سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

اتحاد

    نظر

"شیخ علی جمعه" مفتی اعظم مصر طی اظهاراتی عبادت بر اساس فقه امام جعفر صادق(ع) را جایز دانسته و گفت: باید اعتراف کنیم که شیعیان از ما پیشی گرفتند.
"شیخ علی جمعه" در ادامه گفته است : برای اطراف تلاش می‌کنند که روابط میان شیعه و سنی را تیره کنند و به وحدت میان مسلمانان ضربه بزنند تا از این طریق به اهداف خود دست یابند از همین رو بنده با صدور فتوایی عبادت بر اساس فقه شیعی را جایز اعلام می‌کنم.

وی در ادامه گفت: باید اعتراف کنیم که شیعیان در حال حاضر از ما پیشی گرفته‌اند از همین رو ما می‌توانیم با آنان همکاری کنیم زیرا تا وقتی شیعه و سنی یک قبله دارند، تفاوتی میان آنان نیست. شیعیان همواره در طول تاریخ بخشی جدایی ناپذیر از امت اسلامی بوده‌ند.

شیخ جمعه همچنین افزود:‌ پیروان مذهب تشیع در اصل طایفه‌ای پیشرفته هستند اما برخی افراد وجود دارند که برای ایجاد اختلاف، کتب شیعی بسیار قدیمی را می‌گردند تا برخی مطالب اختلاف برانگیز را استخراج کنند.

مفتی اعظم مصر در ادامه گفت: برخی نظام های سیاسی که از سوی وهابییون حمایت و پشتیبانی می‌شوند، تمام تلاش خود را به خرج می‌دهند تا روابط میان دو مذهب شیعه و سنی را تیره کنند.

گفتنی است این اقدام جسورانه و دلاورانه مفتی اعظم مصر ما را به یاد فتوایی مشابه از "شیخ محمود شلتوت" شیخ الأزهر می اندازد که پس از حدود 3 سال مناظره با "سید شرف الدین عاملی" از علمای شیعیان جنوب لبنان، به مذهب جعفری به عنوان یکی از مذاهب اسلامی اعتراف کرد. بعد از فتوای شیخ شلتوت ، امام خمینی (ره) نیز در فتوایی خواندن نماز جماعت در ایام حج ، به امام جماعتی اهل تسنن را صحیح دانسته و شخص را بری ذمه دانستند. و میرفت که جهان اسلام بعد از این فتواها بسمت اتحاد و همبستگی پیش روند اما دشمنان باز هم دست بکار شدند و با تحریک صدام و راه انداختن جنگ از این اتحاد جلوگیری کردند و در واقع  با جنگ اختلاف عرب و عجم یا شیعه و سنی را تشدید کردند و نگذاشتند جهان اسلام بسمت اتحاد برود و این بعد از سالها امت اسلام و علمای اسلام تا حدودی هوشیارتر شده اند و انشاءاله با اتحاد خود ، دشمنان را منکوب خواهند کرد .