سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

کرباسچی : خودمان را گول نزنیم...

سیاست ,     نظر

دبیرکل حزب کارگزاران در سرمقاله امروز ارگان خود به صراحت به شکست در انتخابات اعتراف کرد و با انتقاد از اینکه اصلاح طلبان پس از باخت در هر انتخابات رقیب را به تقلب متهم می کنند، پیشنهاد کرد اصلاح طلبان با حذف گروههای کوچک، آرمانگرا و تفرقه افکن، به سمت ایجاد جبهه ای واحد و بزرگ برای انسجام سازمانی حرکت کنند.

 

غلامحسین کرباسچی در ابتدای این یادداشت با اشاره به برگزاری انتخابات 24 اسفند نوشت: انتخابات هشتمین دوره مجلس در هفته‌ای که گذشت، برگزار شد. سرانجام 24 اسفند آمد و رفت و در این میان و مطابق با روال متعارف، پیش از انتخابات فضای موجود به شیون‌ ردصلاحیت‌ها و در روزهای باقیمانده تا انتخابات به تلاش و تمنای رای از مردم، در روز انتخابات و عرصه رقابت به دل‌نگرانی یا دلخوشی از پیروزی و پس از آن به فغان و فریاد تقلب و تغییر آرا و آمار گذشت.

 

وی با بیان اینکه اگر اصلاح طلبان به دور از رویکردهای احساسی، با تحلیلی آماری نتایج انتخابات را بررسی کنند، از بدبینی، تعجب و تأسفشان کاسته می شود، به آراء اصولگرایان در این انتخابات و انتخابات های گذشته اشاره کرد و افزود: از سوی دیگر طرف مقابل (جناح چپ) که از بقیه آرای جامعه پشتیبانی می‌گیرند نیز در شرایطی مانند امروز نباید به‌طور مداوم به تقلب، تعجب و بدبینی به شورای نگهبان یا وزارت کشور بیندیشند و دیدگاه‌هایی از این دست را در جامعه رواج دهند. در همه دوره‌های گذشته و برگزاری انتخابات مشابه در کشور (برای مثال در دوران مدیریت آقایان ناطق، محتشمی‌پور، نوری، بشارتی، موسوی‌لاری و پورمحمدی) همواره کسانی که در جریان مسوولیت اجرای انتخابات بوده‌اند با تمام وجود از صحت انتخابات دفاع کرده و می‌کنند، این در حالی است که در سوی دیگر موضوع یا شورای نگهبان یا نمایندگان منتخبانی قرار دارند که این رویکرد مسوولان را تخطئه و آنها را به وقوع تقلب و خلاف متهم می‌کنند. یک‌بار باید بپذیریم که فراتر از این جریان‌سازی‌ها با استناد به آمار و ارقام و... نتایج را تحلیل کنیم و در مسیر انجام انتخابات قانون را دنبال کرده و درصدد رفع نابسامانی احتمالی با استفاده از راهکارهای قانونی موجود برآییم.
کرباسچی در بخش دیگری از این نوشته با اذعان به ناتوانی اصلاح طلبان در متقاعد ساختن رأی دهندگان اضافه کرد: واقعیت این است که در برابر جناح رقیب، با همه تلاش‌هایی که به‌کار بستیم در این دوره از انتخابات نتوانستیم بیش از 30 درصد رای‌دهندگان را برای مشارکت به حرکت درآوریم. آنها نیز با وجود لیست‌های متعدد و عدم انسجام، رای خود را بین نامزدهای زیادی شکستند و نتیجه‌ای که حاصل شد را رقم زدند.

این روزها بسیاری از افراد سر خود را زیر برف کرده و حتی با گول زدن خود از ((لبخند مردم به اصلاحات)) یا ((پیروزی اصلاحات)) نام برده اند و لبخند را بر لبان دوستان نشانده اند . اصلاح طلبان همانند آقای کرباسچی باید این واقعیت را بپذیرند که فعلا مقبول مردم واقع نشده اند و با چسباندن انگ های مختلف که اتفاقا به مذاق دشمنان هم خوش آمده و با به به و چه چه از آن استقبال کرده اند کاری پیش نمیبرند . وقتی مجلس آلمان قبل از انتخابات از اصلاح طلبان حمایت میکند و یا وقتی بوش و هم پیمانان او از اصلاح طلبان حمایت میکنند واضح است که در صورت عدم پیروزی آنها ، برگزارکنندگان انتخابات  را به تقلب و نمایشی بودن متهم نمایند .

بهار طبیعت از راه رسید چه زیباست که دلهایمان را هم بهاری کنیم به هم مهر و عطوفت بورزیم و به رای و خواست مردم احترام بگذاریم هر انتخاباتی دچار کم و کاستی ها است و مطمئنا انسان ممکن الخطاست . دقت کنیم اگر همه چیز را فقط برای ارضای نفس خود به زیر سوال ببریم زمانی خود مان نیز زیر سوال خواهیم رفت . آن شخصی که الان رای نیاورده چه بسا چند سال دیگر جزو برگزار کنندگان انتخابات باشد و اروز خود او نیز علی رغم سختی و زحمات جهت صیانت از رای مردم به تقلب متهم میشود ...

آرزو و دعا میکنم سال جدید سالی توام با صفا و صمیمت و سلامتی و بهروزی برای تمامی مسلمانان عالم باشد . انشاء الله سال جدید سال ظهور یوسف زهرا (عج) و سال رهایی مستضعفان عالم از جمله مردم مظلوم فلسطین و عراق و افغانستان و ... از زیر یوغ استکبار و ایادی صهیونیستش قرار گیرد . موفق و موید باشید