سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

ترکیه : با امریکا علیه ایران همکاری نمی کنیم

سیاست ,     نظر
روزنامه «باکو تودی» در شماره امروز خود نوشت: «عبدالله گل» گزارش‌ها مبنی بر اینکه آمریکا در ازای همکاری ترکیه در قبال ایران، حمله به مقر سازمان تروریستی حزب کارگران کرد ترکیه (پ‌ک‌ک) را پیشنهاد کرده است، رد کرد.

به گزارش فارس، خبرگزاری «دپ‌ا» آلمان روز جمعه مدعی شده بود «پورتر گاس»، مدیر سازمان «سیا» در سفر اخیر به آنکارا خواستار کمک «رجب طیب اردوغان»، نخست‌وزیر ترکیه برای حمله هوایی به تاسیسات هسته‌ای ایران شده است.

گل تصریح کرد دیدارهای سطح بالا از سوی آمریکا به ترکیه به کشورهای ثالث شامل ایران و سوریه مربوط نمی‌شود.
وی در جمع خبرنگاران در شهر بورسا گفت: «این ادعاها، کاملا خیال‌پردازی است.»

خبرگزاری آلمان در خبر خود مدعی شده بود گاس در ازای حمایت ترکیه به این کشور قول داده است آنکارا با آگاهی از حمله آمریکا به ایران چند ساعت قبل از آغاز این حملات، برای ترکیه این امکان را فراهم کند تا حملاتی را علیه اردوگاه‌های حزب کارگردان کرد ترکیه در ایران در همان روز حمله آمریکا انجام ‌دهد.

ترکیه روابط راهبردی را با آمریکا دارد و این در حالی است که روابط بین ترکیه و ایران در سالهای اخیر بهبود چشمگیری یافته است.
جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است هرگونه تجاوز به خاک مقدس خود را با تمامی قوا پاسخ خواهد داد.

علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت ایران آنقدر قدرت دارد که منتقدان خود را از حمله نظامی بازدارد.

پیش از این نیز سرتیپ ستاد مسعود جزایری، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه اماراتی «الخلیج» تاکید کرده بود، هرگونه تهدیدی علیه ایران واکنش شدید و پاسخ دو چندان تهران را در پی خواهد داشت.

لاریجانی در عین حال گفته است: آمریکا از ایران هراس داشته و به دلیل وجود بسیجی و فلسفه بسیجی حتی اندیشه حمله به ایران را نیز در سر نخواهد داشت.