سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

از مزایای پوشش خانم ها

سیاست ,     نظر


 

وصال هر چیز از زیبایی آن می کاهد چرا که تخیل انسان را از درگیری در می‌آورد!
هر آن چه به سادگی در دسترس انسان قرار گرفت از شوق و میل انسان می‌کاهد:
«شوق است در جدایی و جور است در نظر»

 پوشش زن موجب می شود تخیل مرد پیوسته درگیر زیبایی زن باشد در این صورت زن همیشه برای مرد جذاب خواهد بود و مرد برای کشف او در تکاپوست تا این که با پیوندی محکم و استوار به وصال او می‌رسد و از این رهگذر خانواده که واحد اجتماع است پدید می‌آید! 
آلفرد هیچکاک کارگردان مشهور سینما می‌گوید: من معتقدم زن باید مثل فیلمی پرهیجان و پرآنتریک باشد، یعنی ماهیت خود را کمتر آشکار کند و برای کشف خود مرد را به نیروی‏ تخیل و تصور زیادتری وادارد؛ زنان شرقی تا چند سال پیش به خاطر پوشش جذاب می‏نمودند و همین مسأله جاذبه نیرومندی به آنها می‏داد اما به تدریج با تلاشی که زنان این کشورها برای برابری با زنان غربی از خود نشان ‏می‌دهند، از پوشش آنان کاسته می‌گردد و بنابراین از جاذبه شان نیز کاسته می‏شود؛

 هجر مایه مشتاقی است!
امروز خلأ عشق در دنیای اروپا و امریکا وجود دارد!
 اولین قربانی آزادی و بی‏بندوباری، عشق و شور و احساسات‏ است!
در جهان امروز هرگز عشق هایی از نوع عشق‌های شرقی‏ از قبیل لیلی و مجنون، خسرو و شیرین رشد و نمو نمی‏کند، این قصه‏ها بیانگر واقعیات جامعه شرقی آن روز است! از این داستان‌ها می‏توان فهمید که زن بر اثر دور نگهداشتن خود از دسترس آسان مرد تا کجا پایه خود را بالا برده است و تا چه حد سر نیاز مرد را به آستان خود فرود آورده است؟! درک زن از این حقیقت، تمایل او را به‏ پوشش بدن خود و مخفی کردن خود به صورت یک راز افزایش داده است!
ویل دورانت می گوید: زنان دریافته‌اند که دست و دل‏ بازی مایه طعن و تحقیر آنهاست؛ خودداری از انبساط و امساک در بذل و بخشش بهترین سلاح برای شکار مردان است؛ اگر اعضای نهانی انسان را در معرض عام تشریح می‏کردند توجه ما به آن جلب می‏شد ولی رغبت و قصد به ندرت تحریک می ‏گردید؛ مرد جوان به دنبال چشمان پر از حیاء است و بی آن که بداند حس‏ می‏کند که این خودداری ظریفانه از یک لطف و رقت عالی خبر می‏دهد!

 مولوی عارف نازک اندیش و دوربین در تأثیر حریم و حائل میان زن و مرد در افزایش قدرت و محبوبیت زن و در بالا بردن مقام او و گداختن مرد در آتش عشق و سوز مثالی لطیف آورده است، مرد و زن را به آب و آتش تشبیه کرده می‏گوید: مرد چون آب و زن مانند آتش است اگر حائل از میان آب و آتش برداشته‏ شود آب بر آتش غلبه می‏کند و آن را خاموش می‏سازد اما اگر حائل و حاجبی میان آن دو باشد مانند این که آب را در دیگی قرار دهند و آتش در زیر آن دیگ روشن کنند، آن وقت است که آتش آب را تحت تأثیر خود قرار می‏دهد، اندک اندک او را گرم می‏کند و جوشش در او به وجود می‏آورد تا آن جا که سراسر وجود او را تبدیل به بخار می‏سازد! 
مرد بر خلاف آنچه تصور می‏رود در عمق روح خویش از ابتذال زن و از تسلیم و رایگانی او متنفر است!
مرد همیشه عزت و استغناء و بی اعتنائی زن را نسبت به خود ستوده است!

 به طور کلی رابطه‏ای است میان عدم دسترسی آسان و فراق از یک سو و عشق، سوز و گران بهایی از سویی دیگر؛ همچنان که رابطه‏ای است میان عشق و سوز از یک سو و هنر و زیبایی از سویی دیگر، یعنی عشق با فراق و عدم دسترسی آسان شکوفا می شود و هنر و زیبایی نیز در عشق رشد و نمو می‏یابد! 
برتراند راسل می‏گوید : از منظر هنر مایه تأسف است که به آسانی به زنان بتوان دست یافت و بهتر آن است که وصال زنان دشوار باشد بدون آن که غیر ممکن گردد!

ویل دورانت در لذات فلسفه می‏گوید: آن چه بجوییم و نیابیم عزیز و گرانبها می‏گردد! 
زیبائی به قدرت میل‏ بستگی دارد و میل با اقناع و ارضاء، ضعیف و با منع و جلوگیری، قوی می‏گردد!

                                                                                                     با تخلص از سایت بازتاب