سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

عراق قتلگاه نظامیان امریکا خواهد شد!!

سیاست ,     نظر

یک شخصیت عراقی که از معارضان حکومت صدام به شمار می‌رود اظهار داشته است : در سه سال گذشته، به دلیل سکوت شیعیان، کل تلفات نیروهای اشغالگر تنها چند هزار نفر بوده که علت آن هم، مواضع آیت‌الله سیستانی و مرجعیت شیعه بود که شیعیان را به پرهیز از خشونت و رویکرد صلح‌آمیز دعوت کرده و با هدف تثبیت حکومت مردمی در عراق، ما را از رویارویی با نیروهای اشغالگر برحذر داشته‌اند.

وی افزوده است : در این مدت، دشمن اصلی آمریکا، جریان سلفی‌ها و بعثی‌های باقی‌مانده از دوران صدام بوده‌اند که از دشمنان تاریخی مردم عراق به شمار می‌روند و در مقاطعی نیز که دست آنان به سربازان آمریکایی نرسیده، شمار زیادی از شهروندان مظلوم عراقی را به خاک و خون کشیده‌اند، اما به دلیل نداشتن جایگاه در عراق، توان قابل توجهی نداشته و ندارند.
 با این حال، مقامات آمریکایی باید بدانند که مرجعیت شیعه بر اساس اعتقادات مذهبی خود، مرزی نمی‌شناسد و رویکرد جدی مراجع قم به حوادث و فجایع عراق نیز از همین جا سرچشمه می‌گیرد.
شیعیان و علمای عراق، پیوند تنگاتنگی با مردم ایران دارند و خود را با آنان یکپارچه می‌دانند و بر همین اساس، در صورت وارد شدن هرگونه خدشه به جمهوری اسلامی ایران ـ که ام‌القرای تشیع به شمار می‌رود ـ ساکت نخواهند نشست و پاسخ شدیدی به اشغالگران آمریکایی خواهند داد.

وی گفته است : شیعیان عراق، تنها با فرمان مرجعیت شیعه و با هدف تثبیت حکومت مردمی، جنایات اشغالگران را تحمل کرده و آنها را چون بغضی در سینه دارند، اما با وقوع هرگونه حرکت تهدیدآمیز برای شیعیان جهان، پاسخ اشغالگران را خواهند داد.

وی در پایان تأکید کرد: اگر همه تلفات اشغالگران در عراق از سال 2003 تا 2005 در حد چند هزار نفر بوده است، با نخستین اقدام آمریکا علیه ایران، در اولین ماه‌های سال 2006، چند ده هزار کشته بر دست نیروهای آمریکایی در عراق خواهد ماند.