سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

چه کسی برای مذاکره منت کشی میکند؟

پرتیراژترین روزنامه امریکایی اعلام کرد، کاخ سفید قصد دارد با ایران بر روی برنامه هسته با ایران مذاکره نماید. این در حالی است که آمریکا پیشتر مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته‌ای را رد کرده و آن را تنها بر سر موضوع عراق درخواست کرده بود.

روزنامه یو.اس.ای.تودی نوشت: دولت بوش روز چهارشنبه اعلام نمود که می‌خواهد با ایران در مورد برنامه هسته ای مذاکره نماید، اگر ایران برنامه غنی سازی خود را متوقف نماید. با این حساب آمریکا در یک عقب‌نشینی از موضع قبلی خود به موضع اروپا نزدیک شده است.

تونی اسنو سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، وقتی این موضوع اتفاق بیفتد فرصتهایی پیش می آید که می‌شود از آنها استفاده کرد. او از بیان جزئیات بیشتر در این مورد خودداری نمود و همچنین جواب این سئوال را نداد که آیا کشورهای دیگر در این مذاکرات مشارکت داده می‌شوند یا خیر.

سیاستمدار : زمانی که عبدالعزیز حکیم پیشنهاد مذاکره مستقیم ایران و امریکا درباره مسائل عراق را مطرح کرد خیلی ها سریع نتیجه گیری کردند که حتما ایران از ترس تحریم و حمله نظامی از حکیم خواسته تا این پیشنهاد را مطرح کند اما وقتی همه دیدیم که ایران به راحتی بر انتخاب نخست وزیر عراق تاثیر گذاشت و امریکایی ها را قال گذاشت و سر میز مذاکره هم حاضر نشد و کار تا آنجا پیش رفت که زلمای خلیل زاد شخصا پیشنهاد مذاکره را تکرار کرد و مشخص شد این ایران نیست که به امریکا احتیاج دارد و برعکس این امریکا و غرب هستند که در این برهه از زمان به همکاری با ایران احتیاج مبرم داشته و سعی دارند با ایران سر میز مذاکره بنشینند و اینک این مقامات کاخ سفید هستند که در حال منت کشی هستند تا با ایران مذاکره کنند .

در تحولی دیگر به گزارش همین روزنامه، جورج بوش پس از چندین سئوال از سوی خبرنگاران روزنامه های فلوریدا در اوهایو در اولین اظهار نظر رسمی در مورد نامه طولانی آقای احمدی نژاد گفته است که این نامه بلند به این سوال جامعه جهانی که چه موقع شما از برنامه هسته ای خود رها می‌شوید، جواب نداده است.وی این نامه را جالب خواند.

بوش در ادامه گفت که امریکا و دیگر کشورها توافق دارند که ایران نباید برنامه ساخت سلاح هسته ای و یا توانایی ساخت حتی یک بمب را داشته باشد اما این نامه به این سئوال جواب نمی‌دهد.

سیاستمدار : خدا پدر احمدی نژاد را بیامرزد که در نامه خود به زمان خارج شدن از برنامه هسته ای را اعلام نکرد!!!!

وگرنه بیچاره رئیس جمهور امریکا دیگه بهانه ای برای جواب ندادن به نامه نداشت !! فکر میکنید اگر بوش بخواهد به نامه احمدی نژاد پاسخ دهد چه می گوید ؟