سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

قدر رهبر فرزانه مان را بدانیم

    نظر

به این خبر در رابطه با حجت الاسلام و المسلمین سید علی محمد دستغیب در سایت فرارو(اصلاح طلب) دقت کنید :

((فرارو - ابتکار برخی از اعضای مجلس خبرگان برای حذف آیت الله دستغیب نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان  با مخالفت صریح  رهبر عالی مقام جمهوری اسلامی ایران متوقف شد.

آیت الله دستغیب در پی بروز ناآرامی های انتخاباتی اقدام به انجام سخنرانی های انتقادی و صدور بیانیه های نسبتا تندی علیه عملکردهای افراطی برخی نهادهای و شخصیت های رسمی کرده و اخیرا خواستار دادن تریبون به میرحسین موسوی و مهدی کروبی شده بود. 

حجت الاسلام کعبی، عضو شورای نگهبان و نماینده استان خوزستان  در مجلس خبرگان در جریان نشست اخیر این مجلس اقدام به جمع آوری امضا از برخی نمایندگان جهت عزل آیت الله دستغیب از نمایندگی استان فارس کرد.

بر اساس آیین نامه مجلس خبرگان برای بررسی درخواست عزل یکی از نمایندگان دست کم باید بیست تن از نمایندگان خبرگان از هیات رییسه تقاضا کنند . سپس هیات رییسه درخواست را به کمیسیون تحقیق جهت بررسی ارجاع خواهد داد و در صورت بررسی کمیسیون تحقیق و موافقت این کمیسیون، موضوع به رای نمایندگان خبرگان گذاشته خواهد شد.

در جلسه روز پنجشنبه ی نمایندگان خبرگان با رهبری ، آیت الله شاهرودی، رییس پیشین قوه قضائیه ، تهیه درخواست مذکور را به اطلاع ایشان رساند که با مخالفت صریح رهبر انقلاب مواجه شد.

آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه اظهار نظر ایشان به معنای تکلیف بر اعضای مجلس خبرگان نیست تصریح کردند که با این گونه اقدامات و حذف کسانی که در مسائل جزیی اختلاف نظر دارند ، مخالف اند. 

ایشان که سخنانشان پنجشنبه شب از شبکه ی اول سیما پخش می شد خطاب به خبرگان فرمودند:  این به نظر من اقدام خیلی مناسبی نیست. حالا من البته نمی خواهم به خبرگان تکلیفی بکنم یا چیزی را به عنوان تکلیف بگویم؛ سلیقه‌ من این است. بالاخره یک نفر عقیده‌ دیگری در یک مسئله‌ خاصی دارد؛ اینجور نیست که در مبانی و اصول اختلافی وجود داشته باشد و به نظرم نمی‌آید اینجوری باشد." ))
                                    و قدر رهبر فرزانه ی خود را بدانیم .