سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

عقب نشینی غربیها از مواضع خود ، تثبیت موقعیت ایران

سیاست ,     نظر

تنها کمتر از 48 ساعت از نشست وزرای خارجه سه کشور اروپایی و اعلام لزوم ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت پس از نشست اضطراری آژانس، فرانسه با عقب‌نشینی از این موضع‌گیری شدید علیه ایران اعلام کرد: در اوضاع کنونی، تحریم ایران به صلاح نیست.
«آسوشیتدپرس» گفته است :فرانسه، نخستین کشوری است که اعلام کرده، تحریم ایران، premature و نابهنگام است و اکنون زمانی نیست که ایران را تحریم اقتصادی کنیم.
این در حالی است که کشورهای اروپایی، پنجشنبه گذشته، پس از این‌که ایران مراکز تحقیقاتی خود را گشود، درخواست ارسال پرونده هسته‌ای ایران به سازمان ملل متحد را کردند و همچنین سخن از برخوردهای جدی حتی در بعد نظامی با ایران را به میان آوردند.
فرانسه، یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران در قاره اروپاست و بخش وسیعی از کمپانی‌های این کشور در زمینه نفت و خودروسازی، معاملات گسترده‌ای با شرکت‌های ایرانی دارند که همین امر از عوامل عقب‌نشینی سریع فرانسه است.
«ژان باتیسته ماتی»، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت: تحریم ایران در این مقطع، بی‌موقع است و باید گام به گام با ایران در این زمینه هسته‌ای اقدام کرد.
به گفته او، حتی اگر آلمان و بریتانیا هم به دنبال تحریم ایران باشند، این اقدام آنان در شرایط کنونی نابهنگام است.
از سوی دیگر، «مارتین جیگر»*، سخنگوی وزارت خارجه آلمان هم می‌گوید: در حال حاضر تحریم بی‌موقع است و ما می‌خواهیم با شرکایمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سخن بگوییم و بعدا با شرکایمان در نیویورک هم صحبت خواهیم کرد چراکه تنها بعد از مذاکرات با شرکایمان می‌توانیم ببینیم در چه موقعیتی هستیم.

      اینست قدرت الهی که بدست ایران اسلامی

                        قدرت نمایی می کند 

     و باش تا صبح دولتت بدمد              کین هنوز از نتایج سحر است.

     -----------------------------------------------------------------

 * :  البته این جیگر ( مارتین جیگر) با اون جیگر برره ای

                از زمین تا آسمان فرق فوکوله !!!