سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

نگاهی به وضعیت اخلاقی در کالج های امریکا

بر پایه بررسی‌ها و تحقیقات ملی انجام شده توسط انجمن زنان دانشگاهی آمریکا، آزار و اذیت جنسی در محیط‌های دانشگاهی به صورت امری معمولی و عادی درآمده است و 62 درصد دانشجویان می‌گویند که با مواردی نامناسب از این دست برخورد داشته‌اند. اغلب آنان رویدادهایی از این نوع را به کارمندان یا دیگر مسئولان دانشگاهی گزارش نکرده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

یکی از دانش‌آموزان نمونه این بررسی، گفته که هر روز شاهد این‌گونه تعدی‌ها در محیط و راهروهای مدرسه است. دانشجوی دیگری از دانشگاه ایندیانا می‌گوید، محوطه‌های اطراف ساختمان دانشگاه را جوانان دانشجویی اشغال می‌کنند که مشغول اعمال جنسی و کارهایی دیگر از این نوع هستند.

به نظر می‌رسد دانش‌آموزان یا دانشجویان در مورد این‌که در چه زمان خط قرمز شکسته می‌شود تا بخواهند گزارش بدهند، سردرگم مانده‌اند و نمی‌دانند که این خطوط قرمز در چه حدی باید باشند.

«فرانک وینیک»، تحلیلگر ارشد مواقع خطر تحصیلکردگان شرکت بیمه بیش از هزار مدرسه در آمریکاست، می‌گوید: بررسی اذیت و آزارهای جنسی به طور واقعی و تعیین حدود این آزارها بسیار سخت است. وی گفته که بیش از یک دهه است که شاهد اذیت‌های جنسی در محیط‌های کالجی بوده است، اما 62 درصد یکی از بالاترین آمارهایی است که تا به حال شنیده‌ام. زیرا گزارش و بررسی مشروح و نتایج حاصله، از زبان خود پاسخ‌دهندگان جمع‌آوری شده است و می‌توان آن را یافته‌ای جدید و شگفت‌انگیز قلمداد کرد. در ماه می، بیش از 2000 مورد از دانشجویان 18 تا 24 سال گفته‌اند که اذیت‌ها از طریق انجام رفتارهای ناخواسته بوده که شامل اشاعه شایعات جنسی و تماس‌های اجباری بوده است.

این بررسی نشان داده که زنان و مردان به طور یکسان و مشابه در محیط‌های اطراف کالج‌ها به روش‌های مختلف مورد آزار جنسی واقع شده‌اند. به مردها درباره همجنس‌بازی انگ زده شده و زنان نیز با نگاه‌ها و اظهارنظرهای جنسی مورد اذیت قرار گرفته‌اند. کمتر از یک‌پنجم آزاردهنده‌های جنسی، علت کارهای خود را برقراری رابطه مشترک دانسته‌اند، یک سوم گفته‌اند که شخص مورد نظرشان خواهان توجه بوده است و 60 درصد بقیه گفته‌اند که این آزارها را فقط به عنوان شوخی و مسخره‌بازی انجام داده‌اند.