سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

خودکشی از ترس مرگ!

    نظر

با سلام 
در خبرها آمده است که «وزرای اقتصاد،صنعت،کار و دفاع در نامه‌ای مشترک به رئیس جمهور با انتقاد از برخی تصمیمات و سیاست‌های ناهماهنگ دستگاه‌ها، هشدار دادند اگر تصمیم ضرب‌الاجل اقتصادی گرفته نشود، رکود تبدیل به بحران خواهد شد.» 
این نامه در تاریخ هجدهم شهریورماه 94 نگاشته شده و برای رییس جمهور ارسال شده است اما علنی کردن این نامه بعد از حدود یکماه انجام شد و باعث شگفتی گردید. اینکه کشور ما در رکود ، آنهم رکود شدید قرار دارد اظهر من الشمس است . درست است که رییس جمهور در سال گذشته در مشهد مقدس اعلام کرد که ما از رکود رد شدیم! اما هیچ کس این سخن را واقعی ندانست و با تعجب و حیرت به این سخن نگریست. نامه این وزرا مهر تاییدی بر عدم عبور از رکود بود! برای افشای این نامه دلایل زیادی را اعلام کرده اند اما بنظر می رسد مهمترین دلایل رسانه ای کردن یک نامه درون سازمانی که به نوعی خودزنی محسوب می شود دو مورد است : 
اول - آشکار شدن اختلافات تیم اقتصادی دولت و اختلاف در حلقه اول دولت با حلقه دوم می باشد  و اینکه احتمالا رییس جمهور برای دیدار با وزرا وقت نمی گذارد و یا نمی گذارند که وقت بگذارد و وزرا مجبور به نامه نگاری شدند و وقتی از نامه نگاری هم طرفی نبستند آن را رسانه ای کردند تا بتوانند برای آن جوابیه ای از طرف رییس جمهور بگیرند و بقول خودشون مملکت را از بحران نجات دهند.
دوم - با توجه به اینکه تمام هم و غم دولت تصویب برجام و تکیه بر بیگانگان برای بازسازی اقتصاد کشور است شاید یکی از دلایل رسانه ای کردن این نامه تحت تاثیر قرار  دادن مجلس شورای اسلامی برای تصویب سریع تر برجام باشد تا بتوانند با جنگ روانی که راه می اندازند و مملکت را در آستانه بحران معرفی می کنند مجلس را مجبور کنند در اسرع وقت برجام را تصویب کرده و به مرحله اجرا وارد نماید.
و بنظر می رسد مورد دوم صحیح تر است چرا که روال اینست که اگر وزیری نتواند کار انجام دهد استعفا می دهد و از کار کنار می رود و معمولا خودزنی انجام نمی دهند و برای دولت هزینه اضافه بوجود نمی آورد!
امروز روز استیضاح وزیر راه و مسکن است و هم اینک این استیضاح در حال انجام است . برای دفاع از عملکرد آخوندی شخص رییس جمهور حضور پیدا نکرده است! شاید دولت خواسته آخوندی را فدا کند تا هفته آینده جو مجلس به سمتی برود که ناگزیر شوند برجام را تصویب کنند، چرا که بعد از یک استیضاح و حذف یک وزیر فضا به نفع دولت شکل می گیرد و یک بار روانی بر دوش نمایندگان سنگینی میکند و ای بسا در مخالفت با برجام کوتاه بیایند . هر چه باشد رییس جمهور خودش را «استاد جنگ روانی » می داند و بعید است که در عمل از این هنرش استفاده نکند!!
از طرف دیگر هیات رییسه که از اعلام وصول استیضاح وزیران معمولا طفره می رود با 13 امضا این استیضاح را اعلام وصول کرده و به جریان انداخته است و بعید نیست این استیضاح نیز به نحوی برنامه ریزی برای تصویب برجام باشد! خدا کند نمایندگان احساسی تصمیم نگیرند و با عقلانیت برجام را فدای یک استیضاح نکنند گرچه متاسفانه چون به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک شده ایم  گروهی از نمایندگان مجلس دست به عصا شده اند و با مصلحت اندیشی تصمیم گیری می کنند که در مجلس آینده هم حضور داشته باشند!
درباره ی برجام بسیار سخن گفته شده است و محسنات و مضرات آن نیز بیان شده است خصوصا در گزارش کمیسیون بررسی برجام این قضیه بخوبی نشان داده شده است. در برجام راه های نفوذ زیادی برای دشمن و خصوصا امریکا نهادینه شده است و شاید بتوان گفت قبولی برجام از طرف ما یک خودکشی از ترس مرگ است ...
والله اعلم و العاقبه للمتقین