سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست

ایران طرح روسیه را نپذیرفت

سیاست ,     نظر

پس از اظهارات مسئولان پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی درباره بررسی پیشنهاد روسیه، علی لاریجانی شب گذشته با حضور در تلویزیون رسمی ایران، از رد پیشنهاد روسیه با شرایط کنونی آن خبر داد.
مسئول پرونده هسته‌ای در عین حال گفت: نسبت ایران با روسیه با نسبت ایران با انگلستان فرق دارد، مردم ایران دخالت انگلستان دولت ملی زمان مصدق را به یاد دارند، در حالی که ایران با روسیه مناسبات فراوانی دارد، گرچه این کشور هم مواردی چون قرارداد ترکمنچای دارد.
لاریجانی گفت: پیشنهاد روسیه در واقع یک ایده است، طرح مدون 4 یا 5 صفحه‌ای نیست که در آن فواید ما و منافع آنها آورده شده باشد و این پیشنهاد آنها را پخته نمی‌دانیم زیرا اشکالات جدی دارد ولی دلیلی ندارد ایده‌های دیگر روسیه را نپذیریم.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: هر کشوری که برای مذاکره مسئله هسته‌ای ایران قدم پیش‌ نهد، باید بررسی کنیم که چه منافعی برای کشور ما دارد و چه مقدار سوخت ما را می‌خواهند تامین کنند.
وی خاطرنشان کرد: ما ایران را از حق هسته‌ای خود محروم نمی‌کنیم، ولی اگر در طرح کشورهای دیگر جای منفعت ملی وجود دارد، چهارچوب صلبی وجود ندارد و قدرت مانور دارد، جایی که منافع ایرانیان بیشتر باشد، استقبال می‌کنیم.
لاریجانی تصریح کرد: ما دنبال چرخه کامل سوخت هسته‌ای در ایران هستیم، در کم و کیف آن هم باید منافع ملی لحاظ شود.
وی با بیان این نکته که روسیه در منطقه منافع مهمی دارد، گفت: روسیه در منطقه حتما روی ایران حساب ویژه‌ای باز می‌کند، مسائل مهمی در رابطه با ایران دارد و من قبول ندارم که رفتار روسیه ساعتی تغییر کند و به سادگی در کانال اروپایی‌ها قرار گیرد چون منافع روسیه در ایران به مراتب بیشتر از منافع اروپا در ایران است و هر کس در پی منافع خود است.
لاریجانی در مورد تعهدات روسیه در نیروگاه هسته‌ای بوشهر، گفت: نباید بدبین بود در زمانی که غربی‌ها به این نیروگاه نیامدند، روس‌ها آمدند، رفتار روس‌ها گاهی از نظر زمانی، مدت‌دار است، نباید این را سیاسی تلقی کرد. تاخیر یک مقدار طبیعی است یک مقدار هم به مسائل دیگر برمی‌گردد.
وی ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت را تابویی‌خواند که اکنون حل شده است و افزود: ‌این نباید موجب تحقیر شود، مجلس شورای اسلامی طرحی دارد که بر اساس آن ما تمام تعلیق غنی‌سازی را لغو می‌کنیم، اگر می‌خواهند، شروع کنند، ولی ما دوست نداریم از این ادبیات استفاده کنیم.
لاریجانی ادامه داد: این مسایل وجه تبلیغی داشته و وزن دیپلماسی ندارد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این پرسش که اگر مراکز هسته‌ای ایران را هدف قرار دهند، چه می‌کنید؟ گفت: اینها با طرح این مساله دنبال عملیات روانی هستند که ما با دست خود خودکشی کنیم ولی دوره این امور سرآمده است، اگر رژیم غاصب اسراییل تهدید کند دچار ضرر فراوان می‌شود، ایران پاسخ دندان شکنی به آنها خواهد داد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در مورد آینده مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: من نسبت به مسیر کنونی مذاکرات بدبین نیستیم، قبل از نوامبر هم تحلیل این بود که مسیر مذاکرات آرام باشد ولی اگر رفتار تند نشان دهند، مدل رفتار ما هم تغییر می‌کند.
لاریجانی گفت:‌اگر شرایط تند شود، ما هم راه‌های دیگری داریم.
وی خاطرنشان کرد: ‌اگر اروپایی‌ها رفتار دیگری نشان دهند، ما به سمت سناریوی دوم می رویم.
لاریجانی در پاسخ به این پرسش که سناریوی دوم چیست،؟ گفت: سناریوی دوم را باید عمل کرد، نباید گفت،‌ولی حقوق ایرانیان در مسائل هسته‌ای باید محفوظ بماند.


تذکر مهم حداد عادل درباره فعالیت‌های اقتصادی برخی نمایندگان

سیاست ,     نظر

پیرو ادعاهای امروز سلیمان جعفرزاده، نماینده ماکو در مجلس، رئیس مجلس نسبت به فعالیت‌های اقتصادی نمایندگان، تذکر داد.

جعفرزاده در اظهارات خود، مدعی شد: اخبار منتشره در «بازتاب» درباره فعالیت‌های اقتصادی وی و تخلفات او، کاملا کذب و بی‌اساس است. وی همچنین یکی از نمایندگان مجلس را به معلوم‌الحال بودن و تخلفات سنگین اقتصادی، متهم کرد.

پس از پایان اظهارات جعفرزاده و تذکر یک نماینده دیگر، دکتر حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی، در سخنانی، با انتقاد از متهم کردن یک نماینده دیگر از سوی جعفرزاده، نسبت به انجام فعالیت‌های اقتصادی ابهام‌ساز از سوی نمایندگان، هشدار داد.

رئیس مجلس با اظهار این نکته که در مقامی نیست که به نمایندگان توصیه کند، خاطرنشان کرد: انجام برخی فعالیت‌های اقتصادی از سوی برخی افراد عادی هم شایبه‌ساز است، چه رسد به این‌که نماینده مجلس باشد.

وی خطاب به نمایندگان تأکید کرد: در دلسوزی‌ها و خدمت‌هایی که به مردم می‌کنید، کاری نکنید که شایبه آلودگی داشته باشد، چراکه نمایندگی، حریم و حدودی دارد که با برخی کارها سازگار نیست.

اظهارات رییس مجلس را از اینجا بشنوید.

خبرنگار «بازتاب» می‌افزاید: در حالی که سلیمان جعفرزاده، مدعی شده است که کل مطالب درباره فعالیت‌های اقتصادی وی، مربوط به یک سال پیش بوده و کاملا بی‌اساس است، تنها به بخش کوچکی از تخلفات اقتصادی وی، که در طول سال اخیر رخ داده، اشاره می‌شود.

این نماینده محترم! که بر اثر فعالیت‌های گسترده اقتصادی، بدهی سنگینی پیدا کرده است، از طریق صندوق قرض‌الحسنه منتسب به وی، مبلغ سه میلیارد ریال از فردی دریافت می‌کند و مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال برای مرداد ماه سال جاری طی پنج فقره چک بانک شعبه مجلس به شماره‌های 92ـ994088 پرداخت می‌کند که این پنج فقره چک، به شماره‌های 741614 تا 741620 از سوی بانک، برگشت خورده است.


اموال دکتر احمدی نژاد

رئیس‌جمهور فهرست اموال خود را به رئیس قوه‌ قضاییه اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، فهرست اموال رئیس‌جمهور به شرح ذیل است:

1- یک باب منزل مسکونی به مساحت 175 متر و 127 متر مربع زیربنا، 40 سال سابقه ساخت در منطقه‌ی نارمک تهران

2- حساب جاری بانک ملت شعبه‌ دانشگاه علم و صنعت ایران برای دریافت حقوق از دانشگاه

3- حساب جاری بانک ملی شعبه‌ وزارت کشور مربوط به دوره‌ استانداری اردبیل که در حال حاضر موجودی ندارد

4- یک دستگاه اتومبیل پژو 504 مدل 1977 سفید رنگ

5- دو خط تلفن ثابت شهری

طبق اصل 142 قانون اساسی، دارایی رهبر، رییس‌جمهور، معاونان رییس‌جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط رییس قوه‌ی قضاییه رسیدگی می‌شود که برخلاف حق، افزایش نیافته باشد

راز مسلمان شدن زنهای اروپایی

سیاست ,     نظر

در حالی که موج مسلمان شدن مردم اروپا روندی تصاعدی یافته است، کارشناسان این قاره در جستجوی راز این گرایش جدید هستند.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب»، روزنامه «کریستین‌ساینس‌مانیتور» در گزارشی نوشت: «مری فالوت»، هیچ شباهتی به یک مظنون تروریست ندارد و اصلا نمی‌توان در مورد او چنین پنداشت. یک زن فرانسوی سفیدپوست لاغراندام و محجوب که با تلفن همراه خود با دوستانش در حال گپ و گفت‌وگو بود و غیرقابل تشخیص از دیگر زنانی که در کافه نشسته بودند، قهوه می‌نوشید؛ این دقیقا همان چیزی است که مسئولان ضدتروریست اروپایی را نگران ساخته و توجهشان را به سمت هزاران نفر چون او جلب کرده است. خانم «فالوت» که تازه به اسلام گرویده، از چشم پلیس یک خطر بالقوه به شمار می‌آید. مرگ «موریل دگوک»، زن بلژیکی که با اقدامی انتحاری به نیروهای آمریکایی مستقر در عراق حمله کرد، باعث شد تا در اروپا، نگاه‌ها و توجهات به سمت گرویدن تعداد روزافزون اروپاییان به اسلام، جلب شود که بیشتر آنان نیز زنان هستند؛ این موضوع تا پیش از اقدام موریل، چندان مورد توجه نبود.
«پاسکال میلهوس»، رئیس آژانس اطلاعات و امنیت داخلی فرانسه در مصاحبه اخیر خود با «لوموند» گفته است: ما باید جلوی تجمع و گرد هم آمدن افراد در مکان‌های گوناگون را بگیریم.
به عقیده کارشناسان امنیتی اروپا، پلیس باید نسبت به تهدیدات مردان جوانی که اصالت خاورمیانه‌ای دارند، هشیار باشد، چراکه این مردان جوان، در روابط خود با زنان اروپایی بسیار راحت‌تر عمل می‌کنند. تروریست‌ها می‌توانند از تازه به اسلام گرویده‌ها که نفعشان در شرایط نظارت و تدابیر شدید امنیتی محسوس است، بهره ببرند، بدون آن‌که توجهی به سوی آنان جلب شود؛ این سخنان را «ماگنوس رانستورپ»، کارشناس تروریسم از کالج دفاع ملی سوئد در استکلهم گفته است.
خانم «فالوت» که سه سال پیش به دین اسلام گرویده است، پس از این‌که در کودکی برای پرسش‌های مذهبی مطرح‌شده در ذهنش، در مذهب کاتولیک، پاسخی نیافت، به دین اسلام گرایش پیدا کرد. او از این‌که دین جدیدش او را متحمل آزار و اذیت‌ها کند، شک و تردید دارد و می‌گوید: اسلام، پیام عشق، صلح، شکیبایی و سازگاری است.
نویسنده مقاله در ادامه می‌آورد: این امر نشان‌دهنده آن است که اروپاییان پس از حوادث 11 سپتامبر، باید هرچه بیشتر نسبت به رشد اسلام هشیارتر باشند؛ هرچند اشخاص یا ناظران ویژه‌ای در این‌باره وجود ندارند که آمار جمعیتی مسلمانان اروپایی را کنترل کنند و بر آن، نظارت داشته باشند که چگونه سالانه هزاران زن و مرد اروپایی به اسلام می‌گروند. از میان این دسته مسلمانان جدید، تنها گروهی کوچک، جذب گروه‌های رادیکال و افراطی می‌شوند و تعداد کمتری از آنان هم به اعمال خشونت‌آمیز کشیده می‌شوند.
تحقیقات نشان داده که گرویدن به اسلام در زنان اروپایی، بیشتر از مردان است و تنها تعداد کمی از آنان به خاطر ازدواج با یک مرد مسلمان، به دین اسلام درآمده‌اند.
«حیفا جواد»، استاد دانشگاه بیرمنگام انگلیس می‌گوید: تغییر دین به خاطر ازدواج، عمومی‌ترین راه مسلمان شدن بود، اما به تازگی، زنان خود را از این الزام‌ها بیرون آورده و به میل خود مسلمان می‌شوند.
«فالوت» می‌گوید: روشی را که اسلام در آن به دنبال نزدیکی با خداست، دوست دارد. اسلام از نظر او، آسان‌تر، ساده‌تر و بادقت‌تر است، زیرا صریح و روشن است. او می‌گوید: به دنبال یک چهارچوب بودم. انسان نیازمند قوانین و رفتارهایی است که بتواند از آنها پیروی کند. دین مسیحیت، راهکارهای قابل مراجعه را به من ارائه نداده بود.
به عقیده کارشناسانی که به موضوع گرویدن زنان اروپایی به اسلام و دلایل آنان برای این کار پرداخته‌اند، این عمل زنان اروپایی، درواقع واکنشی است که نسبت به امور نامعلوم و تردیدهای اخلاقی جامعه غربی از خود نشان می‌دهند. آنان دوست دارند حس تعلق، مراقبت و حمایت و سهیم بودن در امور را داشته باشند و این را اسلام به آنان پیشکش می‌کند.
«کارین وان نووکرک» که درباره زنان تازه‌مسلمان‌شده هلندی تحقیق می‌کند، می‌گوید: ارائه ایده مشخص و معین از زن بودن و مرد بودن از سوی اسلام، باعث جذب افراد شده است و علاوه بر این، اسلام، جایگاه بیشتری برای خانواده و ایفای نقش مادری قایل شده است و به زنان همچون اهداف جنسی نگاه نمی‌کند.
«سارا جوزف»، یک انگلیسی تازه‌مسلمان و مدیر مجله «شیوه زندگی مسلمان» (Emel) است. وی معتقد است، همه زنان اروپایی که به اسلام گرویده‌اند، در جستجوی یک شیوه زندگی زیبا و محفوظ از تمامی افراط‌های فمنیسم غربی هستند که حقیقتا روشی نادرست است.
«استفانو آلیوی»، استاد دانشگاه پادوا ایتالیا می‌گوید: برخی زنان دیگر نیز به دلایل سیاسی به سمت اسلام جذب می‌شوند، چون اسلام بر معنویت و روحانیت سیاستمداران تأکید دارد و ایده یک قانون الهی و مقدس را مطرح می‌کند.
پس از تصمیم‌گیری، برخی تازه‌مسلمان‌ها آرام‌آرام خود را با روش زندگی مسلمانان وفق می‌دهند. برای مثال؛ «فالوت»، هنوز آمادگی این را احساس نکرده که روسری بپوشد و از لباس‌های بلندتر و گشادتر استفاده کند. برخی دیگر برای بروز نمادهای ظاهری دین جدید، مشتاق‌تر و دیندارتر از هم‌کیشان مسجدبروی خود هستند که مسلمان به دنیا آمده‌اند.
«بتول التوما»، گرداننده برنامه «تازه‌مسلمان‌ها» در مرکز اسلامی شهر لستر انگلستان معتقد است: مراحل اولیه و شروع گرویدن افراد به اسلام، زمان بسیار حساسی است، زیرا شخص به دانش اولیه خود اعتماد چندانی ندارد و یک تازه‌وارد است و طعمه افراد و سازمان‌های مختلف می‌شود.
برای مثال؛ همان زن بلژیکی، پیش از گرویدن به اسلام، معتاد بوده و ترک کرده و از کار بیرون رانده شده است و احتمالا با دست زدن به اقدام نهایی خود و حمله انتحاری، به دنبال فرصتی برای یافتن راه نجات خود بوده است.
«التوما»، مرگ زن بلژیکی در عراق را غم‌انگیزترین پایان توصیف کرده است که قربانی کسانی شد که از عقیده وی سوءاستفاده کردند.


رایس مرد تر از بوش

سیاست ,     نظر

به رغم از دست رفتن اعتماد مردم به رئیس‌جمهور، «کاندولیزا رایس»، وزیر امور خارجه آمریکا، محبوب‌ترین فرد سازمان بوش و مهم‌ترین نامزد جانشینی رئیس خود در انتخابات آینده است؛ اعتمادی که با جنگ عراق، بیش از پیش از دست رفت.
به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب»، با ورود رایس به دومین سال تصدی پست سخنگوی سیاست خارجی آمریکا، نقش وی درست مانند بازهای جنگی شاهزادگانی است که همیشه در طرف راست آنان قرار دارند.
پس از 11 سپتامبر رایس از جنگ علیه تروریسم به شدت دفاع کرد و حتی از بوش نیز در خوش‌بینی پیشرفت جنگ در عراق، پیشی گرفت.
وی که دارای ترکیبی از جذابیت، خوش‌شانسی و فاصله فیزیکی از کاخ سفید است، می‌کوشد تا از سرنوشتی که بوش و چنی دچار آن شده‌اند، فرار کند؛ سرنوشتی که موجب سقوط بی‌سابقه محبوبیت آن دو در میان مردم شد.
رایس به تنهایی به اندازه کل جمعیت آمریکا از جنگ عراق حمایت و تقریبا نخستین فردی بود که بحث سلاح‌های کشتارجمعی عراق را مطرح کرد.
همچنین سوابق اولیه وی در مورد عراق، تروریسم و دیگر مسائل، باعث مشاجره‌های بسیاری در سنای آمریکا شد که بیشتر آمریکایی‌ها او را به طور شخصی، مسئول آن نمی‌دانند.
در نظرسنجی‌ ماه اکتبر، 60 درصد پاسخ‌دهندگان، از رایس اظهار رضایت کردند، حال آن‌که 25 درصد هم وی را قبول نداشتند.
دو سال پس از دستگیری صدام حسین، 64 درصد مردم از جنگ عراق حمایت کردند، اما بنا بر نظرسنجی‌های اخیر، تنها 42 درصد آن را تصمیمی درست می‌دانند و حمایت از حضور در عراق هم مرتبا در حال کاهش است.
به رغم رشد 5 درصدی محبوبیت بوش در ماه اخیر، هنوز هم محبوبیت وی پس از 11 سپتامبر با افت شدیدی روبه‌روست. این در حالی است که در نظرسنجی اخیر، 42 درصد مردم از بوش راضی بودند.
رایس به عنوان نماینده دولتی که بسیاری از اروپاییان و عرب‌ها به او اعتماد ندارند، نقش سخت و مهمی را به عنوان تنها چهره بین‌المللی این دولت بر عهده دارد.
رایس 51 ساله که نخستین سیاهپوست با پست‌های دیپلماتیک است، سعی زیادی را در بهبود چهره آمریکا در سطح بین‌المللی داشته است.
او هیچ‌گاه ازدواج نکرده و ساعات زیادی را به کارش اختصاص می‌دهد. کارشناسان، امید زیادی را برای وی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2008 به عنوان نماینده جمهوری‌خواهان قایل شده‌اند، در حالی که خودش، همیشه این قضیه را انکار کرده است.


ترکیه : با امریکا علیه ایران همکاری نمی کنیم

سیاست ,     نظر
روزنامه «باکو تودی» در شماره امروز خود نوشت: «عبدالله گل» گزارش‌ها مبنی بر اینکه آمریکا در ازای همکاری ترکیه در قبال ایران، حمله به مقر سازمان تروریستی حزب کارگران کرد ترکیه (پ‌ک‌ک) را پیشنهاد کرده است، رد کرد.

به گزارش فارس، خبرگزاری «دپ‌ا» آلمان روز جمعه مدعی شده بود «پورتر گاس»، مدیر سازمان «سیا» در سفر اخیر به آنکارا خواستار کمک «رجب طیب اردوغان»، نخست‌وزیر ترکیه برای حمله هوایی به تاسیسات هسته‌ای ایران شده است.

گل تصریح کرد دیدارهای سطح بالا از سوی آمریکا به ترکیه به کشورهای ثالث شامل ایران و سوریه مربوط نمی‌شود.
وی در جمع خبرنگاران در شهر بورسا گفت: «این ادعاها، کاملا خیال‌پردازی است.»

خبرگزاری آلمان در خبر خود مدعی شده بود گاس در ازای حمایت ترکیه به این کشور قول داده است آنکارا با آگاهی از حمله آمریکا به ایران چند ساعت قبل از آغاز این حملات، برای ترکیه این امکان را فراهم کند تا حملاتی را علیه اردوگاه‌های حزب کارگردان کرد ترکیه در ایران در همان روز حمله آمریکا انجام ‌دهد.

ترکیه روابط راهبردی را با آمریکا دارد و این در حالی است که روابط بین ترکیه و ایران در سالهای اخیر بهبود چشمگیری یافته است.
جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است هرگونه تجاوز به خاک مقدس خود را با تمامی قوا پاسخ خواهد داد.

علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت ایران آنقدر قدرت دارد که منتقدان خود را از حمله نظامی بازدارد.

پیش از این نیز سرتیپ ستاد مسعود جزایری، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه اماراتی «الخلیج» تاکید کرده بود، هرگونه تهدیدی علیه ایران واکنش شدید و پاسخ دو چندان تهران را در پی خواهد داشت.

لاریجانی در عین حال گفته است: آمریکا از ایران هراس داشته و به دلیل وجود بسیجی و فلسفه بسیجی حتی اندیشه حمله به ایران را نیز در سر نخواهد داشت.

سالانه 5/1 میلیون فرزند نامشروع در آمریکا

سیاست ,     نظر

مطابق آخرین آمارهای مرکز ملی آمار سلامت در ایالات متحده 29 درصد از کودکانی که سال گذشته در ایالات متحده متولد شده اند از مادرانی بدنیا آمده اند که هرگز ازدواج نکرده اند. 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی مرکز ملی آمار سلامت در ایالات متحده آمارهای اخیر این مرکز حاکی از آن است که در سال گذشته 5/1 میلیون کودک بدون مشخص بودن پدر آنها از مادرهایی بدنیا آمده اند که هرگز ازدواج نکرده اند.
مطابق آمارهای رسمی این مرکز 24 درصد از این کودکان از دختران زیر 20 سالی که هرگز ازدواج نکرده اند به دنیا آمده اند و 55 درصد آنها از دختران 20-24 ساله و 20 درصد از دختران 25-29 ساله.
شایان ذکر است که میزان تولد موالید نامشروع از مادران هرگز ازدواج نکرده در آمریکا در حدود 7 الی 4 درصد در سال گذشته نسبت به سالهای قبل در میان دختران 24-20 ساله افزایش یافته است.
محققان علوم اجتماعی و فعالان خانواده شیوع این امر را یکی از معضلات جدی جامعه آمریکا می‌دانندکه منجر به فقر، افزایش جرایم خشونت بار، مرگ و میر کودکان و افزایش جرم و جنایت در آمریکا خواهد شد.
علاوه بر این مرکز اتحادیه اروپا هم اعلام کرده است که از هر سه کودک اروپایی یکی نامشروع است و در خارج از قواعد خانواده به وجود می‌آید.


احمدی‌نژاد یکی از مردان 2005 جهان

احمدی‌نژاد یکی از مردان 2005 جهان

 هفته نامه بین المللی تایم، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از مردان سال 2005 جهان معرفی نمود. 
به گزارش خبرگزاری فارس، TIME در آستانه سال جدید میلادی، اقدام به معرفی مردان مهم جهان در سال 2005 نموده است.
در این فهرست که هر ساله بر اساس نقش آفرینی مهم ترین شخصیتهای بین المللی در عرصه‌ها‌ی مختلف سیاست، فرهنگ، هنر و اقتصاد جهان اعلام می‌گردد، در کنار نام رئیس جمهور ایران، اسامی پاپ بندیکت رهبر کاتولیک‌های جهان، لاری پینج و سرگئی بدین صاحبان سایت گوگل مهم ترین سایت اطلاع رسانی اینترنت،‌ تام دیلی مهم ترین شخصیت کنگره آمریکا، جرج بوش رئیس جمهور آمریکا، کانی وست صاحب پرفروش‌ترین آهنگ‌های جهان در سال 2005 و... به چشم می‌خورند.
در کنار نام احمدی نژاد، هفته نامه تایم عکس تمام قد رئیس جمهور ایران را نیز منتشر نموده است.
در این فهرست نام احمدی نژاد به عنوان تنها شخصیت سال 2005 جهان که به کشورهای غیر غربی تعلق دارد، به چشم می‌خورد.
حضور مؤثر رئیس جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین‌المللی و ارائه طرح‌های کلیدی برای بحران هسته‌ای و حل مسئله بحران خاورمیانه، همچنین فعالیت‌های قابل توجه برای برنامه ریزی جهت کمک به مردم سراسر کشور از جمله دلایل توجه جهانی به احمدی نژاد می‌باشد.


انرژی هسته ای

    نظر

فکر میکنید چرا کشورهای اروپایی و امریکا و غربی ها با انرژی هسته ای ایران مخالفت میکنند؟

غربی بخوبی میدانند که ایران اسلامی قصد کشورگشایی و سلطه به کشورهای دیگر را ندارد اما ین را هم خوب میدانند که ایران میتواند در قلب ملت های دیگر رسوخ کند وقتی کشورهای دیگه ببیندد ایران با تحریم ۲۷ ساله و با دست خالی توانسته است به انرژی هسته ای دست یابد و این میتواند برای کشورهای دیگر نیز سرمشق قرار گیرد مخصوصا کشورهای توسعه نیافته به تاسی از ایران میتوانند اعتماد به نفسی بیایند و از بازار مصرف کشورهای غربی به تولید کننده تغییر وضعیت دهند و به این صورت آن کشورهای توسعه یافته بازارهای مصرف را از دست بدهند . ایران که یکی از تولیدکنندگان نفت جهان است اگر بتواند از انرژی هسته ای در صنایع خود بهره بگیرد و بتواند به تولیدکننده اورانیوم غنی شده تبدیل شود و آنرا به کشورهای دیگر بفروشد از فروش نفت خود میکاهد و اینکار منجر به گران شده نفت در سطح جهان می شود و اینکار منافع کشورهای ابرقدرت را به خطر میاندازد بنابراین با این توصیفات کشورهای غربی مطمئنا در برابر پیشرفت ایران در این صنعت خواهند ایستاد و به بهانه ساخت سلاح های اتمی توسط ایران از رشد آن جلوگیری می کنند.