سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

ترس از شکست

    نظر
واشنگتن نگران این است که طولانی شدن جنگ در غزه باعث تقویت قدرت حماس درمنطقه شود و به همین دلیل است که از اسرائیل خواسته است یک جدول زمانی برای پایان دادن به این جنگ تعیین کند.
روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس‌تایمز نوشت : با وجود اعلام حمایت همه‌جانبه آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه، نگرانی‌های مقامات دولت بوش از طولانی شدن جنگ غزه افزایش یافته و آمریکا از اسرائیل خواسته است جدول زمانی برای برقراری آتش‌بس برقرار کند.دلیل نگرانی مقامات آمریکا این است که این جنگ ممکن است بدون دستیابی به هدف اسرائیل که نابودی حماس است،
به طول بیانجامد و حتی ممکن است باعث تقویت جنبش حماس و افزایش حمایت‌های افکار جهانی از این جنبش شود، دقیقا مشابه همان موردی که در جنگ 33 روزه رخ داد و باعث شد محبوبیت حزب‌الله در لبنان افزایش یابد.
 

 

 

 

 

یک دیپلمات عربی مقیم آمریکا در این باره می گوید: با وجود این که آمریکا از حمله اسرائیل به غزه حمایت کرده است، اما نمی‌توان در گفتار آمریکا همان اطمینان و قاطعیتی را یافت که در سال 2006 و در زمان حمله اسرائیل به مواضع حزب‌الله وجود داشت، در واقع تفاوت فاحشی میان گفتار فعلی آمریکا با لحن مقاماتش در سال 2006 وجود دارد.
این روزنامه مینویسد : مقامات آمریکا بر لزوم برقراری آتش‌بس پایدار تاکید می‌کنند، به آن معنا که نیروهای اسرائیل باید پس از آن که از عدم تداوم حملات موشکی حماس اطمینان یافتند، جنگ را متوقف کنند.
در واقع خاطره تلخی که مقامات آمریکا از لبنان و جنگ 33 روزه داشته‌اند، باعث شده کاخ سفید چنین سیاستی را در مورد حماس در پیش گیرد، در آن زمان دولت بوش به طور همه‌جانبه از حمله اسرائیل به لبنان حمایت کرد و این در حالی بود که در پایان این جنگ، دشمنان و مخالفان آمریکا قوی‌تر و هم‌پیمانانش در منطقه ضعیف‌تر شدند.
دانیل سنور، یکی از مقامات سابق دولت آمریکا در شورای روابط خارجی در این باره می‌گوید: آمریکا در واقع با این اقدام، خود را در موقعیتی آسیب‌پذیر قرار داد، اکنون دولت آمریکا از وقایعی که در لبنان رخ داده درس عبرت گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

اسرائیلیان زبون وقتی نمیتوانند مقاومت اسلامی را شکست دهند با چنین جنایت هایی درصدد تلافی برمی آیند و در این راه از کشتن زن و بچه و پیر و جوان ابایی ندارند اما اینگونه کشتن نشانه های ضعف رژیم صهیونیستی است که انشاءاله مقاومت اسلامی نیز همچنان حزب الله شکست تلخی را در دهان آنان مینشاند.