سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

خطرناکتر از بمب اتم

اخیرا کتابی بنام ((فلسطین ، صلح آپارتاید نیست)) توسط جیمی کارتر رئیس جمهور سابق امریکا در شهر وین چاپ شده است .

 و در این کتاب علنا یک مقام ارشد امریکایی اعلام کرده است (( فلسطین سرزمین فلسطینی هاست نه اسرائیل )). این کتاب که اسرائیلی‌ها که آن را «بمبی قوی تر از بمب اتم علیه اسرائیل» نام گذاشته اند خواب را از صهیونیست های اسرائیل و امریکا ربوده است و باعث شده که بوقهای تبلیغاتی صهیونیستی آنرا سانسور کنند و فقط بخش های از ان که با منافعشان زیاد تضادندارد آشکار نمایند .
جیمی کارتر در مصاحبه با شبکه ((پی بی اس)) امریکا گفته است : ((برای این که صلح ایجاد شود اسرائیل باید از سرزمینهای اشغالی بیرون برود نه این که تنها از چند جایی که مایلند بیرون بروند و ‪ ۱۵۰‬قسمت دیگر از سرزمین فلسطین را رها کنند.))
او گفته ((پس دادن نقاط عمده ای از کناره باختری و آزاد کردن زندانیان فلسطینی ها که از طرف اولمرت اعلام شده است قدم کوچکی است ، اسرائیل باید همه سرزمین فلسطینی ها را به آنها پس بدهد. قطعنامه‌های سازمان ملل در این مورد و موافقتهایی که در «کمپ دیوید» در زمان من و بعدها در «اسلو» که رهبران اسرائیل جایزه صلح نوبل را به همین دلیل برنده شدند، اساس را بر خروج اسرائیل از سرزمنیهای اشغالی قرار داده‌اند.))
تعجب نکنید این ادامه سخنان جیمی کارتر است : ((در واقع جامعه بین الملل و عمده سیاستهای دولت آمریکا از زمان تشکیل اسرائیل و موافقت نامه‌هایی که توسط اسرائیل امضا شده تا صلح انجام شود همه می‌گویند که اسرائیل باید از تمامی سرزمینهای اشغالی و ‪ ۱۵۰‬منطقه شهرک‌سازی بیرون برود. در واقع حماس که همه از آن انتقاد می‌کنند از ماه اوت سال ‪ ۲۰۰۴‬تاکنون حتی یک اقدام تروریستی که منجر به مرگ یک اسرائیلی شده باشد، انجام نداده است.))
جالب است . نه؟
جیمی کارتر در رابطه با به اسارت گرفتم یک سرباز اسرائیلی توسط فلسطینی ها می گوید :
((واقعیت این است که فلسطینی‌ها زیر دیوار اسرائیل را از غزه حفر می‌کنند و یک سرباز را می‌گیرند اما اسرائیل ‪ ۹‬هزار و ‪ ۲۰۰‬فلسطینی را در زندان دارد که شامل تقریبا ‪۳۰۰‬ کودک و به عبارتی دقیقتر ‪ ۲۹۴‬کودک که برخی از آنان زیر ‪ ۱۲‬سال هستند. دست کم ‪ ۱۰۰‬زن فلسطینی نیز در زندان‌های اسرائیلی اسیر هستند.
از طرف دیگر به محض این که فلسطینیها سرباز را گرفتند اعلام کردند که آماده مبادله او با برخی از زنان و کودکان هستند ولی اسرائیل رد کرد.))
او ادامه می دهد : ((بله، درست است که فلسطینیها یک سرباز اسرائیلی را گرفتند که باید آزاد کنند ولی اسرائیل ‪ ۹‬هزار فلسطینی را آزاد نمی‌کند و عموما مردم آمریکا نیز این مساله را نمی‌دانند.))
او سپس دلیل نوشتن کتابش را توضیح همین موارد به مردم امریکا ذکر کرده است و همچنین در حمایت از دولت حماس میگوید : ((ما در آنجا بودیم. مرکز کارتر در محل بود و انتخابات ژانویه که حماس برنده شد را نظارت کردیم. آنها ‪ ۴۲‬درصد آراء مردم را به خود اختصاص دادند، این انتخابات آزاد، عادلانه و سالم بود و توسط مرکز کارتر، موسسه دمکراتیک ملی و ناظرین اتحادیه اروپا به تایید رسید. هیچ کس در صحت آن تردیدی ندارد.
این خواست مردم فلسطین بود و می‌خواستند که آنها در مجلس باشند. در آن زمان فکر کردم که مساله دولت ائتلافی خواهد بود، ولی سریعا آمریکا و اسرائیل گفتند، «ما دولتی که حماس رهبران آن باشند قبول نمی‌کنیم».
به همین دلیل کمکهای مالی به تمامی مردم فلسطین قطع شد چرا که آنها رای آزادانه دادند. مجددا تکرار می‌کنم حماس از سال ‪ ۲۰۰۴‬تاکنون حتی یک اقدام تروریستی که منجر به کشته شدن یک اسرائیلی شده باشد، مرتکب نشده است.))
در ادامه مجری شبکه از کارتر می پرسد: ((فکر می‌کنم که خیلی از آمریکاییها از شنیدن این مطالب متعجب شوند.
کارترمی گوید :  می‌دانم. آنها متعجب می‌شوند، ولی این واقعیت است.))

بله این یک واقعیت است که 60 سال است ملتهای مسلمان بر آن پای می فشارند و همه از آن رو گردان بودند . اما اکنون
یک مقام ارشد امریکایی این سخنان را بر زبان می راند . دلیل این کار او را موارد مختلفی می توان ذکر کرد اول این که در شرایط موجود  که مجلس امریکا بدست دموکراتها افتاده و سعی در بدست آوردن ریاست جمهوری را دارند برای کسب حمایت افکار عمومی این کتاب را چاپ کرده است که کارتر سابقه اینگونه عوام فریبی ها را در کارنامه دارد .  دوم عذاب وجدان باعث این اعرافات شده است .  سوم فروش کتاب و بدست آوردن سود کلان از آن و یا موارد دیگر ....
اما یک نکته را نمی شود فراموش کرد که این اعترافات حقانیت مردم مظلوم فلسطین را به جهانیان نشان داده است .