سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

زبل خان

    نظر

لیست کامل مسئولیت ها و سمت های آقای اسفندیار رحیم مشایی که در طول عمر دولت نهم و دهم به وی داده شده است :
1- رییس دفتر رئیس جمهور (3 مرداد 1388)؛ رییس جمهور طی حکمی مشایی را انسانی مؤمن و فداکار و مورد اطمینان کامل دانست و ابراز امیدواری کرد که مشایی با همراهی همه همکاران و با توکل بر خدا و توسل به حضرت مولا صاحب الامر(عج) همچون گذشته در تلاش برای خدمتگزاری به ملت بزرگ و نظام ولایی جمهوری اسلامی موفق و سربلند باشد.

2- سرپرست نهاد ریاست جمهوری ( 28 شهریور 1388)؛ احمدی نژاد با نظر به اهمیت امور مربوط به نهاد ریاست جمهوری در این حکم آورده است: با اعتمادی که به شما دارم، جنابعالی را با جفظ سمت به سرپرستی نهاد منصوب می نمایم. توفیقات جنابعالی را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) از درگاه ایزد سبحان مسئلت می کنم.

3- نمایندگی ویژه رئیس جمهور جهت تصمیم‌گیری در مورد نحوه اجرای اختیارات هیات وزیران در امور نفت (30 مهرماه 1388).

4- ریاست شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ( 10 آبان 1388)؛ هیئت وزیران بنا به پیشنهاد رئیس جمهور و به منظور ایجاد هماهنگی میان سازمانهای مناطق آزاد تجاری - صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تصویب کرد، شورایی متشکل از رئیس دفتر رئیس جمهور به عنوان رئیس شورا و با حضور وزیران امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی و صنایع و معادن و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و رئیس مرکز مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی به عنوان دبیر تشکیل شود.

5- دبیر کمیسیون‌ فرهنگی دولت ( 19 آذرماه 1388)؛ با تشکیل کمیسیون تخصصی فرهنگی دولت دهم، وزیر ارشاد بر خلاف رویه معمول به عنوان دبیر کمیسیون فرهنگی انتخاب نشد. دکتر حسینی وزیر ارشاد جای خود را در این زمینه به رئیس دفتر رئیس جمهور داد و خود تنها به عنوان یک عضو عادی در این کمیسیون شرکت می کند.

6- ریاست گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری ( 6 اسفند 1388 )

7- مسئولیت انتصاب مدیر عامل صندوق مهر امام رضا علیه السلام ؛ شورای عالی اداری تصویب کرد مدیر عامل و اعضا هیات مدیره صندوق با پیشنهاد سرپرست نهاد ریاست جمهوری و حکم رئیس جمهور تعیین می شوند. پیش از این، مدیر عامل و اعضا هیات مدیره صندوق با پیشنهاد معاون اجرایی ریاست جمهوری و حکم رئیس جمهور تعیین می شدند.

8- مسئولیت کنترل و نظارت مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری ؛ با تصویب شورای عالی اداری دفتر خدمات حقوقی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به عنوان «مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری» تغییرنام یافته و به عنوان یکی از واحدهای تابعه نهاد ریاست جمهوری مستقیماً زیر نظر سرپرست نهاد (مشایی) فعالیت می کند.

9- نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در ستاد مرکزی راهیان نور؛ رییس جمهور در این حکم خطاب به مشایی آورده است: نظر به شایستگی و تجارب مفید و عنایات ویژه جناب عالی در امر احیای فرهنگ دفاع مقدس و نشر ارزش‌های گرانسنگ و جاودانه آن، به موجب این حکم به عنوان نماینده تام‌الاختیار اینجانب در ستاد مرکزی راهیان نور منصوب می‌شوید.

10- رئیس کارگروه زیارت و فرهنگ رضوی هیئت وزیران کارگروه زیارت و فرهنگ رضوی را به ریاست رئیس کمیسیون فرهنگی دولت (مشایی) تشکیل داد.

11- عضویت در شورای فرهنگی دولت با حکم رئیس جمهور

12- رییس کمیته ‏عالی در مورد طرح خط لوله گاز ایران – پاکستان - هند

13- نمایندگی رییس‌جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با حکم رئیس جمهور

14- جانشین رییس جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور ( 8 مرداد 1385)؛ احمدی نژاد در این حکم مشایی را از عناصر مومن، شایسته وتوانمند دانسته و بر همین اساس وی را به عنوان جانشین رئیس شورای مذکور منصوب کرد.

15- رییس مرکز مطالعات جهانی شدن ( 9 دیماه 1386)؛ رییس جمهور در این حکم با تاکید بر تعهد و آگاهی و اشراف مشایی به مبانی فرهنگی و نگاه ارزشمداری که به تحولات جهانی دارد، وی را به عنوان رییس این مرکز منصوب کرد.

16- عضو کمیسیون‌ اقتصادی دولت

17- ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حکم احمدی‌نژاد در دوره نهم ریاست جمهوری

جناب آقای احمدی نژاد ؛ براستی یک فرد چه میزان توانایی و تخصص برای فعالیت در مسئولیت های مختلف دارد؟
آدم با دیدن اینهمه مسئولیت بیاد کارتون زبل خان می افتد که میگفت : زبل خان اینجا ، زبل خان اونجا ، زبل خان همه جا :-)