• وبلاگ : سياست
  • يادداشت : سياه نمايي هاي اعلمي!!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 8 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ازاد 

    رد صلاحيت اعلمي جفاي آشكار نه تنها در حق آذربايجان بلكه ملت ايران است.

    اعلمي به معناي واقعي و به اذعان جمع كثيري از مردم تبلور اراده ملت نماينده اي به واقع پژواك رساي ملت ايران است رد صلاحيت وي بيش از ظلم به شخص اعلمي جفاي آشكار نه تنهادر حق مردم آذربايجان بلكه ملت ايران است .شايد مسووليني که در پايتخت به مراتب كمتر خبر از جايگاه اين نماينده مردم دراين خطه دارند دردو صورت نزد باريتعالي مورد مواخذه قرار ميگيرند: اولا اگر جاهل به ژرفاي خواست مردم بودند بايستي تاوان جهالت و عدم مساعي به رفع جهلشان را بدهند و اگر آگاه بودند كيفر تصميم غرض آميز آن را بپردازند.

    نميشود درک کرد كسانيكه راي به عدم صلاحيت وي صادر ميكنند، به سياق كدامين مكتب و به كدامين طريق وي را متهم به عدم التزام عملي به اسلام كرده اند؟

    به استناد ترك كدامين واجب شرعي و به اعتبار كدامين حرام؟

    درست است به غيراز انبيائ و ائمه معصومين هيچكس مبرا از معصيت نيست،ولي ميتوان باتفسير قلبي و سليقه شخصي درجه التزام عملي يك فرد را به نمره مردودي محصور نمود؟و در اين ميان از کنار قبولي از آزمايشها و ابتلاها همچون حضور در جبهه هاي جنگ و نثار بخشي از جان به راحتي گذشت؟

    آيا دفاع جانانه از حقوق مردم، ترجيح خواست و اراده مصلحت بر منافع شخصي، شجاعت توام با صداقت و ساده زيستي چيزي جز درس اخلاق اسوه هاي ديني و تاريخي ماست؟

    + ازاد 

    چند نفر از ما با داشتن پست و مقام اعلمي همانند وي ساده زيسته ايم.فراموش نكنيم شهرام جزايري ها را در مجلس، سفر مشهدجمعي از نمايندگان مجلس هفتم و هداياي آنچناني، چك سفيد امضاوحواله ها و مواردي از اين قبيل را اين فرد از همه اينها به اذعان خود آن افرادي كه اعلمي را رد صلاحيت كرده اند مبرابوده است.

    چند نفر از شما در مسووليت خود که در هيات اجرائي حضور داريد اين آزمايشها را پس داديد؟آيا در پست ترين سطح اين تتميع ها سر بلند از اين آزمايشها بيرون ميآييد؟جواب اين سوال فقط در مراجعه به درونتان است.

    چند نفر از شما درصدي از دفاعيات اعلمي از حقوق مردم را محقق ساخته ايد؟ چند نفر از شما درجه التزام و اعتقاد وي را( در عمل والبته مستند ) به قانون اساسي داريد؟يا اصلا ،حداقل از قانون و سياست به اندازه وي مطلع هستيد؟

    ساده زيستي ومقابله با اصرار بعضي از فرزندان به استفاده از نام و آوازه و پست ومقام پدر در اين زمان هنر است. ميتوانيد مكنونات فرزند خود رااز ماشين چند صد ميليون توماني يا خانه هاي چند صد ميليوني حداقل به چند ده ميليوني تقليل دهيد؟واز کنار تمنيات عزيزان خود بگذريد؟ كدام هنرمند اين ميدان هستيد؟

    راستي چند نفرطعم اجاره نشيني را چشيده ايد؟

    صحبت از دفاع از آرمانهاي عالي كشور و منافع ملي كه ميشود نگارنده ياد دفاع جانانه همين نماينده مجلس ميافتد كه با امضاي يكصد و سي نماينده مجلس آن زماني كه بعضي آقايان فرق tnt را با npt نميدانستند از حقوق هسته اي دفاع ميكرد و يا كميته دفاع از منافع ملي و حقوق هسته اي را با حضور ورزشكاران و شخصيت هاي سياسي و فرهنگي را تشكيل داد.حال متهم به عدم ابراز وفاداري به قانون اساسي ميشود.

    اگر با اعلمي با اين سابقه اينگونه رفتار شود آيا انگيزه اي براي نيروهاي جوان باقي مي ماند؟

    رد صلاحيت اعلمي به معناي بستن روزنه اميد مردم، خاموشي فرياد انتقاد ،محو مدافع حقوق آنها و به مصداق سلاخي مجلس مقتدر و خلق مجلس بي خاصيت است.

    به عوض اينكه بعضي مسوولين از منش و رفتار اين نماينده مجلس در ابعاد مختلف به عنوان الگويي استفاده نمايند چنان خط بطلاني كشيده اند كه منبعد چنين ميبايست تلقي شود اگر نماينده اي سالم زندگي كند، انتقاد كند، از حقوق مردم دفاع كند ،و به تعبيري آنچنان جايگاهي به صندلي وكالت بخشد كه مجلس واقعا در راس امور باشد محكوم به قتل سياسي است.

    اعلمي در اقدام به کدام وظيفه مندرج در قانون تعلل کرد؟آيا يک جريان فکري وسياسي در مجلس بي ارتباط با اعلمي به وقوع پيوست؟بي شک کمتر جرياني بود که وي در ان نقش نداشته باشد.

    آيا تاريخ ايران علي الخصوص مردم آذربايجان، احيا و طرح موضوعاتي تاريخي چون انحصار قدرت در اختيار سيصد نفر، كابينه هفتاد ميليوني ريا،مافياي نفت ،امپراطوري دلار،رشوه هشت ميليون دلاري استات اويل ،تحكم قدرت نظارت، سياست پيشه مردم، عدالت در ويترين دولت مردان ،مرگ فقيران و ننگ بزرگان صدا ندارد،درقالب افشاگريها، نطقها، تذكرات و نامه ها كه اولين بار به استناد سايت ها و خبرگزاريها از زبان اعلمي بيان شده است را ميتواندفراموش كند؟ و از كنار آن به راحتي بگذرد؟

    اما سخن پاياني كه ميتوان گفت و هر هفته از تريبونهاي مقدس بيان ميشود و اما مهم تاثير آن در جان و روح و قلب انسانهاست فقط (اوصيكم به تقوي الله)

    آزاد آرمان

    + ازاد 

    رد صلاحيت اعلمي جفاي آشكار نه تنها در حق آذربايجان بلكه ملت ايران است.

    اعلمي به معناي واقعي و به اذعان جمع كثيري از مردم تبلور اراده ملت نماينده اي به واقع پژواك رساي ملت ايران است رد صلاحيت وي بيش از ظلم به شخص اعلمي جفاي آشكار نه تنهادر حق مردم آذربايجان بلكه ملت ايران است .شايد مسووليني که در پايتخت به مراتب كمتر خبر از جايگاه اين نماينده مردم دراين خطه دارند دردو صورت نزد باريتعالي مورد مواخذه قرار ميگيرند: اولا اگر جاهل به ژرفاي خواست مردم بودند بايستي تاوان جهالت و عدم مساعي به رفع جهلشان را بدهند و اگر آگاه بودند كيفر تصميم غرض آميز آن را بپردازند.

    نميشود درک کرد كسانيكه راي به عدم صلاحيت وي صادر ميكنند، به سياق كدامين مكتب و به كدامين طريق وي را متهم به عدم التزام عملي به اسلام كرده اند؟

    آزاد آرمان

    با سلام و عرض ارادت . نه يك گام بلكه چندين گام به جلو رفته ايم . در حقيقت هيچكداممان هنوز تغيير عقيده خاصي نداده ايم اما عقيده خود را بهتر تبيين كرده ايم و اين باعث دوري از سوء تفاهم بين ما شده است . اين همان نياز بين سران دو جناح است! من و شما با حفظ احترام و اعتماد به صداقت و خيرخواهي هم با هم صحبت مي كنيم و مي دانيم كه اختلاف نظر هم داريم . باور كنيد كه من نه اعلمي را ديده ام و نه از برخي موضعگيري هايش راضي ام. اما صداقت و جسارت حق خواهي او را قبول دارم. اگر اين مشكل براي يكي از سران سياسي جبهه موسوم به راست هم پيش مي آمد من همين موضع را داشتم .

    در مجموع پرونده روند خودش را بايد طي كند و اعمال نفوذ دولت (اعم از رئيس جمهور يا وزراء دادگستري و اطلاعات ) هم نبايد اين روند را تغيير دهد. ضمنا مذاكرات محمد جواد لاريجاني با نيك براون ( انگليس)‏را از ياد نبرده ايم .در آن مذاكره صريحا از انگليسي ها براي روي كار نيامدن خاتمي كمك مي خواهند! اگر با آن آقا برخورد كردنئ با اين آقا هم حق برخورد دارند. ضمن آن كه ايشان مامور بوده كه برود همين چيزها را بگويد! چيز مخفي شده اي در سياست هسته اي ما وجود نداشته و ندارد كه بخواهد پنهان بماند و افشاي آن جاسوسي محسوب شود! مگر آن كه با اين سرو صدا راه انداختنمان به دنيا بگوئيم : نخير! چيزهاي پشت پرده اي هم بوده يا هست كه از افشاي آن مي ترسيم!

    پس مساله بيش از اين چيزها سياسي است ! پرونده سياسي هم هر رايي كه صادر كند بالاخره مخالفين سياسي خود را خواهد داشت . اما بدانيم كه مخالفتها سياسي است نه عدالت طلبانه !

    پاسخ

    سلام دوست عزيزتعجب ميكنم ! اعمال نفوذ دولت ؟ اين دولت بيچاره اعمال نفوذي هم دارد ؟ خودتون خندتون نميگيره از اين حرف ؟ وقتي دولت و وزايش ميگويند محاكمه علني باشد اين يعني اعمال نفوذ ؟ تعجب ميكنم اگر لاريجاني اشتباه كرده بايد مواخذه بشود . لگر نشده به همان هم معترضم . در ضمن لاريجاني علم غيب داشت كه خاتمي برسركار مي ايد ؟ اصلا قبل از دوم خرداد كسي فكر ميكرد ناطق نوري راي نياورد كه برود از انگليس كمك بخواهد ؟ كي گفته چيز مخفي شده در سياست هسته اي ما وجود ندارد ؟ اگر ندارد خوب بيايند و محاكمه را علني برگزار كنند . چرا نميكنند؟ لطفا روي اين موضوع فكر كنيد .همه كشورهاي مسائل پنهاني دارند . يه كارخونه كوچك مسائل سكرت دارد بعد سازمان انرژي هسته اي ايران ندارد؟ اين چه حرفي است كه شما ميزنيد؟
    سلام . برداشت شما و من از اظهارات اعلمي متفاوت است . من اعتقاد به سياه نمايي ندارم. او واقعيت هايي را بيان كرده كه پاسخ مي طلبد. اگر بجاي پاسخ دادن به آن بخواهيم با انواع تهمت ها دهان هر منتقدي راببنديم فقط صورت مساله را پاك كرده ايم درحالي كه مساله برجاي خود باقي است .اين كه اعلمي نظرش درباره موسويان چيست من نمي دانم . اما دليل نداردكه يك نماينده درباره همه چيز اظهار نظر كند ( حق دارد اما مجبور نيست!) شايد دليلش عدم اطلاع از متن دادخواست و بازجويي ها و محاكمه بوده ! و شايد شما كه معتقد به تبرئه غيرقانوني!!! موسويان هستيد اطلاعاتي داريد كه مردم عادي ندارند! و لابد قصدتان سياه نمايي عليه قوه قضائيه هم نيست. اما اين كه اعلمي پاي دولت امام حسين عليه السلام را پيش كشيده علتش معلوم است . چون متقابلا عده اي دولت خود را مثل دولت امام معصوم از هر گونه انتقاد مبرا مي دانند!! ايشان با استناد به همان چيزهايي كه شما هم قبول داريد مساله انتقاد از دولت را از حالت تابوي مذهبي خارج كرده اند. همين و بس! ضمنا در خصوص امر معصوم هم مولوي و ارشادي داريم و از اين بحثها كه حتما وارديد.! خلاصه اگر با اعلمي مخالفيد اشكالي ندارد. اما در دام شيطان افتادن و تهمت خود مطرح كردن به او زدن درست نيست. يك جستجوي اينترنتي به شما كمك مي كند تا سير انتقادات او حتي از دولت خاتمي را ببينيد.
    پاسخ

    سلام . ازتون خوشم اومد . معلومه اهل صحبتيد . ببين دوست عزيز بنده هم همانطور كه قبلا گفتم انتقاد را قبول دارم . اما چرا اينكار را در مجلس انجام نميدهند؟ چرا غير منصفانه عنوان ميكنند اين دولت هيچ نكته مثبتي ندارد ؟ زماني عده اي در مورد دولت آقاي خاتمي هم سياه نمايي بيش از اندازه ميكردند . بنده با همان هم مخلفم . حق بايد گفته شود . در مورد پرونده موسويان چيزي نيست كه من بدانم و شما نداني . وزيد اطلاعات كه خود قاضي برجسته و مبرزي است و رئيس جمهور اعلام كردند مذاكرات موسويان با انگليسي ها را منتشر كنيد تا مردم خود قضاوت كنن. اين يعني چي؟ وزير دادگستري خواتگار برگزاري علني محاكمه وي شده است . اعلام برائت براي وي از سوي سخنگوي قوه قضايئيه به اين دليل غير قانوني است كه قاضي تحقيق يا بازپرس حق دادن حكم را ندارد ولي اينها اينكار را انجام دادند كه دادستان آنرا نقض كرد و قبول نكرد . تازه اگر دادستان قبول ميكرد . پرونده به دادگاه ميرفت تا قاضي اصلي حكم بدهد . اما آقايان حتي قبل از اين مرحله از طريق تلويزيون و جرايد گفتند وي تبرئه شد . اين يعني چي ؟من شخصا با اعلمي مخافتي ندارم اما اين را ميگويم كه چرا هنگام انتخابات يادشون مياد و چرا فقط نقاطي كه بنظرشون متفي مياد را در بوق ميكنند و در اين زمان كه ما به وحدت بين خودمون احتياج مبرم داريم در مورد دولت سياه نمايي ميكنند. مگه دكتر توكلي الان به رئيس جمهور نامه ننوشته و از او در مواردي پاسخ نخواسته ؟ چرا به او انتقادي نميكنيم ؟ چون از راه درست وارد شده ات . موفق باشيد و ممنون از وقتي كهع گذاشتيد و جواب داديد . خدا همه را به راه راست هدايت كن.

    بسم الله الرحمن الرحيم

    اللهم عجل لوليک الفرج و العافيه و النصر

    سلام عليکم

    با عنايت خداوند متعال پايگاه وبلاگ نويسان ارزشي به همت جمعي از وبلاگ نويسان متعهد راه اندازي شد .

    بمنظور معرفي آثار برتر وبلاگ نويسان ارزشي به مخاطبان و بازديدکنندگان مقالات ارزشمند آنان به اشکال مختلف لينک مي گردد .

    با مراجعه به پايگاه و ثبت مقالات خود در اين امر مهم مشارکت نموده و ديگر دوستان ارزشي را نيز مطلع نمائيد .

    در منوي اصلي بخش راهنما توضيحات بيشتري در رابطه پايگاه داده شده است .

    آدرسهاي پايگاه :

    http://www.pw-arzeshi.com

    http://www.pw-arzeshi.ir

    مديريت روابط عمومي پايگاه وبلاگ نويسان ارزشي

    سلام اگر كمي وقت مطالعه تاريخ اسلام را داشته باشيد متوجه مي شويد كه انتقاد و اعتراض به مسئولان حكومتي و حتي به برخي روشها در حكومت حضرت علي عليه السلام امري رايج و مجاز و بلكه بفرموده آن حضرت واجب! بوده است و عصمت ايشان مانع از انتقاد و اعتراض مرئم نبوده و در برخي موارد حضرت والي منسوب خود را مجازات و عزل كرده اند. فلذا گرجه مشروعيت حكومت معصوم و مبدا مشروعيت آن آسماني و مقدس است ، اما اقدامات آن زميني و غير مقدس است . جز در مواقعي كه مشخصا به فرمان معصوم بازمي گردد نه به دايره مباحات و مجاز ها.
    پاسخ

    سلام - اتفاقا رشته درسي بنده علوم سياسي بوده است و تاريخ اسلام را هم خوانده ام . انتقاد و اعتراض نماينده و حتي مردم عادي نسبت به مسئولان يك حق است . اما خدا وكيلي اعلمي انتقاد كرده است يا سياه نمايي ؟جاي انتقاد اعلمي كجاست؟ در مجلس يا در ميتينگ سياسي ؟ زمان انتقاد در طول 4 سال است يا فقط در چند ماهه آخر؟امام علي از جمله حقوق واجب والي بر مردم (در نهج الببلاغه) را خير خواهي كردن مردم براي والي دانسته اند . آيا خير خواهي اينست كه برويم در يك نشست و ميتينگ دروغ بگوئيم ؟ و حتي پاي حكومت امام حسين (ع) را به ميان آوريم كه اگر كابينه ايشان هم بود من اعتراض و انتقاد ميكردم ؟ نماينده اي كه دستش باز است و دستش به تمام مقامات مملكتي ميرسد و تريبون مجلس را دارد بايد چنين سياه نمايي كند به اسم اينكه ميخواهم انتقاد كند؟راستي چرا اعلمي در مقابل تبرئه غير قانوني موسويان به عنوان يك نماينده صحبتي نكرد ؟ شايد اونجا صرف نميكرد با كانون هاي قدرت در بيافتد؟ اما اينجا بايد چيزي بگويد تا در دوره بعدي هم راي بياورد . بنده اصلا و ابدا مخالف انتقاد و سوال و حتي اعتراض قانوني نيستم . اما يكطرفه به قاضي رفتن عادت اين گونه افراد شده است . هر جا بنفع باشد صحبت ميكنند و اين بد است . هر كس و هر مقامي از قدرتش سوء استفاده كند و خيانت كند بايد مواخذه شود . در ضمن هم مشروعيت حكومت معصوم و هم اعمال و رفتار و اقدامات معصوم همه و همه آسماني و بري از گناه و اشتباه است . و معصوم اگر شخصي در حكومتش بي تقوايي كند يا كفايت نداشته باشد خود او را عزل ميكند . همانگونه كه امام علي(ع) اينكار را ميكرد . و بدانيد در حكومت معصوم (ع) چيزي بنام مجلس وجود ندارد . سخن معصوم(ع) خود قانون است .