سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

یک دروغ و هزاران شانتاژ خبری

سیاست ,     نظر

روز جمعه، نوزدهم ماه مه، روزنامه «نشنال‌پست» کانادا، خبری چاپ کرد که بر پایه طرح ملی لباس تصویبی مجلس ایران، اقلیت‌های ایرانی، مجبور به داشتن لباس جداگانه از مسلمان‌های ایران خواهند بود.

با باور این خبر، ایران را با زمان آلمان نازی مقایسه می‌کنند؛ هنگامی که یهودی‌ها مجبور بودند روی لباسشان علامت مخصوص بزنند.

در پی این خبر، «شون مک‌‏کورمک»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک موضع‌‏گیری حق به جانب، گفت: «اگر چنین حادثه‌‏ای در ایران یا هر جای دیگری رخ دهد، مطمئناً نکوهیده و مطرود است. فکر می‌‏کنم این اقدام، پژواکی از آلمان زمان هیتلر است».

«استفان هارپر»، نخست‌‏وزیر کانادا نیز در موضع‌‏گیری عجولانه‌‏ای در اتاوا گفت: «متأسفانه چیزهای بسیاری از دولت ایران دیده‌‏ایم که نشان می‌‏دهد، این کشور قادر به انجام این نوع اقدامات است».

هارپر گفت: «فکر می‌‏کنم حیرت‌‏آور است، کشوری روی زمین کاری انجام دهد که یادآور آلمان نازی باشد».
وی افزود: «این‌که چنین اقدامی انجام شود، کاملاً مشمئزکننده است».

در همین حال، «ژاسون کنی»، معاون پارلمانی نخست‌‏وزیر کانادا نیز به مجلس عوام کانادا گفت: «مقامات کانادایی در تلاشند، صحت و سقم این خبر را دریابند و عمیقاً از این موضوع نگرانند».

وی تأکیدکرد: «اگر درستی چنین خبرهایی تأیید شود، دولت جمهوری اسلامی به شدیدترین حالت محکوم خواهد شد! این مسأله‌‏ای است که کل جهان متمدن، باید آن را محکوم کند».

منشأ اصلی این خبر، مقاله امیر طاهری، روزنامه‌نگار فرتوت ایرانی در روزنامه «نشنال‌پست» بود.امیرطاهری در روزنامه‌های دست راستی آمریکا می‌نویسد. او قبل از انقلاب سردبیر روزنامه «کیهان» بوده ‌است. بعد از انقلاب در غرب خودش را بعنوان متخصص خاورمیانه و اسلام معرفی کرده و در روزنامه‌های انگلیسی و عربی مقاله می‌نویسد. از نظر تعداد مقاله چاپ کرده در روزنامه‌‌های آمریکایی از خیلی از ایرانیهای دیگر جلوتر است. انصافا نسبت به خیلی از آمریکاییها که ادعای خاورمیانه‌شناسی می‌کنند، سوادش بیشتر است و هر از گاهی چیزهای جالبی هم توی مقاله‌هایش پیدا می‌شود. بیشتر چیزی شبیه نوری‌زاده است، منتهی سواد انگلیسی‌اش خیلی بهتر است. مقالاتش هم بهتر برای سطح سواد خواننده‌ی نوعی آمریکایی تنظیم شده‌اند تا نویسندگان ایرانی دیگر که مثلا فرض می‌گیرند همه آمریکاییها می‌دانند که در ایران چند سالی یک جریان اصلاح‌طلبی بود...

و جالب است بدانید که این مطلب کذب تا کنون حدود سه میلیون بار در جستجوی گوگل ظاهر شده است (این عبارت را در گوگل سرچ کنید : iran badges ) . وقتی مطلبی بر ضد ایران یا کشورهای متهم به نقض حقوق بشر باشد تمام رسانه های دنیا آنرا بزرگ کرده و با آب و تاب آنرا بیان میکنند و اگر کذب این مطلب عیان شود تکذیبه ها به حداقل کاهش می یابد و اما آن خبر اثر خود را در اذهان گذاشته است و پاک کردن آن به این سادگی ها امکان پذیر نیست . آنها که باید استفاده ببرند ، می برند و این است غول رسانه ای دنیا که فعلا در اختیار صهیونیست هاست و سود خود را به حداکثر می برد .