سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

نو‌محافظه‌کاران یا «نیو‌کان» و همتاهای آنان

سیاست ,     نظر


نیوکان دیگر محبوب در درگاه بوش، رایس است که باهوش‌ترین و فعال‌ترین عضو کابینه بوش است و می‌تواند، رقیب سرسخت سناتور هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آینده باشد.

رایس یک مسیحی شدیدا متعصب و متعهد است که با شجاعت در مورد دلبستگی‌اش با خدا صحبت می‌کند. وی می‌گوید: من وقتی در مورد چیزی نگران می‌شوم، تدابیری می‌اندیشم و اقدامی می‌کنم، اما در نهایت به خدا توکل می‌کنم و روح‌القدس، هرگز من را مایوس نکرده است...

کشیش دیگری که شهرت جهانی دارد و سخنان او همواره از تلویزیون‌های جهانی کلیسا، پخش می‌شود، دکتر «جان هیگ» است. او نیز مانند سایر نوانجیلی‌ها، دشمنی شدید ضد‌روسیه و کمونیزم سابق را به طرف مسلمانان معطوف کرده است، به گونه‌ای که کلیسای او، تنها در یک مورد هشت میلیون و نیم دلار به یهودیان اتحاد شوروی سابق در سال 1989 کمک کرده است.
آنان که پیشتر در دهه 80 به عرب، افغان‌ها و ارتجاع عرب، کمک‌های فراوانی کرده بودند، امروز، بیشتر از هر محفلی، علیه آنان تبلیغ راه انداخته‌ا‌ند. او بنیانگذار بنیاد تکریم و بزرگداشت یهود است که وظیفه هماهنگی و همبستگی با ملت یهود و اسرائیل را برعهده دارد. او بر این باور است که یک مسیحی، هر کاری را باید بر اساس کتاب مقدس انجام دهد. کتاب مقدس در 7 آیه از ما خواسته است که یهودیان را یاری کنیم.

نوارهای سخنرانی او، از جمله «شمارش معکوس یهود» و «میثاق یهود» در سراسر جهان توزیع شده است. وی حتی قبل از این که محمود احمدی نژاد در ایران روی کار بیاید، پیش‌بینی کرده بود که روسیه و ایران با کمک اعراب، به اسرائیل حمله خواهند کرد، اما خداوند در انجیل وعده داده است که قوم یهود را پیروز و قوم روس و پارس را نابود خواهد کرد، همان گونه که فرعون را غرق کرد و یهود را از رود نیل به سلامت عبور داد. نوار و سی‌دی صوتی و تصویری این کشیش انجیلی در مورد برنامه هسته‌ای ایران و نابودی این کشور، به مبلغ 12 دلار، جزو پرفروش‌ترین سی‌دی‌ها بوده است.

در جهان اسلام نیز سی‌دی‌های شیخ سلفی به نام «السدیسی» که در آن، بشارت به نابودی یهود و نصرانیت می‌دهد، در سراسر مغرب عربی و شمال آفریقا پرطرفدار است.
امروزه، کلیسای نوانجیلی به برکت کمک‌های سخاوتمندانه در کشورهای آفریقایی به ویژه «اوگاندا»، «کنیا» و «جنوب سودان»، به سرعت در حال پیشرفت است.
متن کامل را در این آدرس ببینید : http://www.baztab.com/news/36806.php