سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

خود مسخرگی پرزیدنت !!! راهی برای کسب رضایت عمومی !؟؟

سیاست ,     نظر

شب گذشته در مهمانی شام خبرنگاران در کاخ سفید، جورج بوش رئیس جمهوری آمریکا و مردی که نقش وی را تقلید می‌کرد موجب خنده همگان شدند، چنین ترفندی با توجه به افزایش روزافزون نارضایتی عمومی از عملکرد رئیس جمهوری آمریکا چندان دور از ذهن تصور نمی‌شد.

به گزارش مهر به نقل از «بی.بی.سی»، جورج بوش برای شیرین کردن و بزرگ جلوه دادن وجهه عمومی‌اش، خودش و همراه با «استیو بریجس» مقلد به مسخره کردن خود پرداخت.

رئیس‌جمهوری آمریکا نیز که با موج روزافزون نارضایتی مردم کشورش از سیاست‌های جنگ‌طلبانه وی روبه‌رو‌ست، در ترفند تبلیغاتی از گسترش دستور کار خود سخن راند و گفت: دستور کار من جهانی است، هم در سراسر جهان است و هم بین‌المللی است.

بریجس که بارها ادای بوش را در برنامه‌های تلویزیونی در آورده است از سوی بوش برای تقلید سخنان وی به این مهمانی شام دعوت شد.

بریجس ادای بوش را در آورد و گفت: بذارید چیزی را بگم. من هرگز به رختخواب نمی‌رم (بوش بارها در اظهاراتی عوامفریبانه به مردم آمریکا گفته است که چنان غرق کارهای کشورداری و خدمت به مردم آمریکا است، که در شبانه روز خیلی کم می‌خوابد).

بوش قلابی در این مهمانی درباره سیاست‌های بوش اصلی در مسائل هسته‌ای به تمسخر گفت: ما باید پروتکل‌های غیر اطاعتی را افزایش دهیم که نه تنها در نشست رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) مورد پذیرش واقع شود، بلکه از طریق تماس میانجیگرانه نیز لازم‌الاجرا باشد.

بوش واقعی تکرار کرد که «ما باید پروتکل‌های عدم اطاعت را افزایش دهیم که نه تنها در نشست‌های ایی آی ایی آی او (E-I-E-I-O)، بلکه در تماس‌های بین جنسی نیز قابل پذیرش باشد» که این حرف موجی از خنده را در میان حضار به وجود آورد.

بوش قلابی به مهمانان حاضر در تعریفی از خصوصیات رئیس جمهوری آمریکا به طنز گفت که «بسیاری از منتقدان من در جامعه بین‌المللی مرا متکبر و خودبزرگ‌بین می‌نامند.

تقلید از بوش دراین مهمانی که در آن شخصیت‌های رسانه‌ای، سیاستمداران و افراد سرشناس آمریکا حضورداشتند، ادامه سنتی است که توسط «کلوین کولیج» رئیس‌جمهور وقت آمریکا در سال 1924 آغاز شد.

برگزاری این میهمانی پرهزینه در حالی صورت گرفت که صبح شنبه تظاهرات گسترده‌ای در نیویورک در مخالفت با سیاست‌های جنگ‌طلبانه بوش برگزار شد.

این راهپیمایی گسترده که در آن شخصیت‌های ملی آمریکا مانند جسی جکسون رهبر حقوق مدنی و سیندی شیهان فعال ضد جنگ و مادر یکی از نظامیان کشته شده آمریکا در عراق شرکت داشتند، توسط ائتلاف بزرگی از گروههای کارگری، بازنشستگان ارتش، خانواده‌های نظامی، فعالان حقوق مدنی و طرفداران محیط زیست برگزار شد.
سناتور جان کری رقیب جرج بوش در انتخابات ریاست جمهوری 2004 اخیرا با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه ای برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق تا پایان سال جاری، به بوش هشدار داد که نباید در همان توهمی غرق شود که مقامات وقت آمریکا در جریان جنگ ویتنام به آن دچار شدند که پیامد آن کشته شدن نیمی از سربازان آمریکایی در آن جنگ بود.

با وجود افزایش نارضایتی عمومی در آمریکا از سیاستهای جنگ طلبانه بوش در جهان و درخواست آنها مبنی بر ضرورت عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق، جرج بوش با آوردن بهانه های واهی همچون تکمیل ماموریت مبارزه با تروریسم در عراق و نسبت دادن این مسئله با امنیت مردم آمریکا و شعارهای فریبنده ترویج دمکراسی و آزادی و حقوق بشر به مخالفت با افکارعمومی برخاسته است.