سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

عذرخواهی از احمدی نژاد ، اظهارات عجیب خاتمی!!

سیاست ,     نظر

پس از سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا شماری از دانشجویان و اساتید در مواجهه حضوری با هیئت ایرانی با نگارش نامه خطاب به دکتر احمدی نژاد، به خاطر سخنرانی بی ادبانه رئیس این دانشگاه عذرخواهی کردند.

بیش از 5 هزار نفر از دانشجویان ، اساتید و مردم آمریکا بیرون از سالن دانشگاه کلمبیا که 700 نفر را در خود جای داده بود ، از طریق صفحه نمایش های بزرگ، سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را تماشا کردند.

در میان این جمعیت شماری نیز با در دست داشتن تراکت هایی که شعارهایی بر روی آن نوشته شده بود، از ملت ایران حمایت کردند و از جرج بوش رئیس جمهور آمریکا خواستند از بداخلاقی و ضدیت با ایرانیان دست بردارد.

با توجه به تبلیغات وسیع چند روزاخیردر آمریکا علیه سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا تعداد محدودی ازصهیونیستهای افراطی درمقابل این دانشگاه تجمع کرده بودند که انزوای آنها را نشان می داد. این درحالی بود که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای همین شمار اندک سخنرانی کرد.

به عقیده شماری ازناظران مقیم نیویورک، بیانیه اهانت آمیزرئیس دانشگاه کلمبیا علیه ملت ایران ورئیس جمهور از سوی سازمان ایپک تنظیم شده بود که با مخالفت دانشجویان و اساتید مواجه شد.

احمدی نژاد پس از این سخنرانی، در حالی که لبخند بر لب داشت، یادآور شد که در کشور ایران رسم است وقتی میهمانی را برای سخنرانی در جایی دعوت می کنند، هیچ نکته منفی را علیه وی بر زبان نمی آورند و بااحترام با او یاد می کنند؛ علاوه بر اینکه آگاهی مخاطبان را نیز مورد توجه قرار می دهند که این اظهارات رئیس جمهور با تشویق ممتد دانشجویان و اساتید مواجه شد.

پس از سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا شماری از دانشجویان و اساتید در مواجهه حضوری با هیئت ایرانی با نگارش نامه خطاب به دکتر احمدی نژاد، به خاطر سخنرانی بی ادبانه رئیس این دانشگاه عذرخواهی کردند.

همزمان با حضور رئیس جمهور درنیویورک بسیاری ازشخصیت های سیاسی و علمی آمریکا و یا مقیم آمریکا خواستار ملاقات با دکتر احمدی نژاد شده اند.

فضای رسانه ای ومطبوعاتی آمریکا طی روزهای اخیرمملو از اخبار وگزارش ها درباره حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در نیویورک است.
متاسفانه رئیس جمهور سابق کشورمان آقای خاتمی در اظهاراتی عجیب بجای اینکه از جنبه مثبت به قضیه سفر احمدی نژاد به امریکا و سخنرانی وی در دانشگاه کلمبیا بنگرند فقط نیمه خالی لیوان را دیده و گفته :
«‌ ما نیز باید طوری رفتار کنیم که زمینه این اقدامات فراهم نشود.»
خوب ما باید چکار کنیم تا این چنین قضایایی بوجود نیاید؟
اصلا رئیس جمهور ما نرود سخنرانی کند؟
یا برود اما مجیز امریکایی را بگوید ؟
چطوره متن سخنرانی اش را از قبل بده امریکایی ها بخونند و ویراستاریش کنند؟
یا شاید بهتر باشه اصلا احمدی نژاد کاندیدای رئیس جمهوری نشه !
یا اصلا حالا اون شد مردم نباید بهش رای میدادند!!
شایدم ...
مطمئنا رئیس دانشگاه کلمیبا یا تحت فشار و اجبار این توهین را نموده یا اینکه اصلا از ابتدا قرار بوده احمدی نژاد دعوت شود و اول جلسه نظم فکری اش با این توهین ها بهم بریزد و شکست خورده از میدان بدر رود ... اما دیدیم که به حول قوه الهی برعکس شد . مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین
راستی از دشمن چه انتظاری میتوان داشت؟