهند و بس! اگر خواهان سرسپردگی به آنان هستید ایران و ایرانی سرسپرده نیست . میتوانید مانند دوستان عزیزتان کوچ کنید و سرسپرده امریکا و غربیان شوید اما خواب سرسپردگی ایران به امریکا یک خواب پریشان و غیر قابل تعبیر است .
اگر سفارت امریکا اشغال شد بدلیل جاسوسی این جاسوسخانه بود و امام عزیزمان از آن بعنوان انقلاب دوم یاد کردند . شما یادتان رفته ما یادمان هست. و وقتی از درون آن سفارت جاسوسی مستندات خارج شد و مردم دیدند امریکا در قبال این مردم چه جنایتها و خیانتهایی انجام داده فریاد مرگ بر امریکا سر دادند و میدهند. 
مسئولان جمهوری اسلامی تا وقتی اصلی ترین دشمن ما امریکاست از او صحبت می کنند و هشدارهای لازم را می دهند و هر روزی که روابط با امریکا ، با تغییر رویه آنان عادی شود و جهاد اصغر به پایان رسد از جهاد اکبر خواهند گفت... 
آقای زیباکلام آیا شلیک موشک امریکایی و شهادت هموطنان بیگناه ما صحنه سازی بود ؟ شهادت عزیزترین های این مرز و بوم به دست امریکائیان و نوکرانشان صحنه سازی بود؟ حمایت غرب ، شرق ، امریکا و  سازشکاران و خودفروشان عرب از صدام و جنایات او صحنه سازی و دروغ بود ؟ 
سخن آخر جناب آقای دکتر  ! تا امریکا خوی سلطه گری دارد و بدنبال تحمیل نظر خود به کشور عزیزمان ایران است راه به جایی نخواهد برد و شعار مرگ بر امریکای ما هماره طنین خواهد افکند... یا علی


نقد توافق نامه ژنو

با اینکه پانزدهم بهمن ماه ریاست محترم جمهور در جمع روسای دانشگاه های کشور درخواست نقد مذاکرات ژنو را کردند( گرچه به ادبیات ایشان در آن جلسه نقد وارد است و خودشان نیز بعد از چند روز متوجه این موضوع شدند و توسط جناب آقای نوبخت در این زمینه توضیحاتی داده شد) و با اینکه عده ای از اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس در نامه ای از صدا و سیما درخواست کردند که اجازه نقد این مذاکرات در سیما فراهم شود لیکن روز گذشته در رسانه ها عنوان شد که رئیس محترم سازمان صدا و سیما اجازه نقد و بررسی توافق نامه ژنو در سیما را نداده اند و بیان کردند که : «در این مقطع زمانی، سیاست رسانه ملی در موضوع مذاکرات هسته‌ای، کاملا تبینی و حمایتی است و تضعیف دولت و دستگاه دیپلماسی کشور با به چالش کشیدن سیاست‌ها و اقدامات درحال انجام به صلاح کشور نمی‌باشد.» 

حال چرا با اینکه ریاست محترم جمهور تقاضای نقد دارند و بهترین مکان برای این عمل صدا و سیمای جمهوری اسلامی است و با ذکر این نکته که مردم ایران اسلامی حق دارند بدانند واقعا در ژنو چه امتیازاتی را داده و چه چیزی را بدست آورده ایم، عدم اجازه را چگونه می توان تعبیر کرد؟ آیا نقد این مذاکرات باعث می شود که دولت و دستگاه دیپلماسی کشور تضعیف شوند؟ چطور در کشورهای دیگر از جمله امریکا این نقد و شفاف سازی انجام می شود و باعث تضعیف آنها نیست؟ براستی مگر در این مذاکرات چه گذشته است ؟ چه چیزی را داده و چه چیزی بدست آورده ایم که از آشکار شدن آن واهمه داریم؟آینده همه چیز را روشن خواهد کرد انشاالله ...


دولت تدبیر و امید

سلام

این روزها اکثر دولتیان محترم در ادبیاتشان از کلمه ی " دولت تدبیر و امید" استفاده می کنند و بخصوص رئیس جمهور محترم در همه ی سخنرانی ها از این کلمه استفاده می کند . اینکه دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید به میدان آمد و برنده ی انتخابات لقب گرفت به جای خود اما دولت و در راس آن رئیس جمهور محترم باید بدانند دولت یازدهم ، دولت جمهوری اسلامی ایران است. کوبیدن بر طبل دولت تدبیر و امید به نوعی خودبینی و غرور کاذب ایجاد می کند . شعار دولت اینست ، بسیار خوب اما اینکه در همه ی سخنرانی ها جوری بگویند دولت تدبیر و امید که انگار این دولت فقط متعلق به آنهاست ، تفکر صحیحی نیست. رئیس جمهور ، رئیس دولت جمهوری اسلامی است و بعد از پایان انتخابات باید خود را وقف همه ی آحاد ملت کند نه اینکه با تکرار این شعار در همه ی سخنرانی ها باعث نوعی جداسازی گردد. این نوع ادبیات باعث ایجاد منیت شده و یک نوع دو دستگی و تفرقه در افکار و اذهان بوجود می آورد . بگذارید مردم  "مدبر بودن دولت" و ایجاد "امید" را بصورت عملی ببینند . شعار مخصوص دوران انتخابات بود و اکنون نوبت عمل است . مردم صبورانه منتظر ایجاد "حماسه اقتصادی" توسط دولت جمهوری اسلامی هستند پس یا علی بگوئید که به عمل کار برآید به سخندانی نیست !
خدا رحمت کند امام خمینی ( ره) را که فرمود : «حیف است که این ملت را ما عواطفشان را جریحه دار کنیم و با هم مخالفت کنیم؛ نه خدا را خوش می‏آید و نه ملت را... هی نگوئید من بگوئید مکتب من...».  یا علی


نیازمند کیست؟

    نظر

"طبق مصوبه مجلس مقرر شد یارانه نقدی صرفا به سرپرستان خانوارهای متقاضی که به تشخیص دولت نیازمند دریافت یارانه باشند پرداخت می گردد. (مجموع درآمد سالانه آنها کمتر از رقم تعیین شده توسط دولت باشد) و افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی باید در موعد تعیین شده به مراکز ثبت نام مراجعه نمایند. چنانچه پس از تحقیق مشخص گردید که افراد با درآمد بیشتر از مبلغ فوق اقدام به دریافت یارانه کرده اند به میزان سه برابر یارانه دریافتی جریمه می شوند"

مطمئنا شما نیز از این قضیه باخبر شده اید و ظاهرا طبق این مصوبه مجددا بایستی مردم برای اعلام نیازمندی خود در یک صف بایستند و ثابت کنند نیازمند هستند و یارانه بگیرند ... اما نکته اینجاست که واقعا نیازمند کیست؟ آیا مردم نیازمند هستند یا دولت و مجلس و مملکت به مردم نیازمند است؟ آقایان ، مسئولین ، دولتمردان که بعد از هر راهپیمایی خجالت زده ی حضور پرشور و شعور و با معرفت این مردم می شوید ، مردم ، کارگران و کارمندان شریف و دگر اقشار نیازمند نیستند این شمائید که به مردم نیاز دارید. شرف عمرتان باشد که برای این مردم با مرام و با معرفت خدمت کنید. چرا با ادبیاتی سخن میگوئید که انگار از جیب پدرتان میخواهید یارانه بدهید. یارانه حق مردم است . از صدر اسلام هرکس از بیت المال سهمی داشته و آنرا دریافت می کرده است . تنها نیازمندان نبوده اند که از بیت المال سهم می گرفتند . همه سهم داشتند .
مردم ما برای آب و نان قیام نکردند اما حق مردم است که از یک حداقل زندگی آبرومند برخوردار باشند . بند 3  قانون اساسی را ببینید :  
دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم، همه امکانات خود را برای امور زیر به کار برد:
 - ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی.
 - بالا بردن سطح آگاهیهای عمومی در همه زمینه‏های با استفاده صحیح از مطبوعات و رسانه‏های گروهی و وسایل دیگر.
 - آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح، و تسهیل و تعمیم آموزش عالی.
 - تقویت روح بررسی و تتبع و ابتکار در تمام زمینه‏های علمی، فنی، فرهنگی و اسلامی از طریق تأسیس مراکز تحقیق و تشویق محققان.
 - طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب.
 - محو هر گونه استبداد و خودکامگی و انحصارطلبی.
 - تأمین آزادیهای سیاسی و اجتماعی در حدود قانون.
 - مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خویش.
 - رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه‏های مادی و معنوی.
 - ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیر ضرور.
 - تقویت کامل بنیه دفاع ملی از طریق آموزش نظامی عمومی برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی و نظام اسلامی کشور.
 - پی‌ریزی اقتصادی صحیح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه و رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت در زمینه‏های تغذیه و مسکن و کار و بهداشت و تعمیم بیمه.
 - تأمین خودکفایی در علوم و فنون صنعت و کشاورزی و امور نظامی و مانند اینها.
 - تأمین حقوق همه جانبه افراد از زن و مرد و ایجاد امنیت قضایی عادلانه برای همه و تساوی عموم در برابر قانون.
 - توسعه و تحکیم برادری اسلامی و تعاون عمومی بین همه مردم.
 - تنظیم سیاست خارجی کشور بر اساس معیارهای اسلام، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمان و حمایت بی‏دریغ از مستضعفان جهان.

 آیا چنین کرده اید ؟ اگر چنین کنید تازه حق مردم را به انها داده اید نه اینکه منت سر آنان بگذارید و آنها را نیازمند بخوانید! 
شما شغل ، مسکن ، بهداشت و بیمه مناسب تهیه کنید یارانه پیشکش خودتان! اما وقتی نمیتوانید چنین کنید حق ندارید مردم را نیازمند بخوانید و همیشه یادتان باشد که این مردم ولی نعمت شما هستند و شما به مردم نیازمندید نه مردم به شما! یا علی


آب و هوای خوزستان

    نظر

رئیس جمهور محترم کشورمان در خوزستان فرمودند : «توافق ژنو، یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران»!

خدایی شما باور میکنید که الان قدرت های بزرگ جهان تسلیم ما شده اند ؟!

آب و هوای  آبادان و خوزستان است دیگه ! :-)


افاضات جناب ابوالمشاغل

    نظر
مشاور ویژه رئیس‌جمهور که به نوعی ابوالمشاغل هم می باشد با توهین آشکار به نصف ملت ایران عنوان کرد :
همه ی کسانی که به روحانی رای نداده اند حامی بی قانونی اند! 
جهت اطلاع باید عرض کنیم جناب آقای ترکان! اگر نصف مردم ایران حامی بی قانونی بودند جنابعالی الان ابوالمشاغل نبودید ... اتفاقا آن نصف قانونگرا بودند که نتیجه انتخابات را به سادگی پذیرفتند و به رقیب خود تبریک گفتند اما شما متاسفانه چنین افاضاتی می فرمائید! واقعا جای تاسف است!

خبر ویژه

    نظر

به این خبر ویژه دقت کنید :
"عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از تشکیل تیم ناظر بر مذاکره‌کنندگان هسته‌ای با حضور مسئولان ارشد کشور خبر داد.
محمداسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به نتایج قبلی که در مرحله اول توافقات ژنو داشتیم، مقرر شد که تیم مسئولان(ناظر بر مذاکره کنندگان هسته‌ای) با اضافه شدن 2 نفر دیگر جزء به جزء مسائل را برای تیم مذاکره‌کننده تعیین کنند.
وی با بیان اینکه در این شرایط تیم مذاکره کننده هسته‌ای با هماهنگی تیم یاد شده فعالیت می‌کند، تصریح کرد: البته دلیل این اقدام این بود که در مرحله اول آنطور که باید و شاید مذکرات به نفع ما پیش نرفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در مباحثی مانند غنی‌سازی و موارد دیگری مرتبط با این موضوع تیم مذاکره‌کننده فعالیت‌های خود را با تیم یاد شده هماهنگ خواهد کرد."

حالا بگوئید چرا تیم ناظر؟ مگر در مذاکرات قبلی چه اتفاقاتی افتاده است و برای روشن شدن می توانید  به پست های قبلی مراجعه کنید . عزت زیاد 


جناب آقای ظریف حقیقت چیست؟

    نظر

ظریف در گفتگوی ویژه خبری گفت: «تحریم های جدید امریکا علیه ایران نقض توافقنامه ی ژنو نیست.»
عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان گفت که مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 فردا بعدازظهر ساعت 15 به وقت محلی (17:30 به وقت تهران) در ژنو از سر گرفته می‌شود.
جناب آقای طریف اگر تحریم های جدید امریکا نقض توافقنامه نبود پس چرا تیم کارشناسی مذاکره کننده را به ایران احضار کردید؟ دلیل اینکار چه بود ؟ شما که دولت راستگویان هستید چرا با مردم صادق نیستید؟ یا دلیل احضار آنان این موضوع بوده و شما بعد متوجه شده اید که تحریم های جدید امریکا نقض توافق نامه ژنو نیست که خیلی باعث خجالت است که بعد از چند روز متوجه شوید و اگر چنین نیست پس دلیل اصلی و واقعی برگرداندن تیم چه بوده است؟ و الان چه اتفاق جدیدی افتاده که دوباره قصد دارید به گفته آقای عراقچی مجددا آنها را به ژنو برگردانید؟ 

واقعا مردم حق ندارند بدانند چه خبر است ؟؟؟


چرا امریکا توافق نامه را نقض کرد؟

    نظر

بعد از توافق نامه ژنو ، جناب رئیس جمهور با سرعت کنفرانس خبری برگزار کرد ، به رهبر فرزانه نظام نامه نوشت و آماده ارائه گزارش 100 روزه به مردم شد . در پست های قبل نوشتیم که اگر این توافق نامه امضاء نمیشد رئیس جمهور محترم مطلب آنچنانی برای عرضه در گزارش 100 روزه نداشت ، و دیدیم که بغیر از این توافق نامه هم انصافا چیزی برای عرضه گفته نشد و بیشتر به سیاه نمایی و بیان مشکلات دوران قبل بسنده شد و البته شیر مدارس هم مشکلش حل شد ! ( جالب است بدانید توضیع شیر رایگان سالهاست در مدارس وجود دارد اما بدلیل کمبود بودجه این اواخر توزیع نمیشد و معلوم نیست با خزانه خالی چگونه توزیع شیر انجام گرفت، یا خزانه خالی نبوده یا ... بگذریم)
اما به ناگاه  یک ساعت بعد از امضاء توافق نامه امریکائیان توسط جان کری و بعد توسط اوباما اعلام کردند حقی برای غنی سازی ایران در توافق نامه ذکر نشده است ! از آنها انکار و از دولت و دکتر ظریف اصرار که چنین نیست و ما حق غنی سازی داریم و انجام میدهیم و فعلا خودمان به میل خودمان از آن دست کشیده ایم و هر گاه لازم باشد مجددا آنرا شروع می کنیم...
بعد از چند روز کشمش های فراوان ، امریکائیها تلویحا اعلام کردند این حق را فعلا به رسمیت میشناسند که البته تبعاتی را برای آنها بوجود آورد و برای گذر از این تبعات و پس از چندی به ناگاه تحریم های جدید وضع کردند!
تیم مذاکره کننده که در وین مشغول رایزنی در سطح کارشناسان بود سریع به تهران بازگشت ! اینطور که امریکایی می گویند ( اگر دروغ نگویند) تیم مذاکره کننده هسته ای ما می دانسته که تحریم ها ادامه پیدا می کند و ظاهرا در آن برهه دولت ایران احتیاج داشته که بگوید توافقی کردیم و آنرا در بوق و کرنا کند ! ( که کردند )
و اگر امریکایی ها دروغ بگویند (که بعید نیست) پس امریکا به دلایلی ابتدا توافق کرده و بعد آنرا نقض کرده است . عده ای می گویند در  امریکا هم تندروهایی وجود دارند که این تحریم ها کار آنها بوده است . البته از رقیب دیرینه دموکراتها یعنی جمهوری خواهان جنگ طلب بعید نیست که با این حربه توافق را برهم بزنند و بر طبل جنگ و فشار و فروش تسلیحات بیشتر بکوبند و البته عده ای معتقدند فشار اسرائیل و لابی صهیونیستی باعث این کار شده است.
نکته ای وجود دارد و آن اینکه بعد از توافق نامه ژنو و بیان این موضوع توسط روسیه که دیگر با عقب نشینی ایران از غنی سازی 20 % نیازی به سپر موشکی در اروپا نیست  به ناگاه امریکایی ها هشیار شدند و بنای ساز مخالف را گذاشتند تا قضیه ایران فیصله یافته تلقی نشود و آنها مجبوذ نشوند سپر دفاع موشکی را جمع کنند.
همچنین بعد از توافق نامه ژنو ، عربستان که از توافق حاصله ناراحت بود اعلام کرد که از واشنگتن ناامید شده و باید به سمت دوستان جدید برود ( روسیه) که این نیز برای امریکا یک زنگ خطر است و امریکا دوست ندارد عربستان که نوکر بی جیره و مواجب خودش و خاستگاه القاعده و عامل فشاری برای ایران می باشد را از دست بدهد ، فلذا به نقض توافق نامه روی آورده است ...