سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

حقوقدان!

    نظر

حسن روحانی امروز در اجلاس مشترک هیات دولت و استانداران سخنانی رو بیان کرد که جای بسی تعحب است . وی با بیان این که «اینجا جمهوری اسلامی ایران است و قانون اساسی در آن حاکم است»، اظهار داشت: ما جایی را در کشور نداریم که بخواهد افراد صالح و دلسوز را که می‌خواهند با استفاده از تجربیاتشان به کشور خدمت کنند حالا از هر جناحی که باشند رد صلاحیت کند. تمام گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی قانونی مورد احترام هستند. همه از نظر دولت برابرند و آن جایی که باید بگوید فردی برای شرکت در انتخابات صالح است یا نه هیأت‌های اجرایی هستند و ما هیأت اجرایی نداریم که یک جناح را تأیید صلاحیت کند و یک جناح دیگر را تأیید صلاحیت نکند.
او افزود : شورای محترم نگهبان ناظر است نه مجری. مجری انتخابات دولت است. دولت مسئول برگزاری انتخابات است و دستگاهی هم پیش‌بینی شده که نظارت کند تا خلاف قانون صورت نگیرد. شورای نگهبان چشم است و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند، نظارت و اجرا نباید مخلوط شوند باید به قانون اساسی کاملاً توجه کرده و عمل کنیم.
ظاهرا حاج حسن آقا یادش رفته که نظارت شورای نگهبات طبق قانون اساسی استصوابی است و این نظارت شامل کلیه مراحل انتخابات از جمله تایید صلاحیت ها می باشد.این استفساریه رو ببینید :

 

و سوالی که پیش میاد اینه که اگر بقول حاج حسن کار تایید صلاحیت وظیفه دولت است نه شورای نگهبان ، آیا الان ایشون رییس جمهور بود؟
واقعا انتظار داشتید دولت احمدی نژاد ، حسن روحانی رو تایید صلاحیت کنه؟و یا مشایی رو رد صلاحیت کنه؟ راستی نظرتون چیه دولت صلاحیت رقبای خودش در انتخابات رییس جمهوری بعدی رو بررسی کنه؟
قانون گذار بسیار ظریف راه اینگونه تخلفات رو بسته است و اگر حاج حسن آقای حقوقدان از این نکته غافل است یا خودش را به غفلت زده یا مدرک حقوق ایشون یه مشکلی داره!