سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

مقاومت

    نظر

سردار قاسم سلیمانی البته در مناسبتهای معدود از جمله حضور در برنامه های بزرگداشت شهدا (خصوصا شهدای لشکر 41 ثارالله کرمان) به سخنرانی پرداخته و معمولا به موضوعات روز دنیای اسلام نیز ورود می‌کند. یا می توان نام او را در پای نامه‌هایی که در مقاطع مختلف (از جمله نامه فرماندهان دفاع مقدس به فرماندهان مقاومت فلسطین) نوشته می‌شود، دید. اما این برای اولین بار است که فرمانده نیروی قدس، شخصا نامه‌ای صریح و روشن خطاب به مقاومت فلسطین نوشته و در آن بر موضوعات مهمی نظیر مسلح ماندن مقاومت، حمایت بی دریغ از فلسطین در همه حوزه ها و نابودی رژیم صهیونیستی تاکید می‌کند.

این پیام از چند جهت قابل توجه است، اولا اینکه این بار فرمانده نیروی قدس سپاه که چهره‌ای شناخته شده برای صهیونیستها و آمریکایی‌هاست صراحتا از «توقف ناپذیر بودن کمک‌های همه جانبه ایران در قبال مقاومت» حرف می‌زند، که این «همه جانبه بودن» حتما مهمترین موضوع یعنی کمک‌های تسلیحاتی را نیز در بر خواهد گرفت و درست در زمانی که رهبری معظم انقلاب، موضوع مسلح کردن کرانه باختری رود اردن مانند غزه را مطرح کرده و بر لزوم ورود جهان اسلام بر این مهم تاکید دارند، سخنان فرمانده نیروی قدس، اهمیتی دوچندان می‌یابد. یعنی حالا دیگر مشکلات اسراییل صدچندان خواهد شد و علاوه بر غزه باید نگران کرانه باختری که وسعت بیشتری نیز دارد، باشد.

کرانه باختری، شهرهای مهمی مانند جنین، طولکرم، بیت المقدس (شرقی) و الخلیل را در بر می گیرد و فاصله نزدیک تری نیز با شهرهای مهم صهیونیست نشین از جمله تل‌آویو دارد و ناامن شدن این منطقه برای اسراییل می‌تواند گلوی این رژیم را بیشتر بفشارد.

این طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران وقتی همه دنیا را دعوت به مسلح کردن مقاومت فلسطینی می کند، خود پیشگام در این موضوع باشد؛ هر چند که در گذشته هم بوده است.

یکی از راهبردهای اصلی و تغییرناپذیر انقلاب اسلامی ایران، پشتیبانی از مقاومت در همه جای دنیا عنوان می‌شود و شاید یکی از صریح ترین مواضع را در این رابطه حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز جمعه 14 بهمن ماه سال 90 اعلام کردند:

«...ما در قضایای ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزی جنگ سی و سه روزه و پیروزی جنگ بیست و دو روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش می‌کنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است.»

این واضح است که امروز جمهوری اسلامی ایران در حمایت از گروه های مقاومت اسلامی خصوصا حزب‌الله لبنان از هیچ کوششی دریغ نکرده و اگر می‌بینیم موشکهای حزب‌الله تبدیل به مهمترین نگرانی رژیم صهیونیستی شده، از همین بابت است.

اما این حمایت در خصوص مقاومت فلسطین نیز علی رغم همه سختی‌ها و مشقات در زمینه ارسال کمک‌ها ادامه دارد.

تا مدتها، مهمترین دغدغه صهیونیستها در نبرد با مقاومت فلسطینی، راکت‌های ابتدایی قسام بودند که بردی کمتر از 20 کیلومتر داشتند اما همین فلسطینی‌هایی که زمانی با دست خالی «انتفاضه سنگ» را راه انداختند یا مجبور بودند به دلیل عدم توان تسلیحاتی، دست به عملیات‌های استشهادی بزنند، حالا با استفاده از راکتهای پیشرفته تر «فجر» توازن وحشت و مرگ را در سرزمین های اشغالی برقرار ‌کردند؛ موشک هایی که اگرچه «وارداتی» نیستند، ولی براساس همان تکنولوژی ساخته می‌شوند که جمهوری اسلامی ایران در اختیار آنها گذاشته است.

«... ما به هر مسلمانی که در برابر استکبار ایستادگی کند، کمک تکنولوژیک و فناوری می‌کنیم. به دلیل محاصره غزه، ما نمی‌توانیم به آنجا سلاح بفرستیم اما تجربیات خود را برای ساخت موشک فجر 5 در اختیارشان گذاشتیم و امروز انبوهی از این موشک در حال ساخت و تولید است.» سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، 1 آذر 1391

مقاومت برگ جدیدی را در نبرد با اشغالگران رو کرده بود. این بار نه پایگاه های نظامی در نزدیکی غزه بلکه فرودگاه «بن‌گوریون»، «پارلمان اسرائیل» و مراکز مهم دیگر در پایتخت این رژیم زیر آتش موشکها بودند.؛ دیگر تل‌آویو هم ناامن شده بود. اتفاقی که حتی در جنگ 33 روزه نیز رخ نداد.

«... رژیم صهیونیستی برای اولین بار تل‌آویو را درگیر جنگ دید. آنها هیچ گاه فکر نمی‌کردند موشک‌های حماس 80 کیلومتر برد داشته باشد. این موشک‌ها در درون فلسطین ساخته می‌شود.» سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، 1 آذر 1391

اخیرا نیز جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرده موشک هایی در اختیار دارد که تا به این لحظه استفاده نکرده است اما در صورت استفاده از این موشک ها، جهان غافلگیر خواهد شد.