سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

از زبان فرزند شهید دستغیب

    نظر
فرزند شهید محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب گفت: کروبی و موسوی به خاطر هوای نفس و خرده حساب هایی که از گذشته با رهبری دارند این کارها را انجام می دهند.
   
سید بهاء الدین دستغیب روز دوشنبه در گفتگوی با ایرنا افزود: شهید آیت الله دستغیب برای ثبت موضوع ولایت فقیه در قانون اساسی در مجلس خبرگان رهبری در کمیسیونی به نام ولایت فقیه زحمات زیادی را کشید.

وی با بیان این مطلب که شهید دستغیب در دفاع از ولایت فقیه حاضر به انجام هر کاری بود، اظهارداشت : وقتی که علیه امام خمینی (ره) موضع گیری هایی صورت می گرفت شهید دستغیب بارها در خطبه های نماز جمعه اعلام کرد که هر کس از امام اطاعت کند، از خدا اطاعت کرده است که این به معنی اعتقاد بالای ایشان به ولایت فقیه بود.

دستغیب ادامه داد: اعتقاد شهید دستغیب به ولایت فقیه مربوط به بعد از انقلاب اسلامی نیست و شهید دستغیب در قبل از انقلاب اسلامی نیز به این امر توجه زیادی داشت.

وی اضافه کرد: شهید دستغیب از سال 1342 برای امام خمینی(ره) پیغام فرستاد و به امام اعلام کرد من در اختیار تو هستم و پرچم مبارزه را از همان زمان برداشته و منبر به منبر و مسجد به مسجد از آرمان های امام(ره) دفاع می کرد.

فرزند شهید دستغیب گفت: شهید دستغیب همیشه می گفت اگر سعادت و خوشبختی را می خواهید باید از فرمان های امام و ولایت فقیه اطاعت کنید و اطاعت از ولی فقیه را بر اطاعت از همه علما واجب می دانست.

دستغیب اظهارداشت: بعد از مطرح شدن بحث ولایت فقیه در مجلس خبرگان رهبری عده ای مخالف این مساله بودند و این ها ولی فقیه را با دیکتاتوری اشتباه گرفته بودند و شهید همیشه می گفتند باید پاک ترین فرد را برای ولی فقیه انتخاب کنیم تا بتواند مسوولیت هدایت مردم را برعهده بگیرد.

وی افزود: شهید دستغیب وقتی که آیت الله خامنه ای در سال 1360 می خواستند رییس جمهوری شوند در مورد ایشان می گفت که آیت الله خامنه ای فردی است که هوای نفس ندارد و بنده مخلص خداست.

دستغیب بیان کرد: اگر امروز شهید دستغیب بود، قطعا از مقام معظم رهبری اطاعت می کرد، چون اعتقاد داشت که ولی فقیه باید یک نفر که از هر لحاظ اعلم باشد و علاوه بر آن شجاع باشند که الحمد لله همه این صفات در مقام معظم رهبری وجود دارند.

وی ادامه داد: شهید در خطبه های نماز جمعه همیشه می گفت که باید باورتان شود که امام خمینی(ره) نایب امام زمان(عج) است.

فرزند شهید دستغیب گفت: شهید دستغیب پنج پسر به نام های سید هاشم ، سید محمود ، سید محمد هادی ، سید محمدعلی ، سید بهاء الدین و سه دختر به نام های صدیقه ، بتول و زهرا بیگم دارد و به غیر از این ها احدی حق ندارد خود را به عنوان بیت شهید دستغیب معرفی کند.

دستغیب با بیان این مطلب که زمانی که پدرم به شهادت رسید، من دانشجوی رشته ادبیات بودم و دوسال بعد فارغ التحصیل شدم و سربازی هم رفته بودم، اظهارداشت: آن زمان میرحسین موسوی نخست وزیر بود و من برای استخدام در آموزش و پرورش رفتم که دو سال مرا در گزینش معطل کرد و یکی از دلایل دوسال معطل کردن من این بود که چرا به مسجد آتشی ها (محل اقامه نماز سید علی محمد دستغیب) نمی روم.

وی ادامه داد: موضع گیری های سید علی محمد دستغیب درست نیست و این موضع گیری ها همسو با مشی و اندیشه شهید دستغیب نمی باشد و اگر شهید امروز بود، با این موضع گیری ها مخالفت می کرد.

دستغیب اظهارداشت: من در انتخابات اخیر به مهدی کروبی رای دادم و الان هم از رای دادن به او پشیمان هستم، چون یکی از ویژگی های یک روحانی باید گذشت بوده و از رهبری اطاعت کند، ولی آقای کروبی با کارهای پس از انتخابات خود باعث تعجب همه شد.

وی افزود: در زمان انتخابات، یکی از آقایان که از منسوبین ما بودند و از نام شهید دستغیب هم استفاده های زیادی کردند، می گفتند به هر ماشینی 80 تا 100 هزار تومان داده است که به نفع میرحسین موسوی شعار بدهند که این با اعتراض ما مواجه شد.

دستغیب ادامه داد: بعد از شهادت شهید دستغیب، فرزندان شهید مظلوم واقع شده اند و هیچ توجهی به آنان نشده است و خیلی از افراد به اسم شهید دستغیب وارد مجلس شدند.

فرزند شهید دستغیب با بیان این مطلب که مرحوم شهید دستغیب یک وزنه ای بود که الان کمبود آن در جامعه احساس می شود، افزود: ما نباید روحانیت را طوری در جامعه مطرح کنیم که دشمن فرصت بهره برداری پیدا کند.

دستغیب اظهارداشت: خیلی از خبرگزاری ها و رسانه های خارجی سید علی محمد دستغیب را به عنوان فرزند شهید دستغیب معرفی کرده اند، در حالی که سید علی محمد دستغیب خواهر زاده شهید دستغیب است و ما روابط عمومی نداریم.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) شهید دستغیب را متعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی کردند و اگر امروز هم شهید در حیات بود، قطعا متعهد به جمهوری اسلامی بودند.

دستغیب اضافه کرد: در زمان پهلوی کسی جسارت و جرات توهین به عکس شاه را نداشت ولی امروز می بینیم افرادی به مقدسات و آرمان های ما به راحتی توهین می کنند.

فرزند شهید دستغیب گفت: باید فراموش نکنیم که در قبل از انقلاب اسلامی در چه شرایطی بودیم و الان در چه شرایطی هستیم و باید این شرایط را قدر بدانیم.

دستغیب اظهارداشت: کروبی و موسوی به خاطر هوای نفس و خرده حساب هایی که از گذشته با رهبری دارند این کارها را انجام می دهند.

وی افزود: این ها به این نتیجه رسیده بودند که پیروز می شوند ولی وقتی دیدند که پیروز نیستند بحث تقلب در انتخابات را مطرح می کنند و من تقلب در انتخابات را قبول ندارم.

دستغیب ادامه داد: اگر کسانی ولی فقیه را قبول ندارند یعنی با قانون اساسی و رای مردم مخالفند و این ها چه جور می خواهند رییس جمهور بشوند.

وی اضافه کرد: در انتخابات اخیر عده ای می خواستند با هیاهو رای را به نفع خود رقم بزنند.

دستغیب با بیان این مطلب که شرایط کشور ما با 31 سال پیش خیلی فرق کرده است، اظهارداشت: اگر کسی امروز بخواهد مقابل مردم بایستد و در مقابل مردم مقاومت کند توسط خود مردم کنار می رود.

او افزود : دشمن در کشور ما به دنبال جای پا برای خود می گردد و در این انتخابات با شعار سبز وارد شد.

وی با بیان این مطلب که باید به عنوان نقطه اتکا از مقام معظم رهبری اطاعت کنیم یادآور شد: امروز دلیل اینکه شهید دستغیب می گفتند هر کس از امام اطاعت کند از خدا اطاعت کرده است را می فهمیم.

دستغیب ادامه داد: آقایی که روزی رییس بنیاد شهید و نماینده امام (ره) بودید امروز نباید فراموش کنید که ما چقدر شهید و جانباز برای حفظ این انقلاب دادیم.