سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

سلاح جدید اسرائیل ابزار تبلیغانی

سیاست ,     نظر

اسرائیل این روزها پشتش از شکست در جنگ لبنان و مقاومت جانانه حزب الله شکسته و فساد اخلاقی و مالی سردمدارانش از درون داره مثل موریانه شاکله نداشته اش را می خوره ازهمین رو برای دست یافتن به موقعیت گذشته خود دست به اقدامهای تبلیغاتی زده تابتونه ارتش این رژیم رابعنوان یک قدرت غیرقابل شکست معرفی کند!!

در جدیدترین اقدام به شیوه تبلیغات هالیوودی سعی کرده تکنولوی های جدیدش را به رخ بکشه و خودی نشون بده . و در اقدام اخیرش عکس هایی از سلاح جدید خود را به نمایش گذاشته است.

 این سلاح انفرادی قابلیت شلیک زاویه دار را دارد که شلیک کننده بااستفاده اززاویه های طبیعی وغیرطبیعی میتواندخودرامخفی نموده وبوسیله مانیتورکوچک تعبیه شده دراین سلاح ودوربین آن ,هدف رامورد شناسایی قرارداده واقدام به تیراندازی نماید.

اما غافل است که سلاح بدون صلاح کاری از پیش نمی بره . این ایمان و اعتقاد و مردی و مردانگی است که در تاریخ باقی مانده و باعث افتخار شده است .حزب الله و فلسطین و ... اگر میخواستند از سلاح اسرائیل بترسند که باید سالها قبل دست از دفاع برمی داشتند .

 شناخت دشمن و ابزار و سلاح هایش لازمه دفاع از میهن، مملکت و جهان اسلام است از همین رو عکسهایی از سلاح جدید را براتون گذاشتم . البته مطمئنم برو بچه های مومن حزب الله برای مقابله با چنین سلاح هایی که بیشتر برای حفظ جان شلیک کننده طراحی شده فکر کرده و می کنند تا اشغالگران را از نعمت خروج از این دنیا و کمتر شدن گناهانشان یاری رسانند!!

 

 

 


جداسازی دختران از پسران در امریکا

پس از سالها مخالفت کشورهای غربی و خصوصا آمریکا با برنامه برخی کشورهای مسلمان که براساس تعالیم و مبانی مذهبی خود و نیز منطق خرد جمعی، معتقد به جدا بودن مدارس تحصیلی دختران و پسران بودند و هستند به تدریج اقدام به جداسازی مدارس کرده اند.
دولت بوش در حال تصویب قوانینی برای حمایت از مدارس مناطق گوناگون مبنی بر افزایش تعداد کلاس‌های جداگانه پسران و دختران و حتی مدارس ویژه پسران و دختران است؛ امری که عمده‌ترین تغییر سیاست دولت از بیش از سی سال پیش تاکنون و از زمان تصویب قانون فدرال مبنی بر عدم تبعیض جنسی در امر آموزش است.

این قوانین جدید که روز پنجشنبه از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد، به مناطق گوناگون اجازه می‌دهد تا کلاس‌ها و مدارس جداگانه را برای دختران و پسران ایجاد کنند که البته این امر داوطلبانه بوده و مدارسی که به این کار روی می‌آورند، باید برای هر دو جنس، کلاس‌هایی با کیفیت آموزشی یکسان تشکیل دهند.

تعداد مدارس ویژه دختران یا پسران، از سه عدد در کل کشور در سال 1995 به 241 عدد در حال حاضر رسیده و تعداد کل مدارس نیز در آمریکا 93 هزار عدد است.

«پل والاس»، مدیرکل مدارس فیلادلفیا، می‌گوید: «در حال حاضر در فیلادلفیا، چهار مدرسه جداگانه وجود دارد علاقه زیادی نیز برای این‌گونه مدارس به چشم می‌خورد و همچنین از این طرح حمایت می‌شود و در همین زمینه، دو مدرسه دیگر نیز در حال تأسیس است».
نیویورک نیز دارای 9 مدرسه جداگانه است که بیشتر آنها در چهار سال اخیر بازگشایی شده‌اند.

این طرح‌ها با حمایت احزاب سیاسی اجرا شده، ولی با مخالفت عده‌ای از گروه‌های حقوق زنان روبه‌رو شده است.
بنا بر قانون فدرال سال 1972 مبنی بر ممنوعیت تبعیض‌های جنسی در امر آموزش و بودجه آنها، کلاس‌ها و فعالیت‌های جداگانه، تنها محدود به کلاس‌های آموزش بدنی است که شامل ورزش‌های درگیرانه تا آموزش‌های جنسی می‌شود.

هرچند هنوز تحقیقات در این زمینه کامل نشده، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد دانش‌آموزانی که از قشر کم‌‌درآمد هستند زمانی که در کلاس‌های جداگانه حضور می‌یابند یادگیری بهتری دارند. نگرانی از عملکرد پسران در دوران متوسطه نیز دلیل دیگری برای تصویب این قانون است.

این قوانین تا 24 نوامبر به طور رسمی، لازم‌الاجرا نشده، ولی عده‌ای از مدارس، از جمله برخی مدارس نیویورک از هم‌اکنون این قوانین را به اجرا گذاشته‌اند.


حسودی پوتین!!!!

سیاست ,     نظر

رئیس جمهور روسیه ((ولادیمیر پوتین)) و نخست وزیر رژیم صهیونیستی ((ایهود المرت)) با هم در یک نشست شرکت کردند و به سوالهای خبرنگاران جواب دادند وقتی این نشست تموم شد و خبرنگاران رفتند پوتین به خیال اینکه همه رفته اند و میکروفونها خاموش است برمیگرده به اولمرت میگه «سلام مرا به رئیس  جمهوری خود برسان. عجب آدم خشنی! تجاوز به دهها زن؟! از کاتساو انتظار نمی  رفت. همه ما متعجب شدیم. ما همه به او حسودی می  کنیم!»

خبرگزاری رسمی اسپانیا(EFE) گزارش داد که روزنامه «کامرسنت» روسیه مکالمه خصوصی «ولادیمیر پوتین» رئیس  جمهوری روسیه و «ایهود اولمرت» نخست  وزیر اسرائیل در مورد «موشه کاتساو» رئیس  جمهوری متهم به تجاوز جنسی اسرائیل را فاش و منتشر کرد.

حتما میدونید که «موشه کاتساو» 61 ساله که از سال 2000 رئیس  جمهوری اسرائیل شده است، به تجاوز جنسی به چندین زن، شنود تلفنی کارمندان و فساد مالی متهم شده است.

ببینید پوتین چی گفته : ((ما همه به او حسودی می کنیم )) !؟ حتما منظورش هیات دولت و بقیه هست دیگه

این موشه را ببینید که در 61 سالگی میخواسته ثابت کنه دود از کنده بلند میشه اما نمی دونسته کنده اش می تونه از جا کنده بشه !

حتما قبلا شنیدید یکی از نمایندگان مجلس امریکا هم به اتهام اینکه میخواسته یک نوجوان 16 ساله را گمراه کند چندی پیش استعفا کرد و وضعیت انتخاباتی جمهوری خواهان را به مخاطره انداخت.

از وضعیت غیر اخلاقی کشیشان و کلیسا هم که قبلا براتون گفتم .

نمی دونم کتاب ((دستهای ناپیدا )) یا خاطرات مستر همفر جاسوس انگلیس در کشورهای اسلامی را خونده اید یا نه؟

حتما بخونید مخصوصا صفحه 18 تا 20 را بخونید .

               

نمی دونم در آخر چی بگم الا اینکه :

 بیچاره مردم دنیا با این سردمداران هوسران و سبک سر و ... !!!


القدس لنا

سیاست ,     نظر

 

قدس

 اولین قبله مسلمین !! زیر چکمه های اشغالگران است .

سیصد میلیون مسلمان عرب !!! شش میلیون صهیونیست!!!!

واقعا چرا حزب الله لبنان می تواند بر اشغالگران فائق آید اما فلسطینیان نمی توانند؟

آیا مشکل عدم وجود یک رهبر مقتدر است ؟

 یا مشکل فلسطین سران سازشکار است ؟

آیا درگیری های میان گروهی (مثل درگیری خونین جنبش فتح با جنبش حماس) علت آن است ؟ 

یا عدم حمایت مناسب کشورهای عرب و سردمداران آنها و حتی توافقات پشت پرده آنهاست؟

هرچه هست اشغالگران از آن سود میبرند و روز بروز بر جنایات و اشغالگری خود می افزایند.

روزی نیست که از کشته شدن جوان ، نوجوان یا زن و بچه ای در فلسطین نشنویم

و انگار برایمان عادی شده !؟

این صحنه دلخراش ، شهادت جوان 23 ساله فلسطینی محمد صالح را نشان میدهد.

 ببینید :

 و آنچه امروز از ما برمی آید :

 حمایت مادی و معنوی  وفریادهای مرگ بر اسرائیل است

 به امید آن روز که اذن جهادمان دهند.

 

 


سلاحهای اسرائیل

شناخت دشمن و اینکه به چه ابزار و سلاح هایی مجهز است جهت حفظ امنیت کشور مهم و ضروری است . رژیم اشغالگر قدس با اینکه همیشه کشورهای دیگر را متهم به داشتن سلاح های کشتار جمعی و تروریست بودن می نماید اما خود مظهر تروریست دولتی بوده و دائما مشغول جمع آوری انواع و اقسام سلاحهای شیمیایی ، میکروبی و هسته ای در دو قسمت استراتژیک و تاکتیکی می باشد . این رژیم غاصب در بحث تحقیقاتی بدنبال سلاح هائیست که فقط بتواند یک نسل بخصوص (مثلا اعراب) را با توجه به ژن و نژادشان مورد آسیب قرار دهد . مشخصات و اطلاعات مختصری از این سلاح ها که مرکز مطالعات منع گسترش سلاحهای هسته ای(cns)گزارش نموده است به قرار زیر است :

سلاحهای هسته ای : اسرائیل در این بخش دارای برنامه هسته ای در سطح بالا با برآورد تقریبی 100 تا 200 سلاح است که می تواند توسط موشکهای بالستیک و یا هواپیما پرتاب شود.

زرادخانه هسته ای این رژیم ممکن است شامل سلاحهای هسته ای حرارتی باشد. راکتور آب سنگین IRR-2 با قدرت 40 تا 150 مگاوات و تاسیسات فراوری پلوتونیم در "دیمونا" که تحت پادمانهای آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار ندارد.

راکتور تحقیقاتی IRR-1 با قدرت 5 مگاوات در" ناحال سوریک " که تحت پادمانهای آژانس قرار دارد.

این رژیم ان پی تی ( معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای ) را امضا نکرده است.

سلاحهای شیمیایی : اسرائیل در این بخش دارای برنامه سلاحهای فعال است، اما گمان نمی رود که کلاهکهای شیمیایی را بر موشکهای بالستیک مستقرکرده باشد. البته این رژیم توانایی تولید برای گاز خردل و دیگر عوامل ایجاد اختلالات عصبی را داراست.

سلاحهای بیولوژیکی : توانایی تولید و پژوهش گسترده اسرائیل دراین بخش در انستیتو پژوهشی بیولوژیک در " نس زیونا"   انجام شده است. البته هیچ مدرکی از تولید این نوع سلاحها به طور آشکار ثابت نشده است.

 موشکهای بالستیک : اسرائیل تقریبا دارای 50 موشک Jericho-2 با برد هزار و 500 کیلومتر و حداکثر قابلیت حمل هزار کیلوگرم است و همچنین این رژیم 50  تا 100 موشک Jericho-1 با برد 500 تا هزار کیلومتر و قابیلت حمل 500 کیلوگرم و از سوی دیگرموشکهای MGM-52 Lance  با برد 130 کیلومتر و قابلیت حمل 450 کیلوگرم را داراست.

رژیم صهیونیستی دارای ابزار پرتاب فضایی Shavit با برد 4 هزار و 500 کیلومتر و قابلیت حمل 150 تا 250 کیلوگرم است. گزارشهای تایید نشده ای هم در مورد برنامه تحت توسعه  Jericho-3 وجود دارد که از فناوریهای Shavit با برد 4 هزار و 800 کیلومتر و قابیلت حمل هزار کیلوگرم استفاده می کند.

از سوی دیگر این رژیم نوع بهبود یافته (LK-1 ،  LK-2 ( Shavit را با ظرفیت 350 کیلوگرم و 800 کیلوگرم توسعه داده است.

 موشکهای کروز : موشک کروز ضد ناو Gabriel-4 با برد 200 کیلومتر و ظرفیت 500 کیلوگرم ، موشک کروزضد ناو" هارپون" با برد 120 کیلومتر و ظرفیت 220 کیلوگرم و موشک کروز رهگیرهوا به هوای " توربو" با برد 200 تا 300 کیلومتربا ظرفیت ناشناخته از انواع موشکهای کروز این رژیم هستند.

 سیستم های پرتابی دیگر : این رژیم دارای 497فروند هواپیمای جنگنده از انواع مختلف است .سیستمهای زمینی آن شامل موشک انداز و توپخانه می شود و همچنین دارای موشک هوا به زمین Popeye-3 با برد 350 کیلومتر و ظرفیت 360 کیلوگرم و موشک هوا به زمین Popeye-1 با برد 100 کیلومتر و ظرفیت 395 کیلوگرم است.

 وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین : اسرائیل در این بخش دارای این تجهیزات می باشد : وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV) مرگبار " هارپی" با برد 500 کیلومتر و ظرفیت ناشناخته ، Delilah/STAR-1 UAV با برد 400 کیلومتر و ظرفیت 50 کیلوگرم، UAV " هانتر" ( شکارچی) با برد 300 کیلومتر و ظرفیت 114 کیلوگرم، UAV " هرون" با برد بیش از هزار کیلومتر و ظرفیت 250 کیلوگرم، UAV" هرمس" 450 با برد 200 کیلومتر و ظرفیت 150 کیلوگرم، UAV " پیونیر" با برد 185 کیلومتر و ظرفیت تقریبی 15 تا 25 کیلوگرم، UAV " اسکوت " و " ماستیف" با بردها و ظرفیتهای ناشناخته ، UAV " سرچر" با برد 250 کیلومتر و ظرفیت 100 کیلوگرم، UAV " رنجر" با برد 100 تا 150 کیلومتر و ظرفیت 45 کیلوگرم، مینی UAV " دولوپمنت آو اسکای لارک" با برد 10 کیلومتر و ظرفیت ناشناخته.  


به یاد علی (ع)

 کوچه های شهر کوفه هم نوایی می کنند

                                          در نبود شاه مردان غمگساری می کنند

 مسجد کوفه به یاد گریه هـــــای آن ولی

                                          چــــاه کوفه حسرت نجوای هر لیل علی

 هر یتیم شهر کوفه بــــار دیگر شد یتیم

                                          هاتفی گفتـــا که شیعه تـــا ابد باشد یتیم

 حسرت ماه گلش در سینه این نــوکرش

                                          یاری سید علی واجب بود بر شیعه اش

 در شب قدری چنین ، یاد پدر باشد روا

                                         کـو مرا عشق علی در سینه داد ای ربنا

 امشبش مهمـان زهرا و علی بنما ، خدا

                                          از کــرم دست من و یاران بگیر یا ربنا

                                                            

                                                                 علی

 


تاریخ دقیق حمله آمریکا به ایران

سیاست ,     نظر

در بعضی از سایتها و روزنامه ها تاریخ حمله امریکا به تاسیسات هسته ای ایران اواخر ماه اکتبر ذکر شده است!!روزنامه‌ى «ایل جورناله» چاپ ایتالیا در گزارشی مدعی شده است: دولت بوش قصد دارد در اواخر ماه اکتبر، تاسیسات اتمی ایران را بمباران کند. البته این روزنامه در ادامه گفته«این مسئله شایعه ای بیش نیست»، اما در ادامه نوشته است: این اتفاق به طور دقیق بین 21 تا 25 اکتبر به وقوع خواهد پیوست!!

به گفته هفته نامه آمریکایی «نیشن»، ابتدا قرار بود حمله آمریکا به شکلی غافلگیر کننده در اواخر ماه سپتامبر انجام شود که در آن زمان عده کمی آن را جدی گرفتند.و اینک مجددا این حمله در دستور کار امریکا قرار گرفته است . این نشریه علائمی را برای اثبات ادعایش بیان کرده است از جمله : حرکت ناو هواپیمابر آیزنهاور از بندر نوفولک به سمت خلیج فارس ، عدم بازگشت ناو هواپیمابر انترپرایز که قبلا قرار بود به سمت امریکا حرکت کند اما ظاهرا مقصدش دریای عربی است(آبگاهی بین اقیانوس هند و دریای عمان) ، نشانه بعدی که از بقیه مهم تر است: قرار است به این دو ناو هواپیمابر، ناو های جنگی، زیردریایی ها و ناوهای تدارکاتی و پشتیبانی که از قبل در منطقه مستقر شده اند یا توسط ناو آیزنهاور حمل می شوند، اضافه شود، که در خبررسانی کوتاهی که پنتاگون انجام داد، به منظور تشدید نیروی هایی است که مسلما برای گشودن آتش به روی تاسیسات اتمی ایران در روزهای آینده، کافی خواهد بود.
این هفته نامه آمریکایی می نویسد: به نظر می رسد که این بار یک حمله هوایی درکار است و نیروهای آمریکایی مثل عراق به خاک ایران وارد نخواهند شد.

روزنامه ایتالیایی «ایل جورناله» با بیان این که «حمله نظامی به ایران می تواند در داخل آمریکا هم موثر باشد»، می نویسد: روز 7 نوامبر مردم آمریکا برای انتخابات کنگره به پای صندوق های رای خواهند رفت. از آنجایی که آمار ها نشان می دهند که دموکرات ها در انتخابات جلو افتاده اند، بهتر است حمله نظامی به ایران، قبل از انتخابات انجام بگیرد زیرا متقاعد کردن مجلسی که اکثریت آن را دموکرات ها تشکیل می دهند، کار سختی خواهد بود.

این روزنامه ادامه می دهد: از همه مهم تر اینکه حمله به ایران می تواند برای محافظه کاران فضایی ایجاد کند که نفس تازه کنند و رای دهندگان را برای مدتی سرگرم مسئله ایران بکنند. از پیش معلوم است که مقوله «وطن پرستی» کاربرد گذشته اش را ندارد.

مثل اینکه کسانی نمیخواهند باور کنند هیمنه امریکا شکسته و دوران قلدری در جهان بسر آمده است . نگاهی به وضعیت کره شمالی می تواند عبرت آموز باشد . کره شمالی تحریم شد. از ان پی تی خارج شد. به سمت ساخت سلاح هسته ای پیش رفت و آنرا ساخت و امتحان کرد و هنوز که هنوز است کسی به آن حمله نکرده است . وقتی امریکا و قلدران جهان نمی توانند از پس کره شمالی برآیند آیا خواهند توانست با 70 میلیون ایرانی در بیافتند؟ باید بگم شتر در خواب بیند پنبه دانه ...




موزه سکس و بی بند و باری در کلیسا

سیاست ,     نظر

افتتاح موزه سکس در انگلیس نشان داد که بیشتر مردان انگلیسی، دارای تجربه رابطه با همجنس بوده، عده زیادی جزو ملاقات کنندگان مداوم زنان خیابانی بوده و بسیاری از زنان انگلیسی، روابط جنسی خارج از چهارچوب ازدواج داشته‌اند.
در این موزه، جزییاتی نیز در مورد رفتار جنسی مردم در دهه 1930 در سواحل معروف غرب انگلیس، سینماها و سالن‌ها وجود دارد و نشان می‌دهد که چگونه این‌گونه تمایلات در زمان جنگ جهانی دوم از ذهن مردم انگلیس پاک شد.
به گفته تهیه‌کنندگان این نمایشگاه، انگلیسی‌ها متمایل بودند که در برابر عموم، اعمال جنسی خود را تحت تأثیر مستی نشان داده یا آن را شوخی بخوانند.

افتتاح این موزه که اوج بی حیایی و بی عفتی و بی اخلاقی را در جامعه غربی و بخصوص انگلیس نشان می دهد انسان را به یاد آن آیه قرآن کریم می اندازد که فرموده است بعضی انسانها مانند حیوان بلکه پست از حیوان می شوند(اولئک کالانعام بل هم اضل)

و خبر دیگری که این روزها متاسفانه جامعه غربی و بخصوص جامعه دینی آن یعنی کلیسا را منشا ء فسادهای اخلاقی نشان میدهد انسان را به تعمق وا میدارد. خبر که توسط خبرگزاری ((بی بی سی)) منتشر شده است سندی است که نشان میدهد واتیکان به همه کلیساها دستور داده است در صورت مشاهده تجاوز یا آزار جنسی کودکان به وسیله کشیش‌ها، بر آن سرپوش گذاشته و در صورتی‌که کسانی قصد افشای چنین تجاوزات و اعمال خلاف اخلاقی را داشته باشند، با تهدید به خروج آنان از دین مسیحیت، جلوی انتشار چنین مطالبی را بگیرند.
در اسناد منتشره توسط خبرگزاری‌های جهان، مطلب مهمی نیز بیان شده، مبنی بر این‌که پاپ «بندیکت» شانزدهم (پاپ کنونی) پیش از رسیدن به مقام پاپ، مسئول این بخش در واتیکان بوده است؛ یعنی بر جنایات کشیش‌ها سرپوش گذاشته و به هر نحو ممکن، سعی در حفظ آبروی ظاهری کلیسا در اذهان عمومی مردم می‌کرده است.
جالب است بدانید که کلیساهای کاتولیک دنیا در مجموع 50 میلیون کودک را تحت نظارت و تربیت دارند و در حال حاضر هیچ نهادی بین المللی برای نظارت بر نحوه رفتار کلیساها با این کودکان وجود ندارد.


آیا بیزانس بهانه پاپ بود؟

برخی ها بر این اعتقادند که پاپ بندیکت شانزدهم در سخنرانی خود در آلمان که به بهانه نقل یک متن تاریخی از قول یکی از امپراطوران بیزانس صورت گرفته است در واقع درصدد آن بوده تا مکنونات قلبی و نظرات شخصی خود را درباره دین اسلام وپیامبر آن منعکس سازد به بیان دیگر پاپ از متن این کتاب بعنوان ابزاری برای ابراز نیات و اعتقادات دینی خود استفاده کرده است .
انتخاب تاریخ 12 سپتامبر برای سخنرانی پاپ بندیکت شانزدهم و نیز موضوع آن از جهاتی تامل برانگیز است . 12 سپتامبر در شرایطی برای بیان نظرات پاپ برگزیده شده که در آمریکا پنجمین سالگرد حادثه تروریستی 11 سپتامبر در جریان بود. واقعه ای که از سوی تندروهای کاخ سفید و پنتاگون از جمله جرج بوش به اسلام گراها نسبت داده شده است . انتخاب این تاریخ برای مطرح ساختن نظرات رهبر کاتولیک های جهان که آمریکائیها نیز از پیروان او می باشند علاوه بر ایجاد تنفر نزد جهان اسلام سبب حیرت در غرب شد زیرا با توجه به شرایط کنونی جهان که تلاش می شود اسلام را در مقابل غرب قرار دهند این نگرانی وجود دارد که کلیسای کاتولیک دوباره اندیشه جنگ های صلیبی را پیشه کند با این امید که این بار از پشتوانه قدرت نظامی و تبلیغاتی و نیز تهدیدهای « جرج بوش » علیه جهان اسلام برخوردار خواهد بود.
بیادداشته باشیم اظهارات دو هفته قبل جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا پیرامون ارتباط میان خشونت و اسلام تهدیداتی علیه مسلمانان مطرح شده بود که با نگرانی هایی در جهان اسلام دنبال شد. بوش در اظهارات خود از مسلمانان با عنوان « فاشیست اسلامی » نام برده بود.
« نیویورک تایمز » در سرمقاله روز جمعه خود با « فاجعه بار و خطرناک اندن اظهارات پاپ » و در خواست عذرخواهی وی نوشت : این نخستین بار نیست که سخنان پاپ موجب بروز اختلاف بین مسیحیان و مسلمانان شده است .
نیویورک تایمز افزود : جهانیان به سخنان پاپ ها به دقت گوش می دهند و زمانی که گفتار یکی از آنان خواسته یا ناخواسته موجب بروز ناراحتی می شود فاجعه بار و خطرناک است .
در این باره روزنامه ایتالیایی « لارپوبلیکا » نوشت : در حالیکه روز شنبه واتیکان تعویض نخست وزیر و وزیرامورخارجه خود را جشن می گرفت یک تاج سیاه رنگ در مقابل سفارت واتیکان در آنکارا به نشانه اعتراض به سخنرانی پاپ در آلمان گذاشته شد. این شدیدترین بحرانی است که میان پاپ و جهان اسلام از زمان جنگ مذاهب صورت گرفته است .
لارپوبلیکا افزود : پاپ هرگز عذرخواهی برای اظهارات خود نخواهد کرد اما روشن است که نخستین وظیفه « برتونه » نخست وزیر جدید واتیکان صلح در قبال اسلام خواهد بود. در عین حال بسیاری از نمایندگان با تجربه واتیکان عقیده دارند که نیاز به یک حرکت ویا یک اظهارنظر برای خروج از این بحران حس می شود و حال نوبت نخست وزیر واتیکان است تا زمان و نوع آنرا مشخص نماید.
بنوشته لارپوبلیکا اما پاپ به آنچه که در دانشگاه آلمان گفت عمیقا اعتقاد دارد وی سخنرانی خود را با دقت تمام در طول تعطیلات آماده کرده بود. پاپ در سخنان خود در آلمان تردید درباره رابطه میان اسلام و جامعه مدنی را منعکس کرد. تردیدی که وی در سپتامبر سال گذشته در یک سمینار سری با شاگردان سابق خود نیز عنوان کرده بود پاپ آن زمان از نیاز مناقشه با جهان اسلام درباره موضوع حقوق بشر صحبت کرده بود و از مشکلات اسلام برای زندگی در جامعه سکولاریزه شده و قبول توسعه لائیکی انتقاد کرده بود.
به عقیده این روزنامه ایتالیایی پاپ آنقدر به تزهای خود ایمان دارد که اعلام منتشر کردن آنها را کرده است .